سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشاده رویی، دامِ دوستی است . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» هفته نامه 9 دی هم توقیف شد

توقیف 9 دی و رمز عبور در فاصله یک روز

افشای کمک 5 میلیاردی بابک زنجانی به ستاد بنفش و نقش مدیر دولتی در پرونده جیسون رضائیان کار دست رسایی داد

برخورد عصبانی با منتقدین دولت ظاهرا مختص به مسئولین ارشد دولتی نبوده و به زیر مجموعه‎ها نیز تسری پیدا کرده است، چنانکه یک هفته پس از بیان برخی مطالب انتقادی از سوی حمید رسایی نسبت به دولتمردان و به مجلس کشیدن برخی وزرا برای بیان توضیح نسبت به کم کاری‎های صورت گرفته، افشای ماجرای کمک 5 میلیاردی به ستاد بنفش و همچنین پرسش از سرنوشت مدیر درگیر در پرونده جیسون رضائیان، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرد هفته نامه 9 دی که رسایی صاحب امتیازی و مدیرمسئولی آنرا بر عهده دارد، توقیف شده است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/11/28 :: ساعت 12:30 عصر )
»» سانسور تاریخی آدم حسابی ها

مقایسه دو مجموعه پربیننده تلویزیون: «پرده‌نشین»، «همه چیز آنجاست»

آیا وقت آن نرسیده که جمهوری اسلامی هم «طیف» ایده‌آل خودش را در آثار داستانی بازنمایی کند؟

صداوسیمای جمهوری اسلامی حالا پس از سی و پنج سال، باید قادر باشد قهرمانانی از «طیف»‌های ایده‌آل خود به مردم ارائه کند؛ به جای آنکه طیف‌های مخالف خود را نقد نماید. سرنوشت سریال‌های سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد که مردم به همان میزان از دیدن یک کراواتی پدرسوخته و یک فرد شش تیغه‌ی خلافکار در سریال‌ها خسته شده‌اند که به دیدن یک قهرمان فعال اجتماعی نیازمندند.

چند ماهی از پایان دوره‌ی مدیریت مدیران پیشین رسانه‌ی ملی می‌گذرد؛ اما هنوز خروجی‌های دوره‌ی مدیریت ایشان به ویژه در حوزه‌ی مجموعه‌های نمایشی، در حال پخش از شبکه‌های مختلف سیماست و به همین واسطه، می‌توان آخرین دستاوردهای مدیران قبلی سیما را که بر بحث سریال‌سازی تمرکز ویژه‌ای هم داشتند، روی آنتن رصد کرد و نتایج آن را برای روزهای پیش‌روی مدیران تازه منصوب شده مورد توجه قرار داد تا شاید برخی مسیرهای طی شده، مورد بازبینی قرار گیرند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/11/27 :: ساعت 9:55 صبح )


»» تلاش برای به مسلخ کشاندن انقلاب یمن

چه کسانی از انقلاب مردم یمن در هراسند؟

پیامدهای احتمالی ناشی از پیروزی حوثی ها در یمن با واکنش قدرت های فرامنطقه ای و کشور مرتجع عربی روبرو شده است.

از زمان استیلای نیروهای انقلابی انصارالله بر یمن و تشکیل شورای ریاست جمهوری، تحولات این کشور مورد توجه جامعه بین المللی قرار گرفته است، در این بین و در حالی که کشورهای شرقی از اعلام موضعی صریح در انقلابیون کنونی پرهیز نموده اند، شماری از قدرت های غربی و کشورهای عربی نسبت به پیروزی حوثی ها در یمن ابراز موضع کرده و آن را بر خلاف موازین بین المللی دانسته اند.

رسانه های خبری در روزهای اخیر از بسته شدن سفارت عربستان سعودی، کانادا، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و بریتانیا در این کشور خبر داده اند. کشورهای فوق در کنار دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار مداخله شورای امنیت سازمان ملل جهت حل بحران این کشور شده و در پی بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهور مخلوع این کشور هستند.

حیات خلوتی به نام یمن

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/11/25 :: ساعت 4:6 عصر )


»» چرا توافق یک مرحله ای؟

چرا توافق یک مرحله‌ای؟

مقام معظم رهبری در تاریخ 19 بهمن سال جاری در جمع گروهی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمودند: «این حرفی هم که حالا انسان می‌شنود که می‌گویند که "در یک برهه‌ای درباره‌ اصول کلّی توافق کنیم، بعد درباره‌ جزئیات"، این را هم بنده نمی‌پسندم؛ این را من نمی‌پسندم. با تجربه‌ای که از رفتارهای طرف مقابل داریم، احساس می‌کنم که این وسیله‌ای خواهد شد برای بهانه‌گیری‌های پی‌درپی بر سر جزئیات. اگر توافق می‌کنند، جزئیات و کلّیات و همه را در یک‌جلسه‌ واحد تمام بکنند، امضا کنند. اینکه کلیات را جداگانه توافق کنند و بعد بر اساس آن کلیات - که یک‌چیزهای مبهمی است، تفسیرپذیر است، تحلیل‌پذیر است - بروند سراغ جزئیات، نه، این منطقی نیست.»
 
این سخنان مقام معظم رهبری در واقع به‌معنای موافقت معظم‌له با توافق یک‌مرحله‌ای است، البته همان‌طور که تصریح کردند، «توافق خوب» نه هر توافقی.
 
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/11/23 :: ساعت 1:47 عصر )
»» اگر مذاکرات به نتیجه نرسد! + کلیپ

اگر مذاکرات به نتیجه نرسد! + کلیپ

چندوقتی است کنگره امریکا قصد دارد با اعمال تحریم های جدید، فشار بیشتری بر روی ایران برای پذیرش شرایط طرفین غربی برای دست کشیدن از دست یابی به انرژی هسته ای وار نماید. در پاسخ به این عمل، مجلس شورای اسلامی نیز قصد دارد تا در صورت کارشکنی طرف امریکایی و اعمال تحریم های بیشتر و یا اعمال دیگری که موجب شکست مذاکرات شود، با تصویب طرحی غنی سازی را تا 20 درصد افزایش دهد و فعالیت های هسته ای را فعال تر نماید. اما در حالی که طرف غربی در کارشکنی در مذاکرات پافشاری می کند و اوباما به دلیل نزدیک بودن انتخابات و پیروزی تلقی کردن یک توافق سیاسی برای خود به دنبال جلوگیری از تحریم های جدید توسط کنگره امریکا است، دکتر روحانی تمام توجه خود را معطوف منتقدانی کرده است، که سعیشان جلوگیری از خدشه دار شدن منافع ملی است.


دانلود فیلم 

منبع



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/11/21 :: ساعت 11:48 صبح )
»» سانتریفیوژ، کانال سوئز و آرمانهایمان

سانتریفیوژ، کانال سوئز و آرمان‌هایمان

سانتریفیوژ همان کانال سوئز است! سانتریفیوژ یک قطعه از یک محصول تکنولوژیکی است و کانال سوئز یک منطقه‌ی جغرافیایی. شاید این سؤال پیش بیاید که مگر شباهت این دو در چه چیزی است که اجازه‌ی این تشبیه را به خود می‌دهیم؟

آن چیزی که این ‌دو را به هم متصل می‌کند «ژئوپلیتیک» است. جغرافیا، در دوره‌ای از تاریخ معاصر که کشورها برای قوی‌ بودن، هدف خود را تصرف سرزمین‌های مهم قرار می‌دادند، نقش ویژه‌ای در عالم سیاست پیدا می‌کند. در همین دوره است که جنگ‌های مهمی برای تصرف نقاط کلیدی آغاز می‌‌گردد و خون‌های زیادی ریخته می‌شود. به آن نقاط کلیدی، نقاط ژئوپلیتیکی گویند. در این زمان، چون نیروی دریایی و تجارت دریایی نقش محوری را برای سلطه داشت، تصرف «عناصر قدرت دریایی اجازه می‌دهد که آن کشور با صدایی سخن گوید که دیگران به آن توجه کنند.»[1]

در دوره‌ی استعمار سرزمینی، داشتن این نقاط استراتژیک، یعنی مواضع نزدیک به آب‌هایی که کشتی‌ها در آن به هم نزدیک می‌شدند یا از طریق آن انتقال کالاهای تجاری، نیروهای رزمی و یا پشتیبانی آن صورت می‌گرفت، سبب قدرت‌ یافتن آن کشور می‌شد و به همین دلیل بود که بیسمارک، مؤسس آلمان قدرتمند، گفته بود که ما بدون مستعمره نمی‌توانیم یک قدرت دریایی بزرگ باشیم. دماغه‌ی امیدنیک در جنوب آفریقا، تنگه‌ی هرمز در خلیج فارس، کانال سوئز در قاره‌ی آفریقا و... نقاطی هستند که به نقاط کلیدی معروف بودند.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/11/19 :: ساعت 10:20 عصر )
»» طراح فتنه فرهنگی چگونه مجوز گرفت؟

دسته گل جدید وزارت ارشاد (اسلامی!)

نمایشگاه مد یک ضدانقلاب بی‌دین بهنود در تهران!

در هفته گذشته نمایشگاهی با موضوع مد و فشن در تهران برگزار شد که توجه ما را به خود جلب کرد، این نمایشگاه توسط شخصی به نام نیما بهنود که در دو دهه گذشته در آمریکا زندگی کرده است مدیریت می‌شود. در این نمایشگاه لباس و طرح‌هایی به نمایش درآمده است که از الگوهای غربی پیروی می‌کند، و مطابق با ارزش‌ها و هنجارهای جامعه غربی تولید شده است.

براساس اطلاعات بدست آمده، نمایشگاه نیما بهنود هم‌اکنون در حال برگزاری است.


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/11/18 :: ساعت 1:42 عصر )


»» خطر توافق در سالگرد انقلاب+فیلم

خطر توافق در سالگرد انقلاب+فیلم

در حالی که برخی می‌کوشند تا توافقی هرچند غیر نهایی در تاریخ 22 بهمن 93 میان ایران و 1+5 صورت بگیرد، باید دقت نمود طرف غربی چه پیامی را از چنین توافقی آن هم در سالگرد پیروزی انقلاب دریافت می‌کند.

روز 29 دی و به بهانه روز هوای پاک، متروی تهران محلی شد تا بسیاری از پرسش و پاسخ ها در نشست های خبری سرپایی و غیر رسمی، این بار در  واگن‌های مترو برگزار شود.

خط تجریش – امام خمینی هم میزبان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بود تا در فضایی غیر رسمی اما در میان خبرنگاران ازهمه چیز صحبت شود . از لابه لای گپ هوای پاکی وزیر یک خبر جذاب هم درآمد. خبری که تیتر اصلی روزنامه شرق را به خود اختصاص داد. تیتری که در آن وعده توافق با 5+1 در سالگرد پیروزی انقلاب داده شده بود.

روزنامه شرق در مطلب خود بالا فاصله پس ازبیان صحبت های وزیر امور خارجه مبنی بر آمادگی ایران برای به‌نتیجه‌رسیدن با گروه 1+5 در بهمن‌ماه و در سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی ، به سراغ سرگئی ریابکوف معاون وزیرخارجه روسیه می‌رود تا سخنان اورا هم در راستای تیتر یک خود جهت دهد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/11/16 :: ساعت 2:14 عصر )


»» عمل به شرع یا قبح زدایی در وزارت ارشاد؟!

عمل به شرع یا قبح‌زدایی در وزارت ارشاد؟!

تازه‌ترین اقدام بحث‌برانگیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعطای مجوز به آلبوم موسیقی «تو را ای کهن بوم و بر، دوست دارم»، با اجرای یک خواننده زن و یک خواننده مرد است.


سیر حرکتی منجر به این اقدام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید، از همان روزهای آغاز به کار دولت به‌خوبی قابل‌بررسی است، اما جهش اساسی در این زمینه، آبان ماه سال گذشته، با اجرای کنسرتی با آوازخوانی یک زن، که از خوانندگان شبکه بی‌بی‌سی و من تو است؛ همراه با شایعه حضور علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رخ داد (1)؛ اقدامی که انتقادات مراجع را به همراه داشت (2) و طیف متدین و حتی خاکستری جامعه را نیز به‌عکس‌ا‌لعمل واداشت.

اما این پایان ماجرا نبود؛ در پی این اقدام و در فواصل زمانی متفاوت، کنسرت‌های مختلفی در نقاط مختلف کشور با هم‌خوانی چند زن (3) یا هم‌خوانی یک زن و مرد (4) برگزار شد که شاید این تکرار مداوم،‌ دیگر قبح اولیه و شدت برخورد اول را به همراه نداشت.

اما اسلام نسبت به این امور آموزه‌های دینی چه می‌گوید؟ آیا باید با چنین اموری برخورد و از اساس با آن مقابله کرد و یا می‌توان به‌نوعی آن را تعدیل نمود؛ مسئله‌ای است که نیازمند نگاهی فقهی به نظرات و ارشادات و تذکرات دینی است.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/11/14 :: ساعت 1:4 عصر )
»» انتشار آلبوم موسیقی با صدای زن!

رونمایی از دستاوردهای انقلاب در دهه فجر؛

انتشار آلبوم موسیقی با صدای زن البته با مجوز رسمی از وزارت ارشاد!

IMG-20150130-WA0014

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/11/13 :: ساعت 1:44 عصر )


   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 61
>> مجموع بازدیدها: 557413
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب