سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه آنچه را که می دانی بر زبان میاور که همین در نادانی تو بس باشد . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» کتاب های ممنوعه روی میز وزارت ارشاد

کتاب های ممنوعه روی میز وزارت ارشاد

در عصر جدید بعضی بر آن شدند تا با مطرح کردن شبهاتی همچون وجود عقل جمعی و خرد انسانی، افزایش آگاهی و بینش اجتماعی القا کنند که نیازی به نظارت محتوای وارده بر اندیشه های مردم و نیز نفوذ پذیری آنان نیست، نظارتی که خود به خود به صورت وجدانی از سوی مردم عصر تکنولوژی صورت می‌پذیرد و این نظارت خود به صورت وجدانی محتوای ضاله را کنار گذاشته و مورد استقبال قرار نمی‌گیرد  . این تفکر و اندیشه ریشه در عصر رنسانس و قرن‌های 15 و 16 میلادی داشته و در آثار افرادی تبلور دارد که هنر ایتالیایی را بر اساس اندیشه های یونان باستان تفسیر می‌نمودند و سرانجام غر ب را به انحطاطی رساندند که دیگر برای احیای آن قدرت حاکمیتی توانی ندارد . اما در نظام جمهوری اسلامی ایران برداشت‌ها اخلاقی و اجتماعی باید بر اساس هنجارهای دینی و باور پذیری اسلامی باشد . هنجارهایی که خدای متعال برای انسان مشخص نموده و جزو وظایف انسان بر شمرده است .در این نوشتار بر آن هستیم تا موضوع ممیزی را بررسی نماییم و شبهات مطروحه را پاسخ دهیم.

 از دیدگاه فقهای شیعه و بالأخص بزرگان این مذهب، فروش، خرید، نگهداری و عرضه کتب ضاله حرام بوده و نابودسازی آن بر همگان واجب است. کتبی که در آن هدایت جای نداشته است و تمام هدفش گمراهی، جلوگیری از سعادت بشر، حقارت می‌باشد و بویی از انسانیت، حیات و آگاهی در آن نیست. در اندیشه اسلامی نابودسازی این کتب واجب بوده و مسلمین موظف‌اند از عرضه آن در جامعه جلوگیری نمایند. (1). از سویی با بررسی آرای روشنفکران نواندیش دینی (بخوانید متفکرین غرب‌زده) نکات ذیل به‌عنوان مبنای جلوگیری از ممیزی ارائه می‌شود که هر یک پاسخی مناسب داده می‌شود:
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/4/22 :: ساعت 3:13 عصر )
»» دو برادر قبل و بعد از شهادت

عکس دو برادر قبل و بعد از شهادت

در حمله موشکی شبانه رژیم صهیونیستی به غزه،دو برادر فلسطینی در آغوش یکدیگر به شهادت رسیدند...
عکس/ دو برادر قبل و بعد از شهادت


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/4/21 :: ساعت 6:56 عصر )
»» پوستر دشمن اصلی

پوستر  دشمن اصلی

از پس داعش همین شیربچه‌های حزب الله لبنان و عراق برخواهند آمد؛ ایرانی‌ها بمانند برای نبرد نهایی … الیس الصبح بقریب؟

پوستر / دشمن اصلی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/4/21 :: ساعت 4:41 صبح )
»» نقش وزارت علوم در فرار مغزها

سیاست بازی در وزارت علوم موجب فرار مغزها

در دوران دولت اصلاحات تفکر غرب گرایی و ما نمی‌توانیم چنان در بدنه علمی کشور رخنه کرده بود که عده ای از اساتید در به حرکت درآوردن و جهش دادن به پروسه? فرار مغذها نقش بانی این مسئله را بازی کردند.

دانشگاه به‌عنوان یکی از استوانه‌های اصلی کشور نقش قلب تپنده‌ای را بازی می‌کند که اگر در راستای ارتقاء و توسعه کشور حرکت کند پیکره? عظیم جامعه را به سمت تعالی سوق می‌دهد و اگر هسته? علمی یک ملت دچار مخاطره شود این تزلزل در تمامی لایه‌های جامعه اعم از مردم و حکومت، دچار چالش خواهد کرد.
 
ایران سالیان طولانی ازنظر حوزه علمی دچار عقب‌ماندگی بود و این عقب‌ماندگی توسط کشورهایی صورت گرفت که ایران را به‌عنوان بازار بزرگ مصرفی محصولات خود در نظر داشتند؛ درحالی‌که بسیاری از علوم و مبانی علمی در قرن‌های گذشته از ایران به اروپا منتقل‌شده بود. عمق فاجعه به‌قدری بود که فناوری چاپ در حدود 200 سال دیرتر از دیگر کشورها وارد ایران شد. این شکاف عظیم علمی در دوران پهلوی به‌نوعی آری‌های پوشانده شد به‌طوری‌که با ظاهرگرایی و تکیه‌بر بعضی فناوری‌های ظاهری بوق تجدد بر صور مصرف‌گرایی تجملی و اشرافی گری دمیده شد و این نتیجه‌ای نداشت جز دور شدن از هدف والای تولید علمی آن‌هم به شکل بومی و ایرانی.
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/4/20 :: ساعت 3:57 صبح )
»» زنگ خطر برای بی تدبیری وزارت ارشاد دولت یازدهم

زنگ خطر برای بی تدبیری وزارت ارشاد دولت یازدهم

برگی دیگر از دفتر بی تدبیری فرهنگی دولت - نمایشگاه مد و لباس غیر اسلامی!

 

دانلود فیلم (حجم: 38MB)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/4/19 :: ساعت 4:36 صبح )
»» خوشحالی اسرائیل از جدایی کردستان عراق‎+فیلم

ماهی گیری کُردها از آب گل آلود عراق


دانلود فیلم
(حجم: 11MB)

این روزها عراق شاهد جنگ با گروه تروریستی داعش است، گروهی که هیچ مبنای منطقی، جز ایجاد خلافت اسلامی به زعم خود نمی بیند.  تصرف شهر موصل که با خیانت برخی از اعضای حزب بعث و بقایای رژیم گذشته صورت گرفت زمینه را برای ادامه و پیشروی اعضای داعش در مناطق شمالی عراق مهیا کرد و این گروه تروریستی توانست بر این شهر تسلط یابد. و به پیشروی های خود در برخی مناطق شمالی کرد نشین عراق ادامه دهد.
 
تصرف بخش های مورد اختلاف دولت مرکزی عراق با اقلیم کردستان  به دست داعش، فرصت را در اختیار کردها قرار داد تا با جنگ محدود با داعش بر این مناطق سیطره یابند و ادعا کنند که این مناطق در سلطه اقلیم قرار گرفته و از  کنترل دولت مرکزی خارج شده است!
 
مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق نیز در طول هفته گذشته با خط و نشان کشیدن برای دولت مرکزی عراق ، در سخنرانی و گفتگوهای خود، از جدا شدن   اقلیمش از دولت مرکزی و تشکیل یک دولت مستقل کردی خبر داد.
 
از سوی دیگر داعش در توافقی با منطقه کردستان عراق که با حضور برخی از اعضای حزب بعث صورت گرفت، از حمله به مناطق کردی خود داری می کند و اعضای نظامی کرد "پیشمرگه" نیز با داعش وارد جنگ نخواهند شد. و این به معنای ایجاد یک کمر بند امنیتی برای کردستان محسوب می شود.
اقلیم کردستان عراق نیز اجازه رفت و آمد عناصر داعش را از موصل به استان دهوک که نزدیک و هم مرز با ترکیه است را در اختیار داعش می دهد. اما از همه این ها که بگذریم ، آنچه بیش از همه مورد توجه است؛ خوشحالی و تایید رژیم صهیونیستی از تشکیل یک دولت مستقل کرد در منطقه است.
 
خبرهای ضدو نقیض و البته درست از اقلیم کردستان به گوش می رسد که کردستان عراق یک میلیون بشکه نفت توسط مرزهای ترکیه به فلسطین اشغالی فرستاده است.
اما تاکنون دولت عراق با ابراز نارضایتی از سخنان مسعود بارزانی مخالفت شدید خود را از استقلال و جدا شدن مناطق کردی عراق  اعلام کرده و خواستار پایان دادن به این رفتارها از جانب کردها شده است.
 
 
به نظر می رسد رژیم صهیونیستی تنها رژیم منطقه باشد که از استقلال کردستان سود ببرد و البته نقش کنونی دولت ترکیه را نباید در شعله ور تر شدن آتش درگیری در منطقه فراموش کرد.
 
نباید فراموش کرد که در صورت تجزیه عراق و ادعای کردهای عراقی برای استقلال؛  بخش های کرد نشین ترکیه نیز  خواهان استقلال خواهند شد و این برای ترکیه یعنی آغاز جنگ های قومیتی، موضوعی که هم اکنون ترکیه به دنبال پیاده سازی است روزی نه چندان دور گریبان او را خواهد گرفت و این آتش، زمین ترک‌ها را هم خواهد سوزاند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/4/18 :: ساعت 11:56 صبح )
»» جمع آوری چفیه در مراسم افطاری روحانی+عکس

جمع آوری"چفیه"در مراسم افطاری روحانی+عکس

 مراسم ضیافت افطاری حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با ایتام کمیته امداد امام خمینی‌(ره) عصر سه شنبه گذشته برگزار شد . تصاویر منتشر شده از این مراسم حاکی از آن است که همه حاضران با لباس متحد الشکل به دیدار رئیس جمهور رفته و روزه خود را با آقای روحانی افطار کرده اند.

اما تصاویری  از این مراسم رسیده که نشان می‌دهد نوجوانان حاضر در سالن ضمن بر تن داشتن پوشش متحد الشکل، چفیه هم بر دوش داشتند و قبل از ورود روحانی، با کمال تعجب چفیه‌های حاضران جمع آوری شده است !

در این میان یک سوال جدی مطرح می شود که علت جمع آوری چفیه‌ها چیست؟ مگر چفیه چه اشکالی داشت؟

 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/4/17 :: ساعت 3:42 عصر )


»» تحولات بنیادی در دانشگاه آزاد از جنس اقتصاد، فرهنگ و سیاست

فروش املاک، ساخت سریال و راه اندازی رسانه های جدید!

بی‌شک این روزها می توان دانشگاه آزاد را یکی از پر حاشیه ترین سازمان های کشور معرفی کرد. دانشگاهی که پس از سال ها سلطه جاسبی بر صندلی ریاستش، جای خود را به فرهاد دانشجو داد اما تنها پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بار دیگر همفکران رییس سابق کلید دانشگاه آزاد را در دست گرفتند. شاید بتوان سریال عزل و نصب های اتوبوسی در دانشگاه ها را مهمترین حاشیه بوجود آمده پس از مدیریت دکتر میرزاده عنوان کرد. مدیرانی که حتی بعضا سابقه محکومیت در ایام فتنه 88 داشتند، پس از خداحافظی فرهاد دانشجو به بخش های مختلف مدیریت دانشگاه آزاد رسیدند.

رفت و برگشت پر سر و صدای «هراتی» در دانشگاه آزد
قطعاً خبر انتصاب عبدالحسین هراتی به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد به عنوان پرحاشیه ترین انتصابات طی سال های اخیر در کشور قلمداد می شود. طه هاشمی طی حکمی، در متن نامه خود با بیان «نظر به سوابق ارزشمند و توانمندی های علمی جنابعالی» وی را به سمت سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب کرده بود.

عبدالحسین هراتی کیست؟
آنچه از عبدالحسین هراتی در فضای مجازی منتشر شده، نامه ای از سوی وی به مهدی کروبی است که نمایه کاملی از وی بیان می کند. سایت های ضدانقلاب در روزهای فتنه متن نامه وی را منتشر کرده بودند. وی در این نامه از مهدی کروبی با عنوان دلاور جنبش سبز یاد کرده و می نویسد: «من حضرت عالی و آقای مهندس موسوی و خانم زهرا رهنورد را اکنون مصادیق عالمان قائم به قسط میدانم که خداوند آنان را در کنار پیامبران نشانده و وجود آنان را شاهد بر کلمه توحید دانسته است.» وی با گلایه از یاد امام از سوی مدعیان خط امام می نویسد: «از اینکه شما و مهندس موسوی عزیز پیوسته در سخنان خود از «امام» یاد می کنید، من و بسیاری دیگر در رنج بوده ایم اما پیوسته خود را اینگونه توجیه می کرده ایم که شرایط مبارزه در ایران چنین اقتضایی دارد و لذا خون جگر می خوردیم و سکوت اختیار کرده بودیم، اما سخنان اخیر آقای مهاجرانی که در آن فرموده بودند: هر کس امام و روحانیت را قبول ندارد متعلق به جنبش سبز نیست، طاقت از کف ربود. منتظر بودم که جوابی به این سخن سخیف از طرف رهبران جنبش داده شود که خوشبختانه دو سه روز پیش موسوی عزیز این جواب را داد و گفت که هرکس در هر کجا از عدالت طرفداری کند عضو جنبش سبز است. »
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/4/17 :: ساعت 1:22 صبح )


»» خانه مد ایران یا خانه شو ابتذال غرب؟!

ترویج فرهنگ غرب به نام ایران

وجود انواع لباس‌ها، مدل‌های کیف و کفش و پوشش‌هایی که کاملاً با فرهنگ ایرانی اسلامی منافات دارند، تنها گوشه ای از تلاشهای ضدفرهنگی این نهاد به ظاهر فرهنگی(خانه مد ایرانی) می‌باشد.

 راه اندازی و تاسیس انواع کارگروه و بنیاد و خانه و شورای ساماندهی برای پیش بردن کارهایی که باید به صورت عادی و طبق رویه طبیعی دستگاه های حاکمیتی کشور انجام شود، ترفندی است برای سر کار گذاشتن ملت و منحرف کردن ذهن ها و فرستادن من و شما پی نخود سیاه. پشت پرده این نمایش هم هدف های دیگر و رویکردهای دیگر پیگیری می شود و من و شما متحیر می مانیم که چه می خواستیم؛ چه شد!
 
چندی پیش، رونمایی از مانتوهای ورزشگاهی خانه مد خبرساز شد. مانتوهایی که کوچکترین انطباقی با معیارهای دینی و فرهنگی ما ندارد، به عنوان «مد ایرانی اسلامی در چارچوب جمهوری اسلامی ایران» و تحت نظارت مستقیم «بنیاد ملی مد و لباس» معرفی شده است. همه جنبه‌های منفی غیر قابل چشم پوشی این (به اصطلاح) مانتوها یک طرف؛ توهین به کلمه مقدس «الله» و پرچم مقدس کشور هم یک طرف! برداشتن نشان «الله» از روی پرچم و گذاشتن عکس جانوری که گفته می‌شود یوزپلنگ ایرانی است و درست کردن لباسی جلف و نازیبا با این پرچم تحریف شده که برای تبرج و جلب توجه نامحرمان کاربرد دارد، حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. 
  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/4/16 :: ساعت 4:58 صبح )
»» جدید الاسلام‏‏‎ها یا مسلمانانی با اسلام جدید!؟

هاشمی 2014: "جدیدالاسلام‌ها" از ماهواره می‌ترسند

هاشمی 1376: ماهواره در قانون منع شده تا افکار ناپسند در ذهن جوانان وارد نشود

مواضع این روزهای آقای هاشمی رفسنجانی راجع به مبسائلی مثل تندروی، آزادی و تحجر شاید بیش از آنکه برای عده ای خوشحال کننده باشد، برای آشنایان به ادبیات او در دوران زمامداری امورش تعجب برانگیز است. چرا که خیلی از مردمی که این روزها مواضع جدید هاشمی را می شنوند طی دو دهه گذشته در تریبون نماز جمعه و مصاحبه های او مواضع دیگری را شنیده اند. تناقض «دیدگاه هاشمی راجع به بدحجاب‌ها» تنها یکی از این نمونه‎ها بود. 

اما این اظهارنظرهای متناقض با گذشته ظاهرا تمامی ندارد و هاشمی طی سخنانی که مدتی پیش توسط سایت او منتشر شد راجع به ماهواره صحبت کرده و ضمن انتقاد از اقدامات محدودکننده درباره آن می گوید: «جدید الاسلام ها به جان انقلاب و مردم افتاده‌اند، این گروه فرصت طلب که در دوران مبارزه حضور نداشتند، امروز قدرت را برای خودشان ابدی و مادرزادی و ارث حساب می‌کنند، اینها تصورات دیگری هم می توانند بکنند. چقدر تلاش شد که نگذارند در کشور اینترنت باشد. چقدر ماهواره را از بالای پشت بام ها جمع کردند، و من نمی دانم چه تاثیری کرد؟ نه تنها از آگاهی مردم چیزی کم نکرد بلکه بر آگاهی مردم افزود، یعنی مردم فکر کردند چرا اینجوری می شود؟ چی در می آید از این؟ چه نتیجه ای دارد؟ یعنی یک جایی را ما ببندیم، چندین جای دیگر را بشر باز می کند. یک راه دیگری پیدا می شود. واقعا باید موکول کنیم به عقل و تصور مردم .»
 
این سخنان هاشمی در حالی است که وی در سال 76 در حالی که رئیس جمهور بود در مصاحبه با شبکه سی بی اس آمریکا موضعی خلاف موضع امروز خود اتخاذ کرده بود. هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا استفاده از ماهواره در قانون منع شده؟ آیا علت آن نگرانی از علاقه مند شدن جوانان به سبک زندگی غربی است می گوید: «به هرحال آنهایی که به این قانون رای داده‌اند فکر می کنند که محدود کنند زیرا می‌دانند که از طریق آن سیستم های ارتباطی افکاری در ذهن جوانان وارد می‌شود که ما نمی‌پسندیم. در بقیه کشورها هم شما می‌بینید که این اقدامها وجود دارد. الان در خیلی کشورهای اروپایی هم از تهاجم فرهنگی آمریکا و برنامه های شما نگرانی دارند.»

  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/4/15 :: ساعت 4:38 صبح )
<      1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 32
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 556616
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب