سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طمع حکمت را از دلهای دانایان می برد . [پیامبر خدا علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» انکار عقب نشینى های هسته اى

انکار عقب‌نشینى‌های هسته‌اى

این روزها بحث مذاکرات هسته‌ای به یکی از موضوعات مطرح در سخنان کاندیداهای ریاست جمهوری تبدیل شده است و دیدگاه های مختلفی در این زمینه مطرح می‌شود.

حسن روحانی که مسئولیت مذاکرات هسته‌ای در دولت اصلاحات و سازندگی را بر عهده داشت، در یک برنامه زنده تلویزیونی، پیشرفت های هسته‌ای را مرهون فعالیت‌های آن دوره دانست و اضافه کرد که ما عقب‌نشینی و تعطیل نمودن فعالیت‌ها را نداشته‌ایم. همچنین وی با لحنی غیرمعقول نظر کارشناس مجری برنامه را درخصوص عقب نشینی در موضوع هسته‌ای اشتباه دانست و سعی نمود تا مجری و صدا و سیما را تخطئه کند.

به همین مناسبت، رجوع به دو موضع صریح رهبر معظم انقلاب درباره این مذاکرات که در دولت اصلاحات با دولتهای اروپایی صورت می‌گرفت، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

پوستر کلید حسن روحانی!



* رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان استان یزد (1386/10/13)

در مسئله‌ى هسته‌اى، آمریکائى‌ها تا همین چند ماه پیش اصرار، اصرار که باید ایران بکلى همه‌ى فعالیت‌هاى هسته‌اى اش را کنار بگذارد؛ یعنى مثل آن کارى که با لیبى کردند؛ ته اش را جارو کند، تقدیم کند به آنها؛ بکلى اعلام انصراف کند. اخیراً - چند هفته‌ى قبل از این - وضع به جائى رسیده است که گفتند ایران در همین حدى که هست، توقف کند. ببینید فاصله‌ى اینها خیلى زیاد است. یک روزى بود که اینها حاضر نبودند پنج عدد سانتریفیوژ را تحمل کنند. مسئولین گفتگو و مذاکره‌ى با اروپا حاضر شده بودند بیست تا سانتریفیوژ را نگه دارند، آنها گفته بودند نمی‌شود؛ گفته بودند پس لااقل پنج تا، گفته بودند نمی‌شود. اگر می‌گفتند یکى، باز هم میگفتند نمی‌شود! امروز سه هزار تا سانتریفیوژ دارد کار می‌کند، مبالغ زیادى هم آماده‌ى کار گذاشتن است. می‌گویند در همین حد متوقف شوید. این هم یکى از ناکامى‌هاى آمریکاست.


روایت رهبر انقلاب از عقب نشینی‌های هسته‌ای: دانلود فیلم


* بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام (1391/05/03)
در هر برهه‌اى که ما در مقابل جبهه‌ى دشمن انعطاف نشان دادیم و با توجیه‌هائى عقب‌نشینى کردیم - مثلاً یک وقت گفتیم بگذارید بهانه را از دست دشمن بگیریم، یک وقت گفتیم بگذارید سوءظن دشمن را از خودمان زائل کنیم - دشمن مواضع گستاخانه‌ترى علیه ما گرفته. در آن روزى که ادبیات مسئولین ما آلوده شد به حرفها و تعبیرات تملق‌آمیز نسبت به غرب و فرهنگ غربى، در آن روز اینها ما را «محور شرارت» معرفى کردند! چه کسى؟ آن کسى که خودش مجسمه‌ى شرارت بود. رئیس جمهور قبلى آمریکا - مجسمه‌ى شرارت - ایران اسلامى را «محور شرارت» معرفى کرد! این کِى بود؟ آن وقتى که ما در ادبیات خودمان، در اظهارات خودمان، حرفهاى تملق‌آمیز نسبت به غرب و نسبت به آمریکا و اینها را تکرار می‌کردیم. اینها اینجورى‌اند. 

در همین قضیه‌ى هسته‌اى، آن وقتى که ما با اینها همراهى کردیم و عقب‌نشینى کردیم - البته براى ما تجربه‌اى بود، اما این واقعیت است - اینها جلو آمدند؛ اینقدر جلو آمدند که من در همین حسینیه گفتم اگر بنا باشد که این روال از سوى آنها ادامه پیدا کند، من خودم وارد قضیه خواهم شد؛ و وارد قضیه شدم؛ ناچار شدیم؛ اینها کار ما نیست.

عقب‌نشینى‌ها آنها را گستاخ‌تر کرد، طلبکارتر کرد. یک روزى بود که مسئولین ما قانع بودند که اجازه بدهند ما 25 سانتریفیوژ در کشور داشته باشیم؛ آنها گفتند نمی‌شود! اینها قانع شدند که 5 تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمی‌شود! مسئولین ما قانع شدند که 3 تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمی‌شود! امروز گزارش را شنیدید، یازده هزار سانتریفیوژ داریم! اگر ما آن عقب‌نشینى‌ها را، آن انعطاف‌ها را ادامه می‌دادیم، امروز از پیشرفت هسته‌اى هیچ خبرى نبود.

منبع: فرهنگ نیوز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/3/8 :: ساعت 2:27 عصر )
»» اقدام کاملاً هاهنگ چند روزنامه در جهت تخریب یک کاندیدا

 صف آرایی «گفتمان سازش» در مقابل «گفتمان مقاومت» + تصاویر

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات بر اساس گفته‌های برخی اصولگرایان مانند باهنر، قاضی پور(نماینده مجلس) و امیدوار رضایی (برادر محسن رضایی) و با بهانه قرار دادن حضور وزیر ارشاد در همایش حامیان جلیلی، خط تخریب علیه وی را در پیش گرفته‌اند. این در حالی است که چندی پیش علی مطهری در پی عدم احراز صلاحیت هاشمی، با اهانت به جلیلی به خاطر جانبازی‌اش از ناحیه پا، برای اثبات آمادگی جسمانی هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری، پیشنهاد برگزاری دو صد متر میان هاشمی و جلیلی را ارائه کرده بود، علی مطهری همچنین در جدیدترین موضعش، سعید جلیلی را "تندرو" نامیده و خواستار جلوگیری از پیروزی او در انتخابات شده است!

البته این سؤال باید برای حامیان حلقه انحرافی پیش بیاید که چه کرده‌اند که برخی اصولگراها و اصلاح طلبان، برای تخریب گزینه‌های انقلابی و نماینده گفتمان انقلاب و از میدان به در کردن آن‌ها، بهانه‌ای جز منتسب کردن آن فرد و یا گروه به حلقه انحراف نمی‌یابند.

و نیز ذکر نکته‌ای که می‌تواند در جای خود، جالب و قابل توجه باشد این است که اگر مدتی تیتر اصلی صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب را زیر نظر بگیرید متوجه این نکته خواهید شد که به طرز کاملاً تصادفی(!) تیترهای اصلی صفحه‌ی اول همه آن‌ها با اندکی تفاوت یکی است و همه آن تیترها یک هدف واحد را دنبال می‌کنند و به وضوح مشخص است که اتاق فکر روزنامه‌های اصلاح‌طب، مشترک است.

برای مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه نمایید:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/3/7 :: ساعت 10:28 عصر )


»» آشنایی با کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم + زندگی نامه (2)

محمدرضا عارف؛ معاون اول دولت اصلاحات

"محمد رضا عارف" در سال 1330  در خانواده‌ای مذهبی در شهر یزد به دنیا آمد و در فرهنگ دینی و علمی این شهر مذهبی پرورش یافت.
 پدر وی حاج میرزا احمد عارف  یکی از بازاریان اصیل و سرشناس و از چهره‌های مذهبی. مردمی و محبوب یزد  و  همچنین از خادمین شهیر حضرت سیداشهدا است که مجالس روضه خوانی و روشنگری منزل وی در شهر یزد که در سال‌های قبل و بعد از انقلاب به عنوان پایگاه دانشجویان، دانشگاهیان و فرهیختگان انقلابی یزد و کشور به شمار می‌آمده است. 
عارف  پس از کسب رتبه اول ریاضی کشور در سال 1348 با اخذ دیپلم ریاضی در سال 49 وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران و در سال 1354 با کسب معدل 91 /3 و رتبه اول فارغ التحصیل شد. در دوران تحصیل در دبیرستان و دانشگاه درکنار نیروهای مسلمان و انقلابی ضمن فعالیت و مبارزات سیاسی ـ مذهبی به تبلیغ اندیشه امام خمینی (ره) و توزیع رساله معظم له پرداخت. 
در سال 1352 توسط کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک دستگیر شد.
وی با استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شد و در سال 1355 مدرک فوق لیسانس مخابرات با معدل کامل 4 و در سال 1359 مدر ک دکترای برق رااز دانشگاه استانفورد نیویورک دریافت کرد.
عارف پس از پیروزی انقلاب اسلامی سمت‌های مختلفی را در شرکت مخابرات، وزارت فرهنگ وآموزش عالی و دانشگاه تهران عهده دار شد و از شهریور 1376 تا خرداد 1379 به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن سپس به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در نهایت از سال 1380 تا 1384 به عنوان معاون اول خاتمی و دولت اصلاحات انجام وظیفه کرد. 
وی همچنین استاد درجه یک دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و صنعتی اصفهان با هدایت بیش از 40 پایان نامه دکترا و فوق لیسانس، تدریس در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا 5 درس کارشناسی و 6 درس تحصیلات تکمیلی و نظریه پرداز مطرح شبکه‌های مخابراتی که یک شبکه جهانی هم به نام ایشان "Aref" ثبت شده است، میباشد.
عارف  در راه اندازی دکترای برق در دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی اصفهان،  دانشگاه یزد و ... نیز  نقش داشته است.
 وی همچنین چند سالی را به صورت افتخاری و با توجه به علاقه‌ای که به مردم و فرهنگ اصفهان دارد در دانشگاه صنعتی این شهر به تدریس، پژوهش و خدمت به علم، فرهنگ و دانشجویان و دانشگاهیان این خطه از مملکت پرداخته است.
 ترجمه 3 کتاب تخصصی که یکی از آنان بعنوان کتاب سال 1369 معرفی شد و تالیف و یا ارائه بیش از 40 مقاله علمی را می‌توان از جمله افتخارات علمی وی عنوان کرد.
عارف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در  برگزاری جلسات مذهبی مشارکت داشت و عضو انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و کانادا 1354 تا 1359 بوده است.
وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  معاون شرکت مخابرات در سال‌های 1359 تا 1360 ، سرپرست شرکت مخابرات، معاون دانشجویی وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1361 تا 1362، معاون آموزش وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1361 تا 1362، قائم مقام وزارت فرهنگ و آموزش عالی، معاون آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1362 تا 1363، مشاور آموزشی،قائم مقام وزیر در هیات های ممیزه 1369 تا 1376، رییس دانشگاه تهران 1373 تا 1376، وزیر پست و تلگراف و تلفن از سال 1376 تا خرداد 1379 ،  معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ازسال 1379 تا شهریور 1380 ، معاون اول دولت اصلاحات را برعهده داشته است.
 حمیده مروج همسر محمد رضا عارف پزشک متخصص پوست است، وی پیش از این درباره چگونگی ازدواجش با عارف گفته بود: قبل از انقلاب دکتر عارف دبیر انجمن اسلامی ایران در آمریکا و از فعالان سیاسی بود. دکتر عارف نامه‌ای به انجمن‌های ایران می‌نویسد که در آن خواسته بود دختری را برای ازدواج با او معرفی کنند و ویژگی‌های همسرش از جمله این بود که همشهری او یعنی یزدی باشد.
عارف در 28 اسفندماه 91 با شعار انتخاباتی معیشت، منزلت و عقلانیت برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری رسما اعلام کاندیداتوری کرد. (مشروح خبر را اینجا بخوانید )
 پس از این مکاتبه با انجمن‌های اسلامی دانشجویان، حمیده مروج که در آن زمان 21 ساله بوده و تمام ویژگی‌های مورد نظر دکتر عارف را داشته به او معرفی می‌شود و با هم ازدواج می‌کنند.
 حاصل ازدواج محمدرضا عارف و حمیده مروج سه فرزند پسر است. 
خانم مروج می‌گوید وقتی برای خرید به مغازه‌ای می‌رویم دکتر عارف داخل مغازه نمی‌آید و من خودم به تنهایی تمام خریدها را انجام می‌دهم، حتی کفش و لباس ایشان را هم خودم می‌گیرم، چون ایشان نمی‌خواهند با فروشندگان مواجهه شوند.
مروری بر چند مواضع انتخاباتی عارف
اگر آیت‌الله هاشمی دقیقه 93 هم ثبت‌نام کند خوشحال می‌شوم و کنار می‌کشم 
تورم را یک رقمی می‌کنم/ اصلاح‌طلب هنجار‌شکن نیست

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/3/7 :: ساعت 1:13 صبح )
»» آشنایی با کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم + زندگی نامه (1)

8 نامزد ریاست جمهوری یازدهم را بیشتر بشناسید + بیوگرافی

گزارش پیش رو شرح زندگینامه و فعالیت‌های سیاسی کاندیداهای تایید صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرده است.
اسامی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تایید شورای  محترم نگهبان قرار گرفته است، به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام می‌شود:

 
1- "سعید جلیلی" 
 
2- "غلامعلی حداد عادل "
 
3- "محسن رضایی"
 
4- "حسن روحانی" 
 
5- "محمدرضا عارف" 
 
6- "محمدباقر قالیباف" 
 
7- "محمد غرضی"
 
8- "علی اکبر ولایتی"

در گزارش پیش رو شرح زندگینامه و فعالیت‌های سیاسی کاندیدهای تایید صلاحیت شده برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را می‌خوانید.


سعید جلیلی؛ فردی با سابقه اجرایی 18 ساله در وزارت امور خارجه


سعید جلیلی، متولد سال 1344 در شهرمقدس مشهد (منطقه طلاب)؛  تحصیلاتش را تا مقطع دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به پایان رسانده و مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی است.
وی در زمان جنگ ایران و عراق به عنوان نیروی بسیجی بارها در جبهه‌های جنگ حضور یافت.
جلیلی در دی‌ماه سال 1365دیده‌بان لشگر نصر خراسان بود که در عملیات کربلای 5 از ناحیه پا مجروح شد و در بیمارستان صحرایی منطقه شلمچه به دلیل فقدان امکانات و وضعیت اورژانسی پای راست خود را از دست داد. جلیلی پس از آن در واحد تدارکات لشکر به خدمت پرداخت.
وی در بازگشت از جبهه‌های حق علیه باطل، رساله دکترای خود را با عنوان "اندیشه سیاسی در قرآن" در خصوص سیاست خارجی اسلام به رشته تحریر درآورد؛ رساله‌ای که پروفسور حمید مولانا، در مقدمه‌ای که بر آن نوشت، به تجلیل از شخصیت این دانش‌آموخته اقدام کرد. این رساله در کشور لبنان نیز به زبان عربی ترجمه و منتشر شده است.
جلیلی، در سال 68 به وزارت امور خارجه رفت و پس از یک دوره 2 ساله، ریاست اداره بازرسی وزارت خارجه را بر عهده گرفت. مناصب جلیلی در وزارت امور خارجه عبارتند از:
 1370: رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه
 1376: معاون اداره اول آمریکا در وزارت خارجه
  1379: مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری
  1384: معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
در دوم خرداد 76  به اداره آمریکای وزارت خارجه منتقل شد و معاونت این اداره را بر عهده گرفت. 
در سال 80 نیز به دفتر مقام معظم رهبری رفته و در سمت مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبر انقلاب به ادامه خدمت پرداخت.
جلیلی که پس از انتخابات سوم تیر به عنوان گزینه مطرح و مورد نظر رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت امور خارجه مطرح بود، بنا به پاره‌ای مصالح عهده‌دار مهم‌ترین معاونت وزارت خارجه، معاونت اروپا و آمریکا شد. ضمن آنکه در طول این دوره، ارتباط علمی خود با نهاد دانشگاه را قطع نکرده و به تدریس در دانشگاه ادامه داد.
شاید بتوان جلیلی را یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در عرصه دیپلماسی کشور دانست که این شکوفایی جز در سایه تعهد، تخصص و تفکر انقلابی به دست نیامده است.
وی در 30 سالگی به ریاست اداره بازرسی وزارت امور خارجه برگزیده شده و تا سال 1375 رئیس این اداره باقی ‌ماند. 
پس از آن تا سال 1376 همزامان با ریاست جمهوری سید محمد خاتمی  به عنوان معاون اداره اول آمریکا در وزارت امور خارجه فعالیت کرد.
در مهرماه 1386، غلامحسین الهام، سخنگوی دولت محمود احمدی‌نژاد، با اعلام خبر استعفای علی لاریجانی، سعید جلیلی را به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی معرفی کرد. پس از آن رهبر فرزانه انقلاب در تاریخ هشتم تیرماه 1387 طی حکمی جلیلی را نماینده خود در شورای عالی امنیت ملی معرفی کرد. وی در این مدت به همراه علی لاریجانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در برخی مذاکرات با خاویر سولانا حضور داشت.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/3/7 :: ساعت 1:12 صبح )
»» انقلاب زینبی

انقلاب زینبی

زینب

خطبه‌ى فراموش نشدنى زینب کبرى‌ در بازار کوفه یک حرف زدن معمولى نیست، اظهارنظر معمولى یک شخصیت بزرگ نیست؛ یک تحلیل عظیم از وضع جامعه‌ى اسلامى در آن دوره است که با زیباترین کلمات و با عمیق‌ترین و غنى‌ترین مفاهیم در آن شرائط بیان شده است. قوّت شخصیت را ببینید؛ چقدر این شخصیت قوى است. دو روز قبل در یک بیابان، برادر او را، امام او را، رهبر او را با این همه عزیزان و جوانان و فرزندان و اینها از بین برده‌اند، این جمع چند ده نفره‌ى زنان و کودکان را اسیر کرده‌اند، آورده‌اند در مقابل چشم مردم، روى شتر اسارت، مردم آمده‌اند دارند تماشا میکنند، بعضى هلهله میکنند، بعضى هم گریه میکنند؛ در یک چنین شرائط بحرانى، ناگهان این خورشید عظمت طلوع میکند؛ همان لحنى را به کار میبرد که پدرش امیرالمؤمنین بر روى منبر خلافت در مقابل امت خود به کار میبرد؛ همان جور حرف میزند؛ با همان جور کلمات، با همان فصاحت و بلاغت، با همان بلندى مضمون و معنا: «یا اهل الکوفه، یا اهل الغدر و الختل»؛ اى خدعه‌گرها، اى کسانى که تظاهر کردید! شاید خودتان باور هم کردید که دنباله‌رو اسلام و اهل‌بیت هستید؛ اما در امتحان اینجور کم آوردید، در فتنه اینجور کورى نشان دادید.

بیانات امام خامنه‌ای در دیدار گروه کثیری از پرستاران نمونه کشور (1389/02/01)

 

دریافت فایل صوتی (2MB)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/3/5 :: ساعت 11:47 عصر )
»» هرکس رأی شورای نگهبان را نپذیرد مفسد فی الارض است

بازخوانی فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)

هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست «مفسد» است

اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا است، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد.

خبرگزاری فارس: هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست «مفسد» است

حضرت امام خمینی(ره) در سخنرانی‌ها و پیام‌های مختلفی با تاکید بر فصل الخطاب بودن نظر شورای نگهبان بر لزوم پذیرش آن توسط همه گروه‌ها، احزاب و افراد تاکید ورزیده‌اند.

گزیده‌ای از فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره تمکین مسئولان، احزاب و گروه‌ها به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان به شرح ذیل است:

شورای نگهبان گوش به حرف عده‌ای که به اصطلاح مترقی هستند ندهد

...شما باید ناظر بر قوانین مجلس باشید، و باید بدانید که به هیچ وجه ملاحظه نکنید. باید قوانین را بررسی نمایید که صددرصد اسلامی باشد. به هیچ وجه گوش به حرف عده‌ای که می خواهند یک دسته کوچک مردم ما خوششان بیاید و به اصطلاح مترقی هستند، ندهید، قاطعانه با اینگونه افکار مبارزه کنید. خدا را در نظر بگیرید. اصولا آنچه که باید در نظر گرفته شود خداست، نه مردم، اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنها حرفی می زنند که بر خلاف حکم قرآن است بایستید و حرف خدا را بزنید، ولو اینکه تمام بر شما بشورند. انبیا هم همین طور عمل می کردند؛ مثلا موسی در مقابل فرعون مگر غیر از این عمل کرد؟ مگر موافقی داشت. بحمدالله مجلس ما مجلسی است اسلامی و قوانین خلاف اسلام تصویب نخواهد شد؛ولی شما وظیفه دارید ناظر باشید. خلاصه گوش به حرف طبقه مرفه مترقی ندهید. خدا انشاءالله با ماست. اگر عملمان برای خدا باشد، خدا ما را موفق می کند..." (صحیفه امام ج 13 ص 53)

* هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است

من تکرار می کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت ، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی گویم رای خودش را نگوید؛ بگوید؛ رای خودش را بگوید؛ اما اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است، و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‌الارض باید قرار بگیرد. این مجلس ما حصل خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بودند؛ و این مجلس عصاره زحمتهای طاقت فرسای این ملت مسلمان بوده است؛ این مجلس فراهم آمده از"الله اکبر"های مردم است؛ اگر بنا باشد که این مجلس فراهم آمده از "الله اکبر" مردم قدمی برخلاف اسلام بگذارد، این مجلس مجلسی خواهد بود که برخلاف مسیرمسلمین عمل کرده. با تمام قدرت، بدون اینکه ملاحظه از احدی و از مقامی بشود،مجلس باید مسائل را طرح بکند. و رد و بدل و انتقاد صحیح، بدون جار و جنجال، بدون هیاهو، مسائل را بگویند. کسی که مخالف است مخالفت خودش را بدون هیاهو بگوید.آن که موافق است موافقت خودش را بدون جار و جنجال بگوید. و بعد هم رای بگیرند.وقتی رای گرفتند، اگر اکثریت رای داد، و بعد هم برده شد پیش شورای نگهبان و آنها هم صحیح دانستند این رای را، مخالف اسلام ندانستند و مخالف قانون اساسی ندانستند، اگربعدها بخواهند شیطنت بکنند، این شیطنتها از مبادی غضب ، از مبادی فاسد، بیرون می آید. باید سرتسلیم به مجلس، یعنی سر تسلیم به اسلام وقتی مخالف اسلام نیست ، سرتسلیم به اسلام فرود آورد. روشهای غیر اسلامی را، اگر هم در باطن - خدای نخواسته -دارند، نباید دیگر اظهار بکنند و نباید اذهان مردم را نسبت به مجلس مشوش کنند. این یک مسئله ای است اساسی، و باید همه توجه داشته باشند. به مجرد اینکه یک مطلبی برخلاف رای یک نفر است، نباید بگوید مجلس درست نیست.

(صحیفه امام ج14ص370)

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/3/2 :: ساعت 2:22 عصر )


»» نظر رهبر انقلاب درباره آنهایی که صلاحیتشان احراز نشد

نظر رهبر انقلاب درباره آنهایی که صلاحیتشان احراز نشد

نظر رهبر انقلاب درباره آنهایی که صلاحیتشان احراز نشد

 

«این را من اعلام میکنم، همه‌ى افراد بدانند؛ اینهائى که رد صلاحیت میشوند، لزوماً آدمهاى بى‌صلاحیتى نیستند. اینجور خیال نشود که حالا چون فلانی در انتخابات رد صلاحیت شد، پس دیگر بکلى از صلاحیت ساقط است؛ نه، طبق قانون، در انتخابات نمیتواند به عنوان نامزد شرکت کند، اما ممکن است مقامى که او را رد صلاحیت کرده، اشتباه کرده باشد. ممکن است براى این کار صلاحیت نداشته باشد، اما صلاحیتهاى فراوان دیگرى داشته باشد. اینجور نباشد که اگر کسى رد صلاحیت شد، این معنایش این باشد که او دیگر از هستى ساقط شد؛ نه، صلاحیتهاى گوناگون دیگرى وجود دارد.» (خطبه‌های نماز جمعه تهران 90/11/14)

 

صوت:

   

 

دریافت فایل صوتی

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/3/2 :: ساعت 11:45 صبح )
»» اسامی نهایی نامزدهای احرازصلاحیت شده ریاست جمهوری یازدهم

وزارت کشور اسامی نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان را اعلام کرد.

نامزدهای نهایی یازدهمین دوره ریاست جمهوری
 
وزارت کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در اجرای ماده 60 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسامی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تایید شورای  محترم نگهبان قرار گرفته است به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام می‌شود:
 
1- سعید جلیلی
 
2- غلامعلی حداد عادل
 
3- محسن رضایی
 
4- حسن روحانی
 
5- محمدرضا عارف
 
6- محمد غرضی
 
7- محمدباقر قالیباف
 
8- علی اکبر ولایتی

ضمنا به استناد ماده 66 قانون یاد شده فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها از تاریخ انتشار آگهی رسماً آغاز و 24 ساعت قبل از شروع اخذ رأی یعنی در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ23ر3ر1392خاتمه می‌پذیرد.

ان شاء الله نامزدهای محترم با التزام و احترام به قانون و نصب العین قراردادن اخلاق مداری ومصالح کشور و مردم و با هدف برگزاری  انتخاباتی با شکوه و در شان و تراز ملت رشید ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سهم و نقش خود را در برگزاری حماسی جشن بزرگ ملی در روز جمعه24خرداد ماه1392به خوبی ایفا خواهند کرد و مردم هوشیار و آگاه میهن اسلامی در اقصی نقاط کشور با حضور پرتعداد وگسترده در پای صندوق اخذ رای بار دیگر جهان را مبهوت عظمت و بزرگی خویش خواهند نمود.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/3/1 :: ساعت 12:30 صبح )
<      1   2   3   4   5      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 161
>> بازدید دیروز: 113
>> مجموع بازدیدها: 557946
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب