سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوست دارد بداند نزد خدا چه موقعیتی دارد، به موقعیت خدا نزد خودش توجّه کند ؛ زیرا خدا بنده را در همان جایگاهی می نهد که او خدا را نزد او، در چنان جایگاه نهاده است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آیا حامیان اعتدال، روحانی را حذف می کنند؟

دولت اعتدال و پارادوکس نقدپذیری

 روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برای بسیاری از حامیان وی وضعیتی را ترسیم کرده بود که بر اساس آن پس از سکان داری روحانی بر کشتی قوه مجریه، باز هم جامعه مدنی با هم پویایی های مد نظر فراهم خواهد شد.

پر واضح است که از ابتدایی ترین و بدیهی ترین ویژگی های این جامعه مدنی ایجاد فضای نقد و نقادی و اجازه به مخالفان و منتقدان دولت است که در چارچوب قانون نظرات خود در رابطه با عملکرد دولت مطرح کنند.

بر خلاف همه این تصورات و انتظارات از دولت جدید، از ابتدای طرح نظر از سوی منتقدان دولت بود که حمله و فشار به منقدان آغاز شد و حتی در یک مورد، رئیس جمهور محترم از «بی سواد» خواند منقدان خود نیز ابا نکرد.

دامنه فشار به منتقدان دولت روز به روز گسترده تر می شود و هر روز در شکلی جدید از سوی مقامات رسمی مطرح می شود؛ اخیرا محمد رضا خباز در یادداشتی در روزنامه قانون نوشته است:

«مخالفان دولت به‌دنبال این هستند که همان نسخه‌ای را برای دولت فعلی بپیچند که سابقا برای دولت خاتمی پیچیدند، یعنی آقای خاتمی می‌گفتند که هر 9 روز برای ایشان یک بحران ساختند و این بحران ها حاوی توطئه و تخریب هم بود. گمان می‌کنند که مخالفان دولت با این حرکات می‌توانند جایگاهی در بین مردم داشته باشند»

اگرچه این قبیل اظهارات از ابتدای عمر کوتاه دولت برای منتقدان چندان غریب نیست، اما بد نیست که انتقادات تند اصلاح طلبان به دولت آقای خاتمی یادآوری شود تا مشخص شود که مخالفان دولت برای خاتمی بحران آفرینی می کردند یا حامیان سرسخت او.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/2/14 :: ساعت 12:28 عصر )


»» بزرگترین تهدید برای دولت حسن روحانی

دکتر سیدحمید روحانی؛

هشدار یک مورخ به رئیس جمهور حقوقدان: خطر جدایی دولت از ملت!

امام امت (سلام الله علیه) بیش از نیم قرن گذشته به نکته‌ای اشاره کردند که امروز ما آن را در کشور ایران با چشم سر دیدیم. ایشان در نطق کوتاهی هشدار دادند که «... دولت و مردم نبایستی از یکدیگر جدا باشند، اگر جدا شدند ملت از گرفتاری دولت خشنود می‌شود... ولی اگر یکی باشند مردم گلیم زیر پای خود را در مواقع لزوم می‌فروشند و به دولت می‌دهند تا رفع نیاز دولت بشود...»

در هفته‌های گذشته همگان دیدند که رییس جمهور محترم با عجز و لابه، التماس و اصرار، خواهش و تمنا، وعده و وعید، تهدید و نوید از ملت ایران خواست که از دریافت یارانة نقدی، خودداری ورزند و با انصراف خود، دولت را در بهبود معیشت! مردم یاری دهند، لیکن به رغم آن همه التماس و زاری و حجم سنگین تبلیغات رسانه‌ای سراسری، ملت ایران نه تنها به این درخواست بها نداد بلکه با اصرار کم سابقه‌ای برای دریافت یارانه نقدی نام‌نویسی کردند و با این حرکت معنادارِ خود، به دولت نه گفتند.
من در دوران زندگی خود این گونه «نه» از جانب ملت به دولت‌ها را تنها در دوران رژیم شاه دیده بودم و شاهد بودم، مردم در آن دوران تاریک از گرفتاری دولت‌های طاغوتی خشنود می‌شدند و پیوسته مترصد بودند که برخلاف خواست و درخواست دولت‌های بیگانه از ملت، رفتار کنند، موضع بگیرند و دست رد بر سینة نامحرم زنند.
البته موضع منفی و «نه» قاطع و محکم مردم ایران به رییس جمهور فعلی برای کسانی که با مردم و در میان مردمند و مست قدرت نشده‌اند، قابل پیش‌بینی بود و برخوردی دور از انتظار به نظر نمی‌آمد، زیرا که ملت ایران در این مدت کوتاهی که از ریاست جناب آقای دکتر حسن روحانی می‌گذرد، به سختی تحقیر شدند، سیلی خوردند، رنج‌ها کشیدند و خون جگرها خورده و می‌خورند، با این وضع چگونه باورکردنی بود که ملت ایران با دولتمردان همدلی نشان دهند؟! آقای رییس جمهور از روزی که زمام امور را به دست گرفت:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/2/11 :: ساعت 5:27 عصر )


»» مستند جنجالی «من روحانی هستم»

""من روحانی هستم" چیست و چه می‌گوید؟ + فیلم

"من روحانی هستم" نام مستندی است که این روزها بسیار حاشیه‌ساز شده است؛ مستندی تاریخی که گزیده‌هایی از نقاط برجسته زندگی انقلابی، سیاسی، اجرایی و ... حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را روایت می‌کند.

این مستند که توسط «گروه چندرسانه‌ای شفق» تولید شده است، براساس کتاب خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و کتاب خاطرات حجت‌الاسلام حسن روحانی، مصاحبه با مسئولان وقت، مصاحبه با فعالان سیاسی، منابع مکتوب، مصاحبه با سران اروپایی و جراید و سایر منابع ساخته شده است.

بنا بر اعلام «گروه چندرسانه‌ای شفق»، کتاب خاطرات حسن روحانی 44 درصد، کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی 20 درصد، مصاحبه با فعالان سیاسی 12 درصد، منابع مکتوب شامل کتاب‌های "مک‌فارلین با چشم باز" و "چهل تدبیر" 8 درصد، مصاحبه با مسئولان وقت 7 درصد، مصاحبه با سران اروپایی 5 درصد و جراید 4 درصد منابع مورد استفاده در ساخت مستند "من روحانی هستم" را تشکیل می‌دهند.

زندگی شخصی و مبارزاتی حسن روحانی ازجمله بخش‌های مستند "من روحانی هستم" است. این بخش از زندگی حسن روحانی بر اساس کتاب خاطرات حسن روحانی، روزنامه شرق و مصاحبه‌های تصویری و فیلم‌های آرشیوی حسن روحانی روایت می‌شود.


دانلود مستند «من روحانی هستم» از اینجا

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/2/10 :: ساعت 7:45 عصر )


»» چرا مردم از دریافت یارانه انصراف ندادند؟

چرا مردم از دریافت یارانه انصراف ندادند؟

یکی دو ماه منتهی به پایان سال 1392 و ایام عید نوروز تا پایان فروردین‌ماه، فضای رسانه‌ای کشور مملو از تبلیغات شد. البته این‌بار خبری از آگهی‌های بازرگانی نبود؛ کسی شما را به خرید چیپس پفک و نوشابه‌های گازدار و یا لوازم خانگی لوکس خارجی ترغیب نمی‌کرد.

در این روزها بود که مستقیماً و بدون هیچ پرده‌پوشی از مردم خواسته شد تا از دریافت یارانه انصراف دهند. یارانه‌ای که حدود 45500تومان است و حتی هزینه حمل‌ونقل یک شهروند را در طول ماه فراهم نمی‌کند.

اقشار، سازمان ها و جناح‌های سیاسی مختلفی به یاری دولت آمدند تا این امر محقق شود. حتی صحبت از این شد که دولت، خود رأساً وارد عمل شده است و اموال و دارایی‌ها را شماسایی کرده! همچنین صحبت از این شد که اطلاعات حساب بانکی افراد در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا از آنها برای ارائه و یا عدم ارائه یارانه به افراد استفاده کند و بفهمد چه‌کسی مستحق دریافت یارانه است و چه کسی نباید آن را دریافت کند.

در این ایام حتی گفته شد که هر چه میزان انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه بیشتر باشد، میزان افزایش قیمت بنزین هم کمتر خواهد بود. البته برخی این سخن را به‌نوعی تهدید مردم عنوان کردند؛ اما قاطعیت دولت در امر اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها قابل درک و تا حدود زیادی توجیه‌پذیر است. (هرچند این قاطعیت در حوزه سیاست خارجه دولت تدبیر و امید به‌هیچ عنوان وجود ندارد و با ملایمت تمام با طرف‌های خارجی از جمله آمریکایی‌ها برخورد می‌شود)

ناگفته پیداست که عزم راسخ و همه‌جانبه دولت برای انصراف مردم از دریافت یارانه به تنتیجه مناسب منجر نشد.

دور از ذهن نیست که دولت «حسن روحانی»، که منتقدانش به «بی‌سوادی» متهم شده‌اند، مسئولیت اشتباه خود را به گردن دیگران بیندازد! در این بین، عموم منتقدان دولت از یک سو و صدا و سیما از سوی دیگر به‌عنوان متهم این شکست معرفی شده‌اند تا دامن دولت از اشتباهات مسلم، پاک شود.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/2/9 :: ساعت 12:2 عصر )


»» بازخوانی هشدارهای تاریخی رهبر انقلاب درباره آفت اشرافی گری

بازخوانی هشدارهای تاریخی رهبر انقلاب درباره آفت اشرافی گری

مانور اشرافی گری حرام است چون تعلیم دهنده اشرافی‌گری به جامعه است/ مسئولان باید از برخی شهوات حلال هم بگذرند

 

حواشی بوجود آمده درباره ضیافت اشرافی هفته گذشته همسر رییس جمهور در کاخ سعد آباد اگرچه تا کنون مورد توجیه و انکار های نصف و نیمه برخی دولتی ها قرار گرفته است اما این مساله تنها یک اتفاق ساده و زودگذر نبود، بلکه ریشه در یک نوع فرهنگ و سبک خاص مدیریتی دارد که پیش از این در سالهای 68 تا 76 که دولت سازندگی بر مصدر امور بود، تکرار شده بود.

در همین رابطه توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب طی این سالها به خوبی نشان می دهد که یکی از دغدغه های اصلی معظم له در سالهای بعد از جنگ، بازگشت مسئولان به منش اشرافی و سبک مدیریت پر خرج و توام با اسراف بوده است. هر چند هشدارهای ایشان در این باره تنها به 8 سال ریاست جمهوری هاشمی محدود نمی شود و بعد از آن نیز همواره نسبت به این معضل اساسی هشدار داده اند.
 
 
از این رو ضمن بازخوانی اهم فرمایشات رهبر انقلاب در این باره، بار دیگر بر ریشه‌های اصلی اتفاق هفته گذشته در کاخ سعد آباد تاکید دارد؛ «ارتجاع به سبک مدیریتی اشرافی و پرخرجی» که یک بار آزمون خود را در دوره سازندگی پس داده است:
 
 
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/2/8 :: ساعت 10:46 صبح )
»» مروری بر برخی فرمایشات امام خمینی درباره اشرافی گری و کاخ نشینی

مروری بر برخی فرمایشات امام خمینی(ره) درباره اشرافی‌گری و کاخ نشینی:
روزی که رئیس جمهور به کاخ‏نشینی توجه بکند روز انحطاط او و اطرافیانش است

 

تذکر و هشدار نسبت به رفتارهایی که خلاف روح انقلاب اسلامی است و خطر انحراف و درون‌تهی شدن را متوجه جمهوری اسلامی می‌کند امری لازم و واجب است. امام خمینی(ره) که خود بنیانگذار این نظام بوده است همیشه در صد هشداردهنگان نسبت به این خطرات بوده و با صراحتی مثال زدنی این خطرات را گوشزد می‌کردند.

مذمت خوی کاخ نشینی و اشرافی‌گری یکی از این تهدیدات بوده است که سخنان امام پر است از هشدار نسبت به آن. حال که برخی اتفاقات و رفتارهای وابستگان دولتی(اینجا و اینجا  و اینجا را بخوانید) خبرساز شده است، لازم است یکبار دیگر گوشه‌ای از آن سخنان بازخوانی شود تا یادمان نرود بلای اشرافیت و کاخ‌نشینی چه تهدیداتی را متوجه این ملت و کشور می‌کند.

 

 

 

آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند

ما وقتی که ملاحظه می‌‏کنیم و سعادت‌ها را سنجش می‌‏کنیم، می‌‏بینیم که سعادتمند‌ها آنهایی بودند که در کوخ‌ها بودند. آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند. آن مقداری که برکات از کوخ‌ها در دنیا منتشر شده است هیچ در کاخ‌ها پیدا نمی‌‏شود. 

...طبع قضی? کاخ‏نشینی، توجه به عیش و عشرت و توجه به دنیا و توجه به مال و منال است و نمی‌‏تواند شهوت و شکم، این طبقه را مهلت بدهد که در یک امر تفکری وارد بشوند و فکر بکنند. آنهایی که اختراع کرده‏اند، آنهایی که زحمت کشیده‏اند و کتابهای ارزنده تحویل جامعه داده‏اند در هر رشته‏ای، این کوخ‏نشینان بوده‏اند. طبع کاخ‏نشینی منافات دارد با تربیت صحیح، منافات دارد با اختراع و تصنیف و تألیف و زحمت.( 01/01/1362)

   ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/2/7 :: ساعت 10:34 صبح )


»» هشدار حسن عباسی درباره اشرافی گری

هشدار حسن عباسی درباره اشرافی گری

دارالمحاسبه، در حکومت دینی و در جامعه دینی یک دفعه مطرح می‌شود که یک کسی ماشین شش میلیاردی سوار می‌شود.یعنی چه نمایش تشریفات؟

قرار نیست کسی نمایش اشرافی‌گری بده. مالکیت درجه یک حد داره.

 

دانلود (حجم: 8MB)

منبع: مستضعفین



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/2/6 :: ساعت 7:9 عصر )
»» عطر انتظار(11)

عطر انتظار(11) 

آسیب شناسی مهدویت

عطر انتظار

 به دلیل حجم بالای مطالبِ این درس، امکان آوردن متن در این پست نبود. لذا فایل pdf مطالب را به همراه فایل‌های صوتی، می‌توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

 

دانلود فایل‌های این درس (حجم: 400KB)

 

طرح درس

فهرست مطالب

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/2/5 :: ساعت 8:28 عصر )


»» فیلم حاشیه های جشن کاخ سعد آباد

فیلم حاشیه های جشن کاخ سعد آباد

در هفته‌ای که گذشت برگزاری جشن روز زن در کاخ سعد آباد با حضور برخی همسران وزرا، سفرا و زنان دولت تدبیرو امید در صدر اخبار این هفته قرار گرفت

طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و شاهدان این مراسم را "پرهزینه، تجملاتی و اشرافی" توصیف کردند به طوری که به گفته آنها به برخی از میهمانان سکه بهار آزادی هدیه داده شده و تعداد حاضران نیز حدود 300 میهمان بوده است.اما نکته قابل توجه‌تر از پرهزینه بودن این مراسم، نوع برگزاری خارج از شأن آن بود؛ چراکه در شرایطی که مناسبت برگزاری این مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بود، برنامه‌‌هایی با محتوا و کیفیتی غیرمذهبی همچون "شوی لباس"، "رقص دختران نوجوان"، "رقص لزگی 6 دختر" و "کنسرت موسیقی زنان" برگزار شد.

 

دانلود فیلم (حجم: 14MB)

 

منبع:  فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/2/5 :: ساعت 10:34 صبح )
»» نتیجه تفکر اشرافی گری توهین به ملت است!

جشنی که در کاخ برگزار شد؛

نتیجه تفکر اشرافی گری توهین به ملت است!

میکاییل دیانی در یادداشتی که برای فرهنگ نیوز ارسال نموده است در باب مهمانی زنان برخی از مسئولان در کاخ سعدآباد نوشت: حسن روحانی را قطعا نمی‌شود در یک سال اخیر مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. روحانی شخصیتی است که در طول چند دهه از زندگی‌اش شکل گرفته و باید همه مختصاتش را مدنظر قرار داد و در این میان نباید قرابت فکری وی را با آقای ‌رفسنجانی فراموش کنیم. اینکه دولت روحانی مخرج مشترک دو دولت سازندگی و اصلاحات است امروز برای همگان عیان شده اما بی‌شک نگاه‌های اقتصادی و تبعات فرهنگی آن در دولت روحانی بیش از هر چیز نشأت گرفته از تفکر تکنوکراتیک است که امروز شاهد زاویه آن با نگاه اصیل انقلاب اسلامی هستیم.

توجه به محرومان و مستضعفان از ابتدایی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی ایران بود و امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی را حکومت پابرهنه‌ها می‌دانستند، طوری که فرمودند «یک موى سر این کوخ‏نشینان و شهیددادگان به همه کاخ و کاخ‏‌نشینان جهان شرف و برترى دارد.» ایشان به تأسی از جد خود امیرالمومنین(ع) بر این نکته تاکید داشتند که مردم ولی‌نعمتان انقلاب هستند و مسؤولان باید ممنون مردم باشند که می‌توانند به آنها خدمت کنند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/2/4 :: ساعت 5:22 عصر )


<      1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 16
>> بازدید دیروز: 78
>> مجموع بازدیدها: 557501
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب