سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه مجادله به باطلش فراوان شود، کوری اش از حقیقت ماندگار شود . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دلیل رفتار گزینشی با فرمایشات رهبر معظم انقلاب چیست؟

سیاسیون بخوانند؛

دلیل رفتار گزینشی با فرمایشات رهبر معظم انقلاب چیست؟

هاشمی رفسنجانی

در دنیای سیاست هر روز ممکن است یک اتفاق تازه بیفتد. این امر نه‌تنها در سیاست خارجی و از سوی کشورهای دیگر ممکن است به کشورمان تحمیل شود بلکه این احتمال وجود دارد که بعضی افراد از داخل کشور نیز به این امر دامن زده و با خلق حوادث نوین، زمینه‌ساز بروز تعجب مردم شوند.

جناب آقای «هاشمی رفسنجانی» ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام که این روزها احوالات خوبی داشته و به‌کوری همه دشمنان انقلاب، خود و فرزندانشان بیش از گذشته در مقابل دوربین‌ها حاضر می‌شوند، پس از مذاکرات هسته‌ای و حصول توافق در ژنو،  سخنان قابل تقدیری بر زبان آورده و گفته‌اند:

«تشکر مقام معظم رهبری بعد از مذاکرات در جواب نامه آقای روحانی از تیم مذاکره‌کننده باعث شد مسئله ختم شود و اما و اگری باقی نماند و این کار بسیار مهمی بود.»

ایشان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای افزوده‌اند: «در داخل هر روز حرف‌ها و گوشه کنایه‌هایی مطرح می‌شد و اگر صحبت‌های آقا در حمایت از تیم مذاکره‌کننده نبود، تیم ما دچار لکنت زبان می‌شد پس رهبری پشتشان را محکم کردند و آنها با خیال راحت رفتند.»

هاشمی رفسنجانی با اشاره به این که امروز بعد از مذاکرات در جواب نامه آقای روحانی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، تدبیر را بار دیگر دیدم، افزوده‌است: «اگر مقام معظم رهبری این کار را نمی‌کردند اما و اگرها باقی می‌ماند، اما آقا با جمله تشکر از تیم مذاکره‌کننده مسئله را ختم کردند و این کار بسیار مهمی بود.»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از شئون رهبری این است که در لحظات حساس به داد مردم و مسئولان برسد که رسیده‌اند، اظهارداشت: «ما از این گردنه بسیار سخت عبور کردیم و الان آمریکا و اوباما برای تسلیت به اسرائیل قضیه را جور دیگر تفسیر می‌کنند. درست است که ننوشته حق غنی‌سازی برای ایران محفوظ است، اما این موضوع در قرارداد ایران با ان‌پی‌تی مورد اشاره قرار گرفته است و به طور طبیعی هر کشوری که حق دارد از صنعت صلح‌جویانه هسته‌ای استفاده کند می‌تواند غنی‌سازی هم بکند، اما آنها از این کلمه ابا داشته‌اند، چون می‌خواستند چیزی در دست داشته باشند، به هر حال فرقی هم نداشت چون عملا گفتند شما می‌توانید ادامه دهید و اگر می‌گفتند حقتان است کشورهای دیگر هم وارد می‌شدند و می‌گفتند ما هم حق داریم.»

چه حادثه جدیدی اتفاق افتاده است؟

در حال حاضر و برای بررسی سخنان هاشمی رفسنجانی باید یک سئوال مهم را مطح کرد؛ سئوالی با این مضمون که: «آیا اتفاق جدیدی در کشور روی داده است که هاشمی رفسنجانی این‌چنین مردم را به تعجب وامیدارد؟»

البته در اینکه جایگاه مقام معظم رهبری و عملکرد رهبر در نظام مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه، کاملاً مشخص و معین بوده و انطباق معناداری با سخنان ایشان دارد، شکی نیست، اما تعجب هر شنونده از سخنان ایشان ارتباطی با فحوای کلام ایشان ندارد.

تعجب شنونده کلام اخیر هاشمی رفسنجانی از آنجا نیست که مفهوم سخنان وی محل بحث باشد و اصولاً حرف‌های گفته شده او زمینه‌ساز تعجب نیست، بلکه ناگفته‌های ایشان در گذشته نه‌چندان دور جای مطرح کردن سوال و ابراز تعجب است.

دقیقاً مشخص نیست کدام اتفاق خارق‌العاده در کشور رخ داده است که ایشان چنین حرف‌هایی را بر زبان آورده‌اند و اما به‌نظر می‌رسد همین اتفاق در فتنه سال88 حادث نشده بود چرا که نه‌تنها بیان چنین جملات تحسین‌برانگیزی از هاشمی رفسنجانی در آن روزها هرگز مشاهده نشد، بلکه کارنامه ایشان طی دوره مذکور، دارای نقط مبهم بسیاری است.

لزوم بازخوانی سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه تاریخی 29خرداد88

نماز جمعه تاریخی به امامت رهبر انقلاب در  29 خرداد سال 1388، درست یک هفته بعد از برگزاری انتخابات و بروز فتنه با بهانه شبهه تقلب در انتخابات، حاوی نکات مهم و اثربخشی است که ای‌کاش از سوی بعضی سیاسیون مورد عنایت قرار گیرد.

اتفاقاً حمایت مقام معظم رهبری از جایگاه قوانین کشور و نهادهای اثرگذاری همچون شورای محترم نگهبان دراین روز تا حدی بود که این مرجع نظارتی توانست وظیفه قانونی خود را بدون هیچ لکنتی انجام دهد.

البته درهمین زمان نیز کم نبودند فتنه‌گرانی که با سوءاستفاده از موقعیت خویش، به‌تعبیر مقام معظم رهبری، کاریکاتوری از خروش مردمی در روزهای اول انقلاب را به‌راه انداختند و کوشیدند با لشکرکشی خیابانی، فصل‌الخطاب بودن فرمایشات معظم‌له را زیر سئوال ببرند.

به‌نظر می‌رسد بازخوانی سخنان ایشان در نماز جمعه مذکور برای بخش مهمی از سیاست‌مداران ما کاملاً ضروری بوده و واجب‌تر از کارهای روزمره و برگزاری دیدارها و بعضی رفتارهای دیگر باشد.

دست پر تیم مذاکره‌کننده حاصل چه بود؟

در این بین خوب است به مقاومت ملت ایران در 10 سال گذشته و کوشش مسئولان سازمان انرژی اتمی کشور اشاره کنیم. مقاومتی که با اشاره و فرمان رهبر انقلاب شکل گرفت و در نتیجه آن، امروز تیم مذاکره‌کننده ایران، توانست امتیازاتی از طرف مقابل خود بگیرد.

خوب است سیاسیون اثرگذار داخلی به سخنان خود در طی این مدت رجوع کرده و موضع‌گیری‌های خویش را بازنگری کنند تا مشخص شود چه کسی در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده و چه کسی برخلاف آن وارد عمل شده است.

اهالی محترم دنیای سیاست، علیکم بالانصاف!

خوب است سیاست‌مداران ما همواره جانب انصاف را رعایت کرده و کلامی و عملی خارج از این دایره در کارنامه اعمال خود ثبت نکنند چرا که پیشگاه ملت اگر(به‌فرض محال) دچار فراموشی و نسیان شده و عملکرد گذشته افراد را نادیده بگیرد، پیشگاه عدل خداوندی فارغ از هر نقص و ایرادی، فقط و فقط به آنچه انجام شده است و سخنانی که بر زبان آدمی جاری گشته است کار دارد و بس!

خوب‌تر است که سیاسیون ما اگر این روزها قصد دارند تا ضمن اطاعت کامل از اوامر «ولی‌فقیه»، درچارچوب قانون و شرع مقدس اسلام گام بردارند، کارنامه خود را نیز مرور کرده و دست‌کم از اشتباهات گذشته خویش اعلام برائت کنند تا موضع امروز آنها برای مردم، کمتر محل تعجب و شگفتی شود!

ای کاش در عرصه سیاست کشور ما، روزی و روزگاری، انصاف جایگزین بعضی اعمال شود. اعمالی که سبب می‌شود تا افراد خاصی بعد از گذشت چند سال، نه‌تنها پیشینه خویش را زیرسئوال ببرند، بلکه بدون عذرخواهی از ملت و قبول اشتباهات پیشین، خود را صاحب خط اصیل انقلاب و انقلابی‌تر از همه مردم بدانند.

ای کاش در سایه انصاف، سیاسیون محترمی که در حماسه 9دی و روزهای مبارزه با فتنه88، در اردوی ملت حضور نداشته و زمینه‌ساز دلگرمی نامحرمان انقلاب بودند، اکنون و بدون هیچ واهمه‌ای، علاوه بر عذرخواهی بابت اشتباهات پیشین خویش، صراحتاً و مستقیماً اعلام کنند که از این به‌بعد، کلام مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب دانسته و با احترام به تمام مراجع قانونی جمهوری اسلامی ایران، فرمایشات معظم‌له را در جمیع امور، جاری و ساری می‌دانند و هرگز رفتار گزینشی با سخنان ایشان نخواهند داشت.

ای کاش با انصافی که لازمه ادامه حیات سیاسی است، روزگاری را شاهد باشیم که قول و عمل همه مسئولان کشور در همه عرصه‌ها، کمترین تفاوتی با یکدیگر نداشته باشد.

 

منبع: فرهنگ



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/9/11 :: ساعت 11:2 صبح )
»» تحلیل حسن عباسی از مذاکرات ژنو

تحلیل حسن عباسی از مذاکرات ژنو

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز گفت: آمریکا در نظر دارد در پروژه خاورمیانه بزرگ طرح لی لی پوت را اجرا کند

حسن عباسی

حسن عباسی در دانشگاه ایلام در مورد مذاکران 1+5 بیان داشت: در دشمنی آمریکا با ایران تنها دولت آمریکا است که ضرر می کند، در سال های پیش که آمریکا با ایران مذاکره نکرد، موضوع هولوکاست و رو شدن این دروغ در سراسر جهان از سوی ایران مطرح شد، دوستی آمریکای لاتین با ایران، بیداری اسلامی در دو قاره آسیا و آفریقا، فعال شدن 19 هزار سانتریفیوژ، قدرتمند شدن ایران در عرصه جهانی و حمایت ایران از اسد، نصرلله و حماس در برابر اسرائیل از ضررهایی بود که آمریکا متقبل شد.
 
وی ادامه داد: ایران از نظر نظامی کشوری است که برد موشک بالستیکش بالای 200 کیلومتر است، بخش کوچکی از تسلیحات نظامی ایران در دست کشورهای منطقه است، کشور ما به صورت غیر مستقیم با اسرائیل می جنگد و تا به امروز پیروز میدان بوده، رهبران گروهک های تروریستی در هر کشوری که تکان می خورند، اطلاعات ایران آمار آن ها را در دست دارد، با وجود آشفتگی وضعیت کنونی کشورهای همسایه، ایران قدرت بلامنازع منطقه است و در حال حاضر به مرحله ای از قدرت رسیده ایم که اگر شش ماه عقب نشینی تاکتیکی کنیم، باز هم در موضع قدرت قرار داریم.
 
رئیس پژوهشکده یقین تاکید کرد: در این شش ماه عقب نشینی، اگر آمریکا به تعهداتش عمل نکرد، کشور ما چیزی از دست نمی دهد، مذاکرات ایران با 1+5 بازی بر اساس جریان برد برد است که در هر حال ایران برنده میدان است. رسالت نظام، تنها مسئله هسته ای نیست، آن ها با پرونده هسته ای ما مشکل ندارند، آن ها می خواهند قدرت ایران را زیر سوال ببرند.
 
عباسی گفت: تضعیف تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات اخیر به دلیل اشتباهات دولت پیشین در جریان انحرافی 88، 11 روز خانه‌نشینی رئیس جمهور سابق و درگیری های دو قوه، باعث کم شدن قدرت تیم مذاکره کننده فعلی شد. در جریان فتنه 88، 50 درصد قدرت دولت رو به اضمحلال رفت.
 
وی افزود: مذاکرات ایران با 1+5 در دولت احمدی نژاد، مذاکراتی با شاکله و بر مبنای همین مباحثی بود که چند روز پیش صورت گرفت؛ اما به دو دلیل؛ امتیاز ندادن از سوی جلیلی به دولت های غربی و خصومت 1+5 با سیاست مطرح شدن هولوکاست از سوی احمدی نژاد این موافقت صورت نگرفت.
 
رئیس دکترینال امنیت بدون مرز ایران تصریح کرد: دلیل تماس تلفنی اوباما با روحانی این بود که آمریکا دارای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات است، در زمان جیمی کارتر، رئیس جمهور دموکرات وقت بود که ارتباط ایران و آمریکا تیره شد؛ به همین خاطر جمهوری خواهان مشکل دیپلماسی آمریکا با ایران را از بی لیاقتی حزب دموکرات می دانند، اوباما با این پیام می خواهد به جمهوری خواهان بگویید که شما با توسل به گلوله و جنگ نظامی هم نتوانستید عراق و افغانستان را به زیر سلطه خود بکشید؛ اما ما با مذاکره توانستیم با ایران بدون جنگ و خونریزی رابطه برقرار کنیم.
 
اهمیت وجود رهبر
 
عباسی تصریح کرد: رهبر انقلاب می فرمایند ما مشکل مدیریت داریم،  مشکل ارتباط با آمریکا نداریم، مشکلات اقتصادی ایران مربوط به رابطه با آمریکا نیست؛ به دلیل بی کفایتی مدیران اقتصادی کشور است. دولت آمریکا دچار مشکلات عدیده اقتصادی است و از نظر ساختار سیاست داخلی قوای سه گانه مونتسکیو با هم اختلاف دارند، اعلام 16 روز تعطیلی کامل در آمریکا گواه بر مشکلات مدیریتی این کشور است؛ با این حال آمریکای ورشکسته چگونه می تواند ناجی اقتصاد ایران باشد؟
 
وی گفت: در حکومت ولی فقیه مدار با جابجایی و روی کار آمدن جناح ها رویکرد کلان کشور تغییر نخواهد کرد. صدور فرمان جنگ، صلح و تایید اصول اساسی تصمیم گیری شورای عالی امنیت ملی بر عهده رهبر است، اگر مردم با انتخابات، جناح های مختلفی را روی کار آوردند بر اساس تدبیر رهبر جامعه به همان سمت و سوی پیشرفت و اقتدار جلو خواهد رفت. در اهمیت ولی فقیه همین بس که آمریکا در حال بررسی مدل رهبر است که چطور می توان برای مدیریت کامل بر جهان این طرح را تئوریزه و در غالب رهبریت سکولار در غرب پیاده کرد.
 
طرح تجزیه عربستان
 
رئیس پژوهشکده یقین تصریح کرد: یکی از طرح های آمریکا در آینده نزدیک طرح تجزیه عربستان است، این کشور نیروی جوان ندارد و از نظر گرایش های مذهبی بسیار تندرو و بدون انعطاف عمل می کند، عربستان چهره سیاسی مطلوبی ندارد و در جهان به عنوان کشوری منفور مطرح است.
 
عباسی خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های آمریکا در شکل دهی جبهه النصره و گسیل آن ها به خاک سوریه حذف کردن وهابیون افراطی است. روسیه، مصر، لیبی، تونس، پاکستان و هر کشوری که نیروی وهابی افراطی دارد، آن ها را به سوی سوریه روانه می کند تا کشته شوند و جهان از لوث این غده سرطانی بی مصرف پاک شود.
 
وی ادامه داد: آمریکا در نظر دارد در پروژه خاورمیانه بزرگ طرح لی لی پوت را اجرا کند، در این سیاست اسرائیل به عنوان گالیور بر سرزمین کوچک لی لی پوتی تسلط کامل دارد. در این رویکرد کشورهای منطقه به سه طیف دولت های گالیوری، آرزومند و ناامید تقسیم می شوند، بر این اساس تجزیه کشورهایی مانند ایران به شش کشور، عربستان به پنج کشور، ترکیه به دو کشور، سوریه به سه کشور، لیبی به سه کشور و مصر به چهار کشور در دستور کار قرار می گیرند.
 
رئیس دکترینال امنیت بدون مرز ایران گفت: آمریکایی یک ستون مطمئن در جهان می خواهد، عربستان به دلیل فساد مالی، اقتصادی و نفرت انگیزی در دنیا نمی تواند ستون آمریکا باشد.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/9/10 :: ساعت 11:10 صبح )
»» اتحادیه اروپا 17 شرکت ایرانی را به فهرست تحریم خود افزود

چند روز پس از توافقات ژنو

اتحادیه اروپا 17 شرکت ایرانی را به فهرست تحریم خود افزود

تحریم

شورای اتحادیه اروپا طی اعلامیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرده اعلام کرده تحریم‌ها علیه 17 شرکت ایرانی را ادامه می‌دهد.

در این اعلامیه شورای اتحادیه آمده است که این اتحادیه به موجب تصمیمی که در 23 مارس سال 2012 اتخاذ شده اعمال محدودیت بر برخی شرکت‌های ایرانی را ادامه می‌دهد.

شرکت مدیریت ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای ایران و 16 شرکت کشتی‌رانی شرکت‌هایی هستند که در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند. شورای اتحادیه اروپا همچنین تحریم‌ها علیه سه شرکت «ایران ترانسفو»، شرکت «توربوکمپرسور نفت آسیا»، و شرکت «ساخت توربوپمپ» و «کمپرسور ساتاک» را لغو کرده است.

دادگاه عمومی اروپا در 16 سپتامبر سال جاری رأی به لغو تحریم برخی از شرکت‌های ایرانی داده بود.

پست بانک ایران، بیمه ایران، کشتی‌رانی گودلاک، بانک توسعه صادرات، بانک بین‌المللی پرشیا، بانک رفاه کارگران و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی شرکت‌هایی بودند که به علت نبود شواهد و مدارک معتبری از همکاری آنها با برنامه هسته‌ای ایران از تحریم‌ها معاف شده بودند.

شورای اتحادیه اروپا فهرستی از 17 شرکت ایرانی تهیه کرده و آنها را با «دلایل جدید» وارد فهرست تحریم خود کرده است.

فهرست 16 شرکت کشتی‌رانی که اتحادیه اروپا آنها را در فهرست جدید تحریم‌های خود قرار داده عبارتند از:

ـ «شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران» (بخاطر آنچه حمل محموله‌های نظامی و نقض تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل بر علیه خرید و فروش تسلیحات نظامی عنوان شده است)؛  «شرکت کشتیرانی بوشهر»، «شرکت کشتیرانی حافظ دریا»، «کشتیرانی ایران و مصر»، «کشتیرانی اییرین وست شیپ»، «شرکت مالتا»، «شرکت کشتیرانی جی‌ام‌بی‌اچ اروپا»، «شرکت مهندسی و خدمات دریایی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی»، «شرکت دریایی آی‌اس‌آی مالتا»، «شرکت کشتیرانی خزر»، «شرکت کشتیرانی ماربل»، «شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا»، «شرکت خدمات کامپیوتری کشتیرانی»، «شرکت کشتیرانی سروش سرزمین اساطیر»، «آژانس کشتیرانی راه جنوب» و نهایتا «شرکت کشتیرانی والفجر 8».

 

علت تحریم این شرکت‌ها وابستگی، همکاری و تحت مالکیت بودن و یا تحت کنترل بودن آنها توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی عنوان شده است.

 

منبع: فارس



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/9/9 :: ساعت 11:18 صبح )
»» حکومت مهدوی و وظایف منتظران(همه درس ها)

حکومت مهدوی و وظایف منتظران(همه درس‌ها)

در زیر می‌توانید به لینک همه 15 قسمت دوره آموزش مقدماتی مهدویت، به نام "حکومت مهدوی و وظایف منتظران(رایحه انتظار)" به صورت یکجا دسترسی داشته باشید:

رایحه انتظار


1- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(1) : درس اول :: ضرورت طرح مباحث مهدویت

2- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(2) : درس دوم :: امام مهدی علیه السلام در یک نگاه

3- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(3) : درس سوم :: دوران اختفا و پنهان زیستن حضرت

4- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(4) : درس چهارم :: امام مهدی علیه السلام در آینة قرآن و روایات

5- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(5) : درس پنجم :: امام مهدی علیه السلام در نگاه اهل سنت

6- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(6) : درس ششم :: غیبت امام زمان علیه السلام و علل آن

7- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(7) : درس هفتم :: فوائد امام غائب علیه السلام

8- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(8) : درس هشتم :: ملاقات و طول عمر حضرت علیه السلام

9- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(9) : درس نهم :: انتظار

10- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(10) : درس دهم :: شرایط و علایم ظهور

حکومت مهدوی و وظایف منتظران(10) {قسمت دوم} 

11- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(11) : درس یازدهم :: ظهور و اهداف حکومت جهانی حضرت

12- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(12) : درس دوازدهم :: برنامه‌های حکومت جهانی حضرت

13- حکومت مهدوی و وظایف منتظران (13) {قسمت اول} : درس سیزدهم :: دستاوردها، قلمرو و مدت حکومت حضرت

حکومت مهدوی و وظایف منتظران (13) {قسمت دوم}

14- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(14) : درس چهاردهم :: رجعت

15- حکومت مهدوی و وظایف منتظران(15) : درس پانزدهم :: آسیب شناسی مباحث مهدویت



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/9/8 :: ساعت 5:35 عصر )
»» چهره حقیقی امام سجاد علیه السلام

چهره حقیقی امام سجاد علیه‌السلام

در قسمتی از کتاب انسان 250 ساله ، مقام معظم رهبری خلاصه زندگی امام سجاد(ع) را اینگونه بیان می‌کنند:

آن چهره‌ى مظلوم بى‌صداى سربه‌زیرِ منفعلى که از امام سجاد درست کردند به کلى برخلاف واقع است؛ چهره‌ى حقیقى امام سجاد علیه‌السّلام چهره‌ى یک مبارزِ قهرمانِ خستگى‌ناپذیرِ آشتى‌ناپذیرِ پیگیرى است، که با تدبیر تمام، با دقت کامل راه‌ها را مى‌شناسد و انتخاب مى‌کند و به سمت هدف‌ها این راه‌ها را مى‌پیماید، خودش خسته نمى‌شود و دشمن را خسته مى‌کند؛ و بالاخره دشمن وقتى هیچ کار دیگری نتوانست بکند، آن حضرت را مسموم کرد و این امام بزرگوار بعد از یک عمر پربرکت و پرمبارزه به رضوان الهى پرواز کرد. این خلاصه‌ى زندگى امام سجاد است. (بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 1365/7/4)

چهره واقعی امام سجاد

برای نمایش تصویر با اندازه اصلی روی آن کلیک کنید



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/9/8 :: ساعت 12:51 صبح )
»» اعتراف روحانی به لایه پنهان توافق ژنو

گزارشی از توافق دولایه ایران با 5+1 

اعتراف روحانی به لایه پنهان توافق ژنو

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور در گفتگوی زنده سه شنبه شب خود با مردم که به گزارش عملکرد 100 روزه دولت اختصاص داشت، با تأیید لایه پنهان توافق نامه ژنو، از آن به عنوان «ضمیمه اجرایی»یاد کرد که این امر موجب حیرت کارشناسان روابط بین الملل گردیده است.
از بامداد یکشنبه که محمد جواد ظریف، رئیس دستگاه دیپلماسی کشور خبر از توافقی بزرگ با گروه 1+5 داد تا امروز، نقدها و نکته سنجی های قابل تأملی بر آنچه به امضا رسیده است در رسانه ها انتشار یافته اما از همه مهمتر زمزمه هایی بود که از گوشه و کنار به گوش می رسید مبنی بر اینکه گویا توافق ژنو یک توافق دولایهبوده و ابعادی وسیع تر از آنچه به عنوان متن توافق نامه منتشر شده وجود دارد!

روحانی

لایه درونی و واقعی توافق 

آنچه به عنوان توافق نامه امضا شده ی 4 صفحه‌ای در ژنو به زبان انگلیسی انتشار یافت با همه ابهامات و ایراداتی که بر آن وارد است تنها، لایه بیرونی آن چیزی است که تیم ایرانی در مذاکرات با گروه 1+5 بر روی آن به توافق رسیده است و می‌توان اینگونه بیان کرد که بیشتر، مصرف داخلی در ایران برای توجیه مسئولین و افکار عومی مردم دارد و آنچه در همان روز یکشنبه و پیش از آنکه ترجمه فارسی توافق 4 صفحه‌ای منتشر شود، به عنوان بیانیه 1+5 در اختیار رسانه ها قرار گرفت، لایه درونی و واقعی توافق صورت گرفته می‌باشد.

بیانیه 1+5 که بعدا تحت عنوان «Fact Sheet» بر روی خروجی سایت رسمی کاخ سفید نیز نقش بست و دکتر روحانی بر وجود آن به عنوان ضمیمه اجرایی مُهر تأیید گذاشت و البته گویا قرار بوده است به صورت پنهان و بی سر و صدا نیز به اجرا رسیده و به صورت عمومی منتشر نشود، حقیقت تلخی در آن نهفته که می توان از آن به لایه پنهان و البته واقعی‌تر توافق تعبیر کرد؛ واقعیتی که در بیانیه رسمی 1+5 مبنای عمل در شش ماه پیش رو اعلام گردیده و تبعات ناخوشایند و خسارت باری را برای ملت ایران به دنبال خواهد داشت؛ امری که افکار عمومی را با این پرسش بزرگ مواجه می کند که آیا این همان چیزی بود که ما به دنبالش بودیم و برای آن سال ها مقاومت کرده، هزینه دادیم و سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ بشر را تحمل کردیم؟! آیا این ضمیمه اجرایی منافع کوتاه مدت و دراز مدت ما را تأمین می کند؟! این توافق که با این ویژگی ها، خیلی پیش از اینها می توانست صورت گیرد چه دستاوردی برای ما دارد که آن را پیروزی بزرگ تبلیغ می‌کنید؟

فریب قرن

اگر همانگونه که رئیس جمهور محترم به آن اذعان داشته اند و گروه 1+5 بر آن تأکید کرده است، این ضمیمه اجرایی با این ویژگی‌های غیرقابل قبول مبنای عمل قرار گیرد، می‌توان از آن به فریب قرن یاد کرد که تقریبا همه چیز را از ما می گیرد و در قیاس با آن البته تقریبا هیچ چیز به دست ما نمی دهد! و اگر هم تیم ایرانی اعلام کند برخلاف آنچه رئیس جمهور محترم بیان داشته ضمیمه اجرایی را قبول ندارد که باید گفت پس عملا توافقی صورت نگرفته که شیپور پیروزی تان گوش فلک را خراشیده است چراکه 1+5 در بیانیه خود رسما این «Fact Sheet» یا آنچه دکتر روحانی آن را ضمیمه اجرایی دانسته را مبنای عمل خود در برنامه شش ماهه اعلام کرده و با ذوق زدگی آن را تفسیر و شرح لازم الاجرای توافق 4 صفحه‌ای دانسته است.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/9/7 :: ساعت 9:58 صبح )
»» پاشنه آشیل ما در توافقنامه

پاشنه آشیل ما در توافقنامه

5+1

طی سال‌های گذشته، برگزاری نشست‌های ایران و 1+5 با حجم خبری وسیعی همراه بود اما انتظار افکار عمومی معمولاً به ناامیدی می‌گرایید و خروجی نشست‌ها ملموس نبود. این فرآیند نوعی خستگی ذهنی را به وجود آورد تا برخی از ایرانیان و حتی جهانیان رسیدن به «اصل توافق» را مطلوب خود فرض نمایند و حتی برایشان مهم نباشد که محتوای آن چیست.
 
آنچه در این فرآیند طولانی اهمیت یافت، عبور از بن‌بست موجود بود و اکنون و در گام اول به ظاهر این مسئله مرتفع گردیده است. درک زحمات تیم هسته‌ای کشورمان نباید از چشم هیچ‌یک از ایرانیان و حاکمیت دور بماند. در عین حال که می‌توان به این توافقنامه با خوف و رجا نگریست اما آن را باید یک گام به جلو دانست و حداقل آن، پیشگیری از شیب افزایش تحریم‌ها بود. شاید هر‌کس از ظن خویش از محاسن و معایب این توافقنامه فهمی داشته باشد و آن را برجسته نماید. اما بخش زیادی از نخبگان کشور هستند که استمرار یا تعطیلی توسعه هسته‌ای برایشان مسئله‌ای فرعی بود. آنچه برایشان مهم است، حفظ استقلال سیاسی کشور است.
حفظ استقلال سیاسی در این پرونده بدان معناست که ما بتوانیم در چارچوب ضوابط بین‌المللی از جمله NPT عمل نماییم. لذا اگر فراتر از این چارچوب از ما تعهدی بخواهند یا مطالبه‌ای را تحمیل کنند به آن اصل اساسی که 35 سال برایش هزینه داده‌ایم خدشه وارد شده است. کلمه به کلمه توافقنامه دارای بار معنایی حقوقی است و یک کلمه آن بعضاً می‌تواند منافع ملی را تضمین یا هدر دهد.
 
 
درست است که در توافقنامه نیامده است که غرب حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت می‌شناسد اما روح حاکم در بخشی از آن مؤید این است که ایران حق غنی‌سازی دارد. علاوه بر آن بر طبق بند 4 معاهده NPT کشورها می‌توانند به «توسعه و تحقیق»، «تولید» و «استفاده» از انرژی هسته‌ای دسترسی داشته باشند و اگر اینگونه است (که هست) لزومی به اجازه یا عدم اجازه 1+5 برای غنی‌سازی وجود ندارد.
 
اما آنچه بر تیم مذاکره‌کننده ما تحمیل شده است یا متوجه آن نشده‌اند و پاشنه آشیل این توافقنامه محسوب می‌شود، نقش طرف‌های مقابل در ادامه روند هسته‌ای کشور بعد از دوره مشخص اعتمادسازی است. یعنی بعد از شش ماه که متأسفانه این شش ماه به صورت نامحدود قابل تمدید است، ما نمی‌توانیم خودمان انرژی هسته‌ای با غنای زیر 5 درصد را هم تولید نماییم و 1+5 به جای ارجاع مسیر هسته‌ای ما به بند 4 معاهده NPT، آن را به تصمیم خودشان ارجاع داده‌اند. این مطالبه ظالمانه هم در مقدمه و هم در «گام نهایی» توافقنامه تصریح شده است. در بند «برنامه اقدام مشترک» می‌خوانیم که (طبق نسخه‌ای که وزارت خارجه ترجمه کرده است) «... برنامه غنی‌سازی با تعریف مشترک و محدودیت‌های عملی و اقدامات شفاف‌ساز به منظور تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای می‌باشد. این راه‌حل جامع به مثابه یک مجموعه منسجم خواهد بود که هیچ بخشی از آن مورد توافق قرار نمی‌گیرد مگر آنکه در مورد تمامی بخش‌های آن توافق حاصل شود،» بنابراین ما باید بند 4 معاهده NPT را کنار بگذاریم و به «تعریف مشترک» ، «محدودیت‌های عملی» با 1+5 روی آوریم. این عبارت در بخش گام نهایی بسیار شفاف‌تر و شکننده‌تر آورده شده است و نوعی خدشه به استقلال سیاسی کشور محسوب می‌شود.
«متضمن یک برنامه غنی‌سازی باشد که توسط طرفین تعریف می‌گردد. برنامه‌ای که شاخصه‌های آن با موافقت طرفین و منطبق با نیازهای عملی، با محدودیت‌های مورد توافق در خصوص دامنه و سطح فعالیت‌های غنی‌سازی، ظرفیت غنی‌سازی، محل‌هایی که در آن غنی‌سازی انجام می‌شود و ذخایر اورانیوم غنی شده برای دوره زمانی که مورد توافق قرار می‌گیرد، تعیین می‌گردد.» بدون تردید اینکه جان کری مدعی عدم حق غنی‌سازی ایران در توافقنامه است به استناد به همین بند است و متأسفانه باید گفت فهم کری از این بند بی‌ربط هم نیست. جملات کلیدی بند مذکور عبارتند از «برنامه غنی‌سازی توسط طرفین تعریف می‌شود» نه NPT، دوم اینکه «منطبق با نیازهای عملی» باشد. یعنی فردا باید ایران ثابت کند غنی‌سازی‌اش برای کجا است؟ حتی اگر غنی‌سازی 2 درصد هم بخواهد باید ابتدا محل مصرف آن را ثابت نماید. اگر توانست محل نیاز و مصرف آن را تعریف کند، آن وقت باید پنج مسئله دیگر را اجازه بگیرد که عبارتند از 1- دامنه 2- سطح 3- ظرفیت 4- محل 5- دوره زمانی. بنابراین 1+5 صاحب و تصمیم‌گیرنده آینده هسته‌ای کشورند. یعنی اینطور نیست که ما بعد از شش ماه می‌توانیم تحت نظارت آژانس، غنی‌سازی زیر 5 درصد را شروع کنیم بلکه آن را هم باید هماهنگ نماییم و علت و محل مصرف، میزان، زمان و... را به ما اجازه دهند. واقعاً این خدشه به امنیت ملی و استقلال سیاسی کشور نیست؟
یکی از زرنگی‌های 1+5 در این توافقنامه این است که در گام اول به جزئیات پرداخته‌اند و در گام‌های بعدی صرفاً به کلیات و استفاده از کلمات چند پهلو و قابل منازعه اکتفا نموده‌اند. جالب اینکه در آخرین بند توافقنامه آورده نشده است که پس از اینکه ایران اعتماد ما را جلب و تعهدات را عمل کرد، همه چیز به روال عادی و تحت‌نظر آژانس و طبق پادمان و NPT عمل خواهد شد؛ بلکه آورده شده است«در خصوص گام نهایی و هر یک از گام‌های میانی، این اصل اساسی که «تا در مورد همه چیز توافق نشود، در خصوص هیچ چیز توافق حاصل نشده است» اعمال می‌‌شود». بنابراین از قانون همه یا هیچ درباره ما استفاده شده است یعنی مثلاً اگر ما در اراک طبق نظر آنان عمل نکرده‌ایم در بقیه حوزه‌ها نیز کارمان معطل می‌ماند و همه چیز به هم پیوسته و مکمل هم است. با این اوصاف تیم محترم و زحمتکش باید به مردم توضیح دهد که چگونه می‌خواهیم پس از گام نهایی و عادی شدن همه چیز غنی‌سازی زیر 5 درصد را ادامه دهیم؟ طبق این توافقنامه برای همیشه سر میز مذاکره با 1+5 هستیم و قوانین بین‌المللی فرع آن می‌باشد. براساس محتوای توافقنامه این بازی بی‌سرانجام و کشدار است و موجب تحقیر ملی خواهد بود و نسل‌های بعد کشور و انقلاب نیز درگیرش خواهند شد. نباید برای مسکن‌های امروزی، فردا را مبهم و آینده را فدای گشایش موقت می‌کردیم. امید است در این شش ماه دریچه دیگری را ببینیم و در «گام نهایی»، پایان بازی مشخص و تعریف شود. این امید و توقع از تیم توانمند کشورمان وجود دارد که در نقشه‌ راه خود به انتهایی بیندیشند که از آن نقطه، بدون همراه حرکت کنیم.
منبع: جوان


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/9/6 :: ساعت 1:2 عصر )
»» ایدز چگونه وارد ایران شد؟ +فیلم

وزیرخارجه فرانسه عامل ورود ایدز به ایران +فیلم

 ایدز نوعی بیماری است که توسط ویروس HIV ، دستگاه ایمنی بدن را دچار نقص می‌کند. پژوهش‌های ژنتیکی نشان می‌دهد که HIV در اصل در اوایل قرن 20 میلادی، در غرب آفریقا پدید آمده است. برخی اطلاعات غیر رسمی از ساخته شدن این ویروس به دست بشر و توسط سازمان‌های جاسوسی آمریکا خبر داده‌اند.

لوران فابیوس

اما نخستین مورد ثبت شده در مورد این ویروس در ایران مربوط به سال 1366 و در مورد یک کودک 6 ساله مبتلا به بیماری هموفیلی است که از فراورده‌های خونی آلوده‌ای که از فرانسه به ایران منتقل شده بود استفاده کرده اند. بیمارانی که نیاز به خون داشتند ، با این خون‌های آلوده به بیماری ایدز و هپاتیت C مبتلا شدند.

متهم اصلی این پرونده لوران فابیوس ، سیاست مدار 67 ساله فرانسوی بود. مردی که این روزها شهرتش را مدیون مذاکرات ژنو است. در سال 1364 فراورده‌های خونی شرکت فرانسوی مریو که آلوده به ویروس HIV  بود به بیماران هموفیلی که نیاز دائم به دریافت انواع فاکتورهای انعقادی خون دارند داده شد.

 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/9/5 :: ساعت 7:50 عصر )


»» گاه شمار زندگی «پدر موشکی» در 25سکانس

گاه‌شمار زندگی «پدر موشکی» در 25سکانس

داستان «پدر موشکی» داشتان جالبیست؛ ماجرای سرداری که تا روز شهادت برای مردم گمنام بود اما امروز معروفترین فرمانده‌ایست که نامش در کنار نام بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی یعنی حوزه موشکی می‌نشیند.
 
در طول 2 سالی که از شهادت این سردار اسطوره‌ای سپاه می‌گذرد، گفته‌ها و ناگفته‌ها از او بسیار بوده اما در این مطلب که به مناسبت سالگشت شهادت وی تقدیم مخاطبین می‌شود، 24 مقطع از زندگی حاج حسن را به صورت خلاصه مرور می‌کند؛ فرمانده‌ای که وصیت کرد تا آرزوی نابودی اسراییل را بر روی سنگ مزارش حک کنند و بعید نیست که در آینده‌ای نه چندان دور، این مهمترین آرزوی سردار محقق شود.

 طهرانی مقدم

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/9/4 :: ساعت 6:30 عصر )
»» روایت رسانه آمریکایی از خونریزی شیعیان در خیابانهای نیویورک!

گسترش دامنه «اسلام هراسی» از سوی کشورهای غربی

روایت رسانه آمریکایی از خونریزی شیعیان در خیابان‌های نیویورک!

 

«خونریزی شیعیان در خیابان‌های نیوریورک»؛ این عنوان، تیتری است که برخی از رسانه‌های آمریکایی در هفته گذشته مورد استفاده قرار دادند؛ تیتری که به شدت مخاطبان را کنجکاو می‌کرد تا محتوای مطلب را دنبال کند و ببیند ماجرا از چه خبر است. 

اما این تیتر هیچ ربطی به یک حمله انتحاری یا تروریستی که طی رویه معمول سال‌های اخیر قرار است به مسلمانان و به طور ویژه به شیعیان نسبت داده شود، ندارد. محتوای این مطلب، مربوط به انتشار تصاویر خاص و غیرمعمولی از یک به اصطلاح عزاداری است که در بخش دورافتاده‌ای از شهر نیویورک صورت گرفته و حتی در صحت اجرای آن نیز تردید وجود دارد و امکان دارد ساختگی باشد تا بتوان از طریق آن، افکار عمومی جهان به ویژه شهروندان ایالات متحده را علیه اسلام و به ویژه مذهب تشیع، تهییج کرد. 
 
 
 
متاسفانه انتشار گسترده این مطلب و تصاویر، باعث شده تا برخی از شهروندان آمریکایی به جای آشنایی با آداب و رسوم صحیح عزاداری و سوگواری برای سیدالشهدا (ع)، اینگونه اقدامات کور و غیرعقلانی را به عنوان آداب و رسوم شیعیان جهان بپذیرند و نسبت به آن واکنش منفی نشان بدهند. 
 
در بخشی از کامنتهایی که در یک سایت آمریکاییِ منتشر کننده این تصاویر گذاشته شده، عباراتی همچون:
 
- اگر می‌خواهند خونشان را بریزند، من خوشحال می‌شوم کمکشان کنم! 
 
- این خوک‌های کثیف را باید در قفس نگه داشت. 
 
- بنظرم کردنشون توی قفس خوبه، باید بذاریمشون کنار رگبار گلوله. 
 
- ببخشید با این حرف‌هایی که شما می‌زنید (کامنتهای قبلی) چه فرقی با این شیعیان افراطی در افغانستان دارید؟ فقط بخاطر اینکه یک عده‌ای تندرو هستند، نباید با بقیه رفتار غیر انسانی داشت. 
 
- (جواب کامنت قبلی) باید با آن‌ها غیر انسانی رفتار کنیم برای اینکه اگر فرصت کنند گلوی من و تو را می‌برند. اون‌ها لایق یک گلوله توی سرشون هستند که خیلی سریع و بدون درد است نه روشی که اون‌ها مسیحی‌ها رو می‌کشند برای اینکه مسلمون نشدند. 
 
به چشم می‌خورد. 
 
پروزه اسلام‌هراسی که انتشار این مطلب و تصاویر هم جزوی از آن هستند، سال‌هاست که در کشورهای غربی به طور جدی و مستمر پیگیری می‌شود. اسلام‌هراسی سبب رشد پدیده? اسلام‌ستیزی در برخی جوامع شده‌است. سابقه این اصطلاح به دهه 1980 بازمی‏گردد اما پس از حملات 11 سپتامبر 2001 استفاده‏ی بیشتری از آن شد. مؤسسه‏ی «رانیمد تراست» در انگلستان که به امر تبعیض و نفرت در این کشور می‌‏پردازد، در 1997 اسلام‏هراسی را ترس و نفرت از اسلام و بنابراین ترس و نفرت از همه مسلمانان تعریف کرد و ابراز داشت که این اصطلاح بر تبعیض و طرد مسلمانان از زندگی اقتصادی اجتماعی و عمومی کشور نیز دلالت دارد. همچنین اسلام‏هراسی در بردارنده این برداشت است که اسلام فاقد ارزش مشترک با دیگر فرهنگ‏هاست، در مقایسه با غرب در موقعیتی فرودست قرار دارد، و بیش از آنکه دین باشد، یک ایدئولوژی سیاسی است. اسلام‏هراسی که محصول مستقیم ناآگاهی شهروندان و حتی نخبگان و سیاست‏مداران غربی از تعالیم اسلام و وضعیت مسلمانان در کشورهای اسلامی است، از سال‏‌ها پیش در نتیجه‏ی اَعمال و اندیشه‏های برخی از فرقه‏های افراطی به ظاهر مسلمان همچون وهابیت تشدید گردیده است. 
 
 سایت یورونیوز(Euronews)، در قسمت عکس روز خود، برای انعکاس عزاداری های شیعیان در ماه محرم عکسی قابل تامل را منتشر کرد
 
 
به نظر می‌رسد علاوه بر لزوم هوشیاری نسبت به نقشه‌ها و توطئه‌های رسانه‌ای غرب علیه دین مبین اسلام، این وظیفه سنگین بر دوش شیعیان جهان نیز وجود دارد که نسبت به آگاه‌سازی افکار عمومی از واقعیت جهان تشیع و آداب و رسوم و سنت‌های اقدام جدی کنند و ضمن تلاش برای دوری از برخی اقدامات و رسومات غلط و غیر معتبر نظیر قمه‌زنی، انتشار معارف و اندیشه‌های اسلامی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند؛ اقدامی که قطعا خشنودی اباعبدالله (ع) را نیز به دنبال خواهد داشت.

منبع: رجا


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/9/3 :: ساعت 7:55 عصر )
<      1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 99
>> بازدید دیروز: 54
>> مجموع بازدیدها: 557771
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب