سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیرى را که آتش دوزخ در پى بود خیر نتوان به حساب آورد ، و شرّى را که پس آن بهشت بود ، شرّ نتوان وصف کرد . هر نعمتى جز بهشت خوارست ، و هر بلایى جز آتش دوزخ عافیت به شمار . [نهج البلاغه]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» امام حسن عسکری علیه السلام و تحسین دوست و دشمن

انسان 250 ساله

امام حسن عسکری علیه السلام و تحسین دوست و دشمن

دانلود کلیپ صوتی (حجم: 4MB)

انسان 250 ساله | ویژگی‌های مبارزه امام حسن علیه‌السلام

بخشی از سخنان امام خامنه‌ای که در این کلیپ صوتی می‌شنوید:

 این روزها متعلق به امام عسگرى (سلام‌اللّه علیه) است، که میتواند الگوى همه‌ى مؤمنان، بخصوص جوانان باشد. این امامى که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقواى او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختى‌ها، این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتى به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونه‌ها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات، وقتى با سم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست و هشت سال داشت؛ این میشود الگو؛ جوان احساس میکند یک نمونه‌ى عالى در مقابل چشم دارد. آن امام بزرگوار، جوادالائمه (علیه‌السّلام) است که در بیست و پنج سالگى شهید شده است؛ این امام عسگرى (علیه الصّلاة و السّلام) است که در بیست و هشت سالگى به شهادت رسیده است؛ و این همه فضیلت، این همه مکرمت، این همه عظمت، که نه فقط ما به آنها قائلیم و مترنّمیم، بلکه دشمنانشان، مخالفانشان، کسانى که اعتقاد به امامت آنها نداشتند، همه اعتراف کردند.
(دیدار اقشار مردم و خانواده شهدا و ایثارگران 1390/12/10)

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24921/C/13921018_0124921.jpg


منبع: khamenei.ir



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/10/20 :: ساعت 11:4 صبح )
»» پاپ جهنم را نفی کرد!

پاپ جهنم را نفی کرد/ چراغ سبز به همجنس‌بازان

پاپ

پاپ فرانسیس - پاپ کلیسای کاتولیک روم - در خطبه‌ای که در آن تعجب همگان را برانگیخت اعلام کرد: کلیسای کاتولیک دیگر به جهنم معتقد نیست؛ زیرا این مساله با عشق خداوندی تعارض دارد و آدم و حوا داستانی بیش نیستند.

اغلب پیروان کاتولیک و کارشناسان امور مسیحیت بر این عقیده بودند که وی در مسیحیت انقلابی همانند انقلاب مارتین لوتر ایجاد خواهد کرد و کلیسا را در مسیر اصلی و صحیح آن ها به پیش خواهد برد.

پاپ در آخرین خطاب خود تاکید کرد: ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی از عقاید به دست آوردیم؛ کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد، زیرا اعتقاد به این مساله، عشق الهی را زیر سوال خواهد برد، همچنین خداوند قاضی نیست؛ بلکه دوستدار بشریت است.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند قصد محکومیت کسی را ندارد، علاوه بر داستان آدم و حواء تنها یک اسطوره است و جهنم تنها کنایه ای از روح تنها است.

پاپ فرانسوا با بیان این که تمام ادیان صحت دارند زیرا از قلب تمام افرادی سرچشمه گرفته‌اند که به وجود خداوند ایمان دارند؛ تصریح کرد: کلیسا در گذشته در مورد برخی از مسایل اخلاقی به شکل نادرستی برخورد می‌کرد، اما امروز به نقش خود به عنوان قاضی پایان داده و آغوش خود را به روی تمام گروه‌های مختلف از جمله همجنس‌گرایان، لیبرالیست‌ها، محافظه‌کاران، کمونیست‌ها، افراد طرفدار سقط جنین و افرادی با میل جنسی مختلف، گشوده و از آنان می‌خواهد به آن بپیوندند؛ زیرا همگی خداوند را دوست داریم و همگی یک خدای واحد را می‌پرستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: وقت آن رسیده است که تعصب را کنار بگذاریم و اعلام کنیم که حقیقت دین قابلیت تغییر و پیشرفت را دارد، به طوری که حتی بی‌دینان و کافران نیز با دیدن محبت الهی؛ وجود الله را به رسمیت بشناسند و بعد از آن روح خود را خالص گرداند.

پاپ فرانسیس با اشاره به این که انجیل کتاب مقدس مسیحیان است؛ بیان کرد: با وجود آن که انجیل کتاب زیبایی است، اما در آن کلمات و عباراتی وجود دارد که همگان را به تعصب و محاکمه دعوت می‌کند، در حالی که زمان آن رسیده است تا این بخش‌ها مورد بازبینی قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به تغییر برخی از قوانین از امکان به عهده گرفتن مقام پاپ توسط زن ابراز امیدواری کرد.

منبع: فارس



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/10/19 :: ساعت 1:10 عصر )
»» کدام ورزشکار راه تختی را می رود

سالگرد یک جهان پهلوان ؛

کدام ورزشکار راه تختی را می رود

تختی

ورزشکاری که به کمال رسیده باشد، پهلوان است و باید خصوصیاتی همچون رأفت و نشاط، کمال و ادب، احترام به پیشکسوت،‌ رفاقت و خیلی موارد دیگر را داشته باشد و می‌توان با داشتن همه این شرایط، به درجه بالای پهلوانی دست یافت.

کشورمان ایران همواره قهرمانانی را دیده است که پرچم سه رنگ کشورمان را در جهان به اهتزاز در آورده اند. این موفقیت ها بیشتر در رشته های خاصی همچون کشتی و وزنه برداری بوده است. اما این سالها افتخارات ورزشی کشورمان در رشته‌های مختلفی متبلور می‌شود.

با وجود این افتخارات ارزشمند که جای بسی خوشحالی و مباهات نیز دارد، تعدادی از این ورزشکاران در تاریخ ماندگار می شوند. گویا غیر از تعداد و رنگ مدالها به افتخار دیگری برای ماندگاری نیاز هست و آن جایگاهی که به آن پهلوانی می‌گویند. پهلوانی را می‌توان اینگونه معنا کرد:
 
" ورزشکاری که به کمال رسیده باشد، پهلوان است و باید خصوصیاتی همچون رأفت و نشاط، کمال و ادب، احترام به  پیشکسوت،‌ رفاقت و خیلی موارد دیگر را داشته باشد و می‌توان با داشتن همه این شرایط، به درجه بالای پهلوانی دست یافت."
قهرمانی را در هرجای دنیا و با تمرینات ورزشی می توانید کسب کنید. اما برای پهلوان شدن باید بر نفس مسلط باشید که به مراتب پیچیده تر از فوت و فن های ورزشی است.
امروز 17 دی ماه سالروز عروج مردی است که نامش با پهلوانی عجین شده است. مدال هایش قطعا ارزشمند بوده، تا جائی که از لحاظ تعداد مدال جهانی و المپیک (7 مدال) و استمرار مدال آوری ( 11 سال) در تاریخ ورزش ایران رکورددار است.  اما آنچه تختی را در دلها پس از گذشت این چند دهه، پر رنگ تر از همیشه نگه داشته است، مرام  پهلوانی است.
دیگر همه می دانند که تسلط بر نفس از مسابقه یا مبارزه در میدان جنگ مهم تر است. تواضع داشتن در عین قدرت است که زیباست. این را گفته ایم و گفته اند و شنیده ایم. اما عمل کردن و پای آن ماندن خصلتی است که همه ندارند.
در کلام تختی می توانید تواضع و جایگاه والای انسانیش را درک کنید. او در هنگام عظیمت به آخرین سفرش در میان خیل عظیم مردمی که برای بدرقه وی آمده بودند اینگونه گفت:
 
"هیچ چیز نمی‌تواند مرا خوشحال کند؛ پول، مدال طلا، عشق و حتی عشق... نسبت به این مردمی که به فرودگاه آمده‌اند، احساس شرمندگی می‌کنم. راستی چقدر محبت بدهکارم!؟ من چرا باید کشتی بگیرم؟ چرا باید همراه تیم مسافرت کنم، تا سبب این همه مراجعت باشم؟ اگر پاسخ به این پرسش را می‌دانستم، من هم می‌توانستم ادعا کنم چون دیگران هستم ... وقتی کسی نداند چه عاملی سبب خوشحالی‌اش خواهد شد، بی‌تردید نخواهد توانست بگوید چرا کشتی می‌گیرد و چرا همراه تیم مسافرت می‌کند."

 
نام بوئین زهرا را که می شنوید بی اختیار نام تختی نیز در دلت زنده می‌شود. زلزله‌های بسیاری آمده است و کمک‌های بسیاری نیز برای هر کدام، جمع شده است. اما چه شد که این همت والای تختی در این امر آنقدر به چشم آمد. آیا کمک بیشتری را برای زلزله زدگان جمع آوری کرده بود؟ یا این روحیه و نفس عمل بوده است که در دل تاریخ ماندگار شده است؟
تختی شخصی است که در مقابل حریفی که پایش آسیب دیده و از این موضوع مطلع است مدارا می کند و آن را نقطه ضعفی برای پیروزی خود نمی داند. تختی اعتقادات مذهبی اش را با افتخار در میان جمع مخالفینش حفظ می کرد و نه تنها شرمی از نماز خواندن در بین ورزشکاران نداشت بلکه به آن افتخار می‌کرد. قضاوت با خودتان این مرام امروزه چه قدر در بین ورزشکارانمان وجود دارد؟
 
در جامعه ورزشی که با کمال تاسف تواضع و اخلاق در بخش‌هایی از آن رنگ باخته است، با روشن کردن چراغ راه تختی ها می توان امیدوار بود که راه  به بیراهه کشیده نشود. برنامه های ورزشی و گزارشی که برای زیباتر شدن و پر بیننده تر شدن آن متوسل به انواع بی اخلاقی ها می شوند هیچ گاه مخاطب را از کوچه تختی و پوریای ولی ها به ورزش پهلوانی نزدیک نمی‌کند.
 
بیاموزیم که عزتمان و موفقیت هایمان زمانی ارزشمند است که عطر و بوی تواضع و خاکساری گرفته باشد. انتقام ها و خصومت های شخصی که آسیبی جدی برای ورزش ماست برازنده ورزشکاران نیست. زمانی نامی از یک ورزشکار باقی می ماند که آراسته به افتادگی و خضوع باشد. در این روزهایی که مسئولین ورزشی کشور نیز با کمال تاسف به دنبال گرفتن انتقام از یکدیگر هستند آیا می توان مرام پهلوانی را در ورزشکاران جست؟ بر همین مبنا، نباید مصاحبه ورزشکاران با رسانه های بیگانه ای را که پایه شکل گیری آنان بی اخلاقی و دروغ است را خیلی دور از تصور دانست.
امروز تختی نه بر دوش هزاران مشتاق سینه سوخته که بر بال ملائک به ابدیت پرواز کرد و در ابن بابویه آرام گرفت. به امید آنکه روح بلندش به همراه جسمش خاک نخورد و در مرام ورزشکاران و مسئولین ما  روشن و پر رهرو باقی بماند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/10/18 :: ساعت 10:23 صبح )
»» آغاز سومین دور تحریم ایران پس از توافقنامه ژنو!

پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا و وزارت دارایی آمریکا، نوبت به سناتورها رسید؛
تحریم‌های سنا؛ سومین دور تحریم‌ها علیه ایران پس از توافقنامه ژنو/ سکوت عجیب وزارت امور خارجه در برابر نادیده گرفته شدن بندهای توافق هسته‌ای توسط آمریکا

مجلس سنای آمریکا

در حالی که گفته می‌شود توافقنامه ژنو از 20 ژانویه (دو هفته دیگر) اجرایی می‌شود، با این حال سنای آمریکا برخلاف بندهای این توافقنامه درصدد است تحریم‌های جدید علیه ایران را به تصویب برساند.  

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت:با آغاز به کار کنگره آمریکا از امروز، بیست وشش نماینده سنای آمریکا پیش نویس تحریم‌های جدیدی را علیه ایران امضا کرده اند.

حامیان این طرح قصد دارند هنگام بازگشایی کنگره حمایت تعداد بیشتری از نمایندگان را کسب کنند. آنها امیدوارند تا پیش از ماه فوریه (اواسط اسفند) ، لایحه تحریم های جدید به تصویب کامل در کنگره برسد. هرچند این مساله اولویت کاری نمایندگان نیست اما یکی از بحث های جدی میان نمایندگان حول و حوش آن در خواهد گرفت.

این خبرگزاری آمریکایی همچنین نوشته است هری رید، رییس اکثریت سنا در ماه دسامبر از رای کنگره صرف نظر کرد اما این بار وی قادر نخواهد بود مانع از حامیان تحریم‌های سخت تر شود.

دور خیز سنای آمریکا برای تحریم های جدید علیه ایران در حالی است که پس از توافقنامه ژنو و اقدام خلاف توافق وزارت دارایی آمریکا در وضع تحریم ها علیه 19 فرد حقیقی و حقوقی، وزارت امور خارجه هیچ واکنش جدی به این موضوع نشان داد.

مهم ترین واکنش وزارت امور خارجه به وضع این تحریم‌ها، اظهار نظر سیدعباس عراقچی مبنی بر اینکه تحریم‌های آمریکا خلاف روح توافقنامه ژنو است و همچنین بازگشت دیپلمات‌های ایرانی از نشست کارشناسی ایران و 1+5 بوده که که البته این نشست ده روز بعد با حضور کارشنسان ایرانی در وین ادامه پیدا کرد.

البته یک هفته پس از توافقنامه هسته‌ای ژنو شورای اتحادیه اروپا طی اعلامیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرد، آورد: اروپا تحریم‌ها علیه 17 شرکت ایرانی را (که موعد آن به اتمام رسیده) ادامه می‌دهد.

در این اعلامیه شورای اتحادیه آمده است که این اتحادیه به موجب تصمیمی که در 23 مارس سال 2012 اتخاذ شده اعمال محدودیت بر برخی شرکت‌های ایرانی را ادامه می‌دهد.

شرکت مدیریت ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای ایران و 16 شرکت کشتی‌رانی شرکت‌هایی هستند که در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

این در حالی بود که کارشناسان مسائل هسته‌ای عقیده داشتند واکنش قاطع مقامات ایرانی به تحریم‌های غیرقانونی وزارت دارایی آمریکا می‌توانست یک مانع جدی برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران باشد.

توصیه‌ای که مورد توجه مسئولان وزارت امور خارجه قرار نگرفت.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 92/10/17 :: ساعت 10:44 صبح )


»» انتشار کتاب حامی فتنه در سالگرد حماسه 9 دی!

انتشار کتاب حامی فتنه در سالگرد حماسه 9 دی!

 

 همزمان با حماسه 9 دی اهالی فتنه ساکت نماندند و کتابی را به قلم «حمیدرضا جلایی‌پور» عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت و از متهمان و دستگیرشدگان فتنه 88، منتشر و روانه بازار کردند.  

همزمان با سالگرد 9 دی کتابی با  موضوع جامعه شناسی نوشته «حمیدرضا جلایی پور» از دستگیر شدگان فتنه 88 منتشر و روانه بازار شده که اعتقاد دارد 4 انقلاب در ایران وجود داشته و دارد. انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی، انقلاب اصلاحات و انقلاب چهارمی که باید منتظر بود و آن را شکل داد!
 
این کتاب که پس از انتخابات 1388 نوشته شده در 700 صفحه امسال چاپ شده و در چاپ اول 2200 نسخه از آن همزمان با 9 دی روانه بازار شده است.
 
در شناسنامه کتاب موضوع آن؛ انحراف اجتماعی ثبت شده است. هر چند تلاش شده تا مجوز این کتاب در سال 1391 گرفته شود اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم اجازه انتشار این کتاب را نداد.
 
در این کتاب به موضوعاتی چون؛ دعوت مردم و مخالفین به شورش، رفراندوم و حتی انقلاب، زیر سوال بردن مردم سالاری دینی با واژگان ناراضی سواری و مردم سواری، هیچ انتخاباتی تاکنون آزاد نبوده است! حمایت رسمی از فتنه گران و تهمت به نظام اسلامی و... وجود دارد.
 
در بخشی از این اثر می‌خوانیم:
 
«انقلاب مشروطه به ظهور دیکتاتوری رضاشاه منجر شد، نهضت ملی نفت ایران به کودتای 28 مرداد و سلطه همه جانبه ساواک منتهی شد، انقلاب عظیم اسلامی به قدرت گرفتن طرفداران تئوکراسی{حاکمیت دینی} راه داد و جنبش اصلاحی و مدنی دوم خرداد با ممانعت دولت پنهان و تحریم و تخلفات آشکار انتخاباتی روبه رو شد. اعتراضات جمعی پس از انتخابات خرداد 88 و با برخورد شدید مأموران حکومتی مواجه شد»
 
البته این کتاب در حالی همزمان با 9 دی منتشر شده است که نویسنده آن یعنی «حمیدرضا جلایی پور» عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت، عضو اصلی حلقه کیان، از شرکت کنندگان در کنفرانس برلین و از متهمین و دستگیرشدگان فتنه 88 است.
 
 
اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی انتشار این کتاب باشد چرا که انتشار چنین مطالبی آن هم همزمان با 9 دی کمی جای تامل دارد!
منبع: فارس


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/10/16 :: ساعت 11:52 صبح )
»» گرفتار زندان غرب نشوید!

نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف

در اولین روز سال 1989 میلادی ـ 11 دی 1367 ـ نامه معروف و تاریخی امام‌خمینی(ره)، خطاب به میخائیل گورباچف آخرین رئیس‌جمهور شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز روسیه از اتکاء به غرب انتشار یافت. این نامه در شرائطی منتشر شد که اتحاد جماهیر شوروی هنوز به عنوان یک مجموعه برقرار بود، جنگ سرد خاتمه نیافته بود، دیوار برلین به عنوان نماد جدائی شرق و غرب، فرو نریخته بود و حاکمیت کمونیسم بر قانون اساسی شوروی و بر مقدرات مردم در جمهوری‌های این کشور، هنوز برقرار بود. با این حال امام خمینی در نامه عبرت‌آموز خویش به گورباچف از صدای شکسته شدن استخوانهای مارکسیسم سخن به میان آورد و وی را از روی آوردن به غرب برای حل مشکلات اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی برحذر داشت.

پیام تنها پنج صفحه بود و توسط مردى به رشته تحریر درآمده بود که هیچ گاه اجازه نداد نوشتارهایش تایپ و سپس امضاء شود. حتى در سن پیرى هم ترجیح مى‏داد عبارت‏هاى ساده، رسا و ژرف پیام‌هایش را به خط زیباى خود بنگارد.

این بار صدر هیات رئیسه یکى از دو بلوک قدرتمند جهان مخاطب پیام پنج صفحه‏اى او بود.

پیام امام درست پس از پذیرش صلح از سوى وى صادر شد و از این منظر به نامه پیامبر اکرم (ص) به سران ابرقدرت‏هاى عصر خویش پس از پذیرش صلح حدیبیه شباهت دارد .

هیاتى که در راس آن فیلسوفى و مفسرى چون آیت الله جوادى آملى قرار داشت و به وسیله زنى انقلابى چون خانم دباغ که سال‏ها شکنجه و زندان نظام وابسته به بلوک سرمایه دارى را تجربه کرده بود، همراهى مى‏شد، وظیفه انتقال پیام را به عهده گرفت . گزینش این هیات خود پیامى دیگر براى صاحبان اندیشه و مبارزات قهرآمیز علیه استکبار جهانى به شمار مى‏آمد .

پیام با «بسم الله الرحمن الرحیم‏» آغاز و با «والسلام على من اتبع الهدى‏» پایان مى‏یابد. در این پیام دو نکته قابل توجه مى‏نماید؛

نخست‏سخن گفتن امام راحل (ره) از موضع قدرت: «صریحا اعلام مى‏کنم که جمهورى اسلامى ایران به عنوان بزرگ‏ترین و قدرتمندترین پایگاه جهان اسلام به راحتى مى‏تواند خلاء اعتقادى نظام شما را پر نماید.» (1)

و دوم تاکید شجاعانه امام بر عدم نیازمندى اسلام و مسلمانان به گورباچف و دیگر ابرقدرت‏ها: «از شما مى‏خواهم درباره اسلام به صورت جدى تحقیق و تفحص کنید و این نه به خاطر نیاز اسلام و مسلمین به شما که به جهت ارزش‏هاى والا و جهان شمول اسلام است.» (2)

پیام امام راحل (ره) به گورباچف نکاتى نغز و ژرف دارد؛ نکاتى که جامعیت و ابعاد ناشناخته اندیشه حضرت امام (ره) را بیان مى‏کند و به عنوان سند افتخار جاودان مسلمانان، همواره براى سیاستمداران بزرگ جهان قابل تحلیل و تامل است . نکات مهم پیام امام راحل (ره) به گورباچف عبارت است از:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/10/15 :: ساعت 12:17 عصر )


»» سقیفه به روایت سلمان فارسی

این روز‌ها برای مادرمان زهرا (س) اشک بریزید
سقیفه به روایت سلمان فارسی


اوّلین بیعت‏ کننده با ابوبکر
على علیه السّلام فرمود: اى سلمان، آیا می دانی اوّل کسى که با او بر منبر پیامبر صلى اللَّه علیه و آله بیعت کرد که بود؟ عرض کردم: نه، ولى او را در سقیفه بنى ساعده دیدم هنگامى که انصار محکوم‏ شدند، و اوّلین کسانى که با او بیعت کردند مغیرة بن شعبة و سپس بشیر بن سعید و بعد ابو عبیده جرّاح و بعد عمر بن الخطاب و سپس سالم مولى ابى حذیفه و معاذ بن جبل بودند.
فرمود: درباره اینان از تو سؤال نکردم، آیا دانستى هنگامى که از منبر بالا رفت اوّل کسى که با او بیعت کرد که بود؟ عرض کردم: نه، ولى پیرمرد سالخورده‏اى که بر عصایش تکیه کرده بود دیدم که بین دو چشمانش جاى سجده‏اى بود که پینه آن بسیار بریده شده بود! او بعنوان اولین نفر از منبر بالا رفت و تعظیمى کرد و در حالى که می گریست گفت:« سپاس خدایى را که مرا نمیرانید تا تو را در این مکان دیدم! دستت را( براى بیعت) باز کن».
ابوبکر هم دستش را دراز کرد و با او بیعت کرد. سپس گفت: « روزى است مثل روز آدم»! و بعد از منبر پائین آمد و از مسجد خارج شد.
على علیه السّلام فرمود: اى سلمان، می دانی او که بود؟ عرض کردم:نه ، ولى گفتارش مرا ناراحت کرد، گوئى مرگ پیامبر صلى اللَّه علیه و آله را با شماتت و مسخره یاد می کرد. فرمود: او ابلیس بود. خدا او را لعنت کند.

ابلیس از غدیر تا سقیفه‏
پیامبر صلى اللَّه علیه و آله به من خبر داد که ابلیس و رؤساى اصحابش هنگام منصوب کردن آن حضرت مرا به امر خداوند در روز غدیر خم حاضر بودند. آن حضرت به مردم خبر داد که من نسبت به آنان از خودشان صاحب اختیار ترم، و به ایشان دستور داد که حاضران به غایبان برسانند.
(در آن روز) شیاطین و مریدان از اصحاب ابلیس رو به او کردند و گفتند:« این امت، مورد رحمت قرار گرفته و حفظ شده‏ اند، و دیگر تو و ما را بر اینان راهى نیست. چرا که پناه و امام بعد از پیامبرشان به آنان شناسانده شد». ابلیس غمگین‏ و محزون رفت.
امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: بعد از آن پیامبر صلى اللَّه علیه و آله به من خبر داد و فرمود: مردم در سقیفه‏ بنى ساعده با ابوبکر بیعت می کنند، بعد از آنکه با حقّ ما و دلیل ما استدلال کنند. سپس به مسجد می آیند و اولین کسى که بر منبر من با او بیعت خواهد کرد ابلیس است که به صورت پیرمرد سالخورده پیشانى پینه بسته چنین و چنان خواهد گفت.
سپس خارج می شود و اصحاب و شیاطین و ابلیس‏هایش را جمع می کنند. آنان به سجده می افتند و می گویند:« اى آقاى ما، اى بزرگ ما، تو بودى که آدم را از بهشت بیرون کردى»!( ابلیس) می گوید:« کدام امت پس از پیامبرشان گمراه نشدند؟ هرگز! گمان کرده‏ اید که من بر اینان سلطه و راهى ندارم؟ کار مرا چگونه دیدید هنگامى که آنچه خداوند و پیامبرش درباره اطاعت او دستور داده بودند ترک کردند». و این همان قول خداوند تعالى است که‏ «وَ لَقَدْ صَدَّقَ عَلَیْهِمْ إِبْلِیسُ ظَنَّهُ فَاتَّبَعُوهُ إِلَّا فَرِیقاً مِنَ الْمُؤْمِنِینَ‏» ، «ابلیس گمان خود را به آنان درست نشان داد و آنان به جز گروهى از مؤمنین او را متابعت کردند».

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/10/14 :: ساعت 11:23 صبح )


»» عطر انتظار (3)

عطر انتظار (3)

طلوع خورشید

 

طرح درس

 فهرست مطالب:

پیشگفتار

یک. مشخصات و ویژگى‌ها

1ـ1. نام و کنیه

1ـ2. القاب

1ـ3. شمایل و خصوصیات

1ـ4. نَسَب

1ـ5. میلاد

1ـ6. دوران زندگى حضرت

دو. دوران پنهان زیستى

2ـ1. چگونگى ولادت

2ـ2. اثبات ولادت

2ـ2ـ1. مراجعه به تاریخ

2ـ2ـ2. احادیث

2ـ2ـ3. دیدگاه علما و صاحبان رأى

2ـ3. محل زندگى

2ـ4. معرّفى امام به شیعیان

2ـ5. فعالیت‌هاى حضرت

2ـ5ـ1. پاسخ گویى به سؤالات علمى

2ـ5ـ2. تبیین معارف

2ـ5ـ3. رسیدگى به هدایا و وجوهات

2ـ6. شهادت پدر

2ـ6ـ1. نماز بر جنازه پدر

2ـ6ـ2. برخورد با نمایندگان مردم

عطر انتظار

به دلیل حجم بالای مطالبِ این درس، امکان آوردن متن در این پست نبود. لذا فایل pdf مطالب را به همراه فایل‌های صوتی، می‌توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

 

دانلود فایل‌های این درس (حجم: 5MB)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/10/13 :: ساعت 11:39 صبح )
»» امام رضا علیه السلام و نگاه بلندمدت در مبارزه

انسان 250 ساله

امام رضا علیه‌السلام و نگاه بلندمدت در مبارزه

 

دانلود کلیپ صوتی (حجم: 5MB)

انسان 250 ساله | امام رضا علیه‌السلام و نگاه بلندمدت در مبارزه

بخشی از سخنان امام خامنه‌ای که در این کلیپ صوتی می‌شنوید:

عمر مبارک امام رضا (سلام‌الله‌علیه) تقریباً پنجاه و پنج سال بوده است - یعنى از سال 148 که سال شهادت امام صادق (علیه‌السّلام) است تا سال 203 - تمام زندگى این بزرگوار با همه‌ى این عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونى که میشود براى آن ذکر کرد و تصویر کرد، در همین مدّت عمر نسبتاً کوتاه انجام گرفته است. از این مدّت پنجاه و پنج سال، نزدیک به بیست سال - تقریباً نوزده سال - مدّت امامت این بزرگوار است؛ امّا همین مدّت کوتاه را که ملاحظه میکنید، تأثیرى که در واقعیّت دنیاى اسلام گذاشت و به گسترش و عمقى که به معناى حقیقىِ اسلام و پیوستن به اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیبى است، یک دریاى عمیقى است. آن وقتى که حضرت به امامت رسیدند، دوستان و نزدیکان و علاقه‌مندان حضرت میگفتند که: علىّ‌بن‌موسى در این فضا چه کار میتواند انجام بدهد - این فضاى شدّت اختناقِ هارونى که در روایت دارد که میگفتند: وَ سَیفُ هارونَ تَقطُرُ دَما؛ خون میچکد از شمشیر هارون - این جوان در این شرایط، در ادامه‌ى جهاد امامان شیعه و در مسئولیّت عظیمى که برعهده‌اش است، میخواهد چه بکند؟ این اولِ امامت علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا (علیه‌السّلام) است. بعد از این نوزده سال یا بیست سال که پایان دوران امامت و شهادت علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا است، وقتى شما نگاه میکنید، مى‌بینید که همان تفکّر ولایت اهل‌بیت و پیوستگى به خاندان پیغمبر آن‌چنان گسترشى در دنیاى اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور بنى‌عبّاس از مواجهه‌ى با آن عاجز است؛ این را علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا انجام داده.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24853/C/13921010_0124853.jpg

 

این حرکت امام رضا (علیه‌السّلام) است؛ تا بالاخره مأمون طىّ همان قضایایى که شنیده‌اید و تکرار شده است و میدانید، احساس میکند که ناچار است علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا (علیه‌السّلام) را - که با نیّتهاى خاصّ خودش، آن بزرگوار را از مدینه کشانده بود، آورده بود، به خود نزدیک کرده بود و قصد کشتن آن بزرگوار را هم نداشت - برخلاف آنچه تدبیر کرده بود، به شهادت برساند؛ کار قضاء الهى و اراده‌ى الهى و تدبیر الهى - که پاره‌ى تن پیغمبر در این نقطه‌ى دوردست از مدینه مدفون بشود که خود این یک تدبیر الهى است، یک مهندسى الهى است - به وسیله‌ى دشمنان اهل‌بیت انجام بگیرد.
 کار براى اهداف بلند را این‌جورى باید انجام داد؛ نگاه به بلندمدّت را با این انگیزه‌ها، با این نیّتها، با این امیدها باید انجام داد. 
(دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 1392/06/26)
منبع: khamenei.ir


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/10/12 :: ساعت 10:49 صبح )
»» ویژگی های مبارزه امام حسن علیه السلام

انسان 250 ساله

ویژگی‌های مبارزه امام حسن علیه‌السلام

 

دانلود کلیپ صوتی (حجم: 5MB)

انسان 250 ساله | ویژگی‌های مبارزه امام حسن علیه‌السلام

بخشی از سخنان امام خامنه‌ای که در این کلیپ صوتی می‌شنوید:

جنگ نظامى را امام حسن با آن دشمنى که قبلا باید افشا بشود و سپس با آن مبارزه بشود متوقف کرد تا جنگ سیاسى، جنگ فرهنگى، جنگ تبلیغاتى و جنگ اسلامى خود را با او شروع بکند. نتیجه این شد، که بعد از آنى که امام حسن از دنیا رفت و امام حسین علیهماالسلام هم ده سال دیگر همان راه امام حسن را ادامه داد، وضعیت دنیاى اسلام به آن جایى رسید که دیگر مى‌توانست فرزند پیغمبر - یعنى فرزندى از فرزندان پیغمبر - آنچنان شهادتى را بپذیرد که تا آخر تاریخ دنیا آن شهادت بماند همچنانى که ماند، و منشأ آثار مقاومت‌آمیز و بزرگ بشود همچنان که شد، و اسلام را زنده نگه بدارد همچنان که زنده نگه داشت؛ این کار امام حسن.
در مورد کار امام حسن ما هیچ درصدد نمى‌آئیم از موضع دفاع حرف بزنیم که چرا صلح کرد و چه موجباتى داشت، امام حسن اگر صلح نمى‌کرد یقینا اسلام ضربه مى‌دید؛ براى خاطر این‌که آن چهره افشا نشده بود، مردم هنوز حقایق را نمى‌دانستند، آنقدر نمى‌دانستند که هزاران نفر یا صدها هزار نفر از سربازان امام حسن حاضر شدند با آن طرفى که با امیرالمؤمنین جنگیده بود دیگر نجنگند. تبلیغات و پول و کارهاى گوناگون سیاسى آنچنان جو بدى به وجود آورده بود که امام حسن اگر آن روز خود را و جان خود را و جان اصحاب نزدیک و معدود خود را از دست مى‌داد چیزى از اسلام باقى نمى‌ماند. بعد از چند سالى نام على و نام حسن و نام حسین و نام افتخارات صدر اسلام و نام آن همه حوادث آموزنده اگر در لابلاى کتابها مى‌ماند هم براى مدت زیادى نمى‌ماند و به درستى و تحریف نشده نمى‌ماند؛ این کار امام حسن بود. وقتى شما جمع‌بندى مى‌کنید، مى‌بینید کار امام حسن با کار امیرالمؤمنین، با کار امام حسین، با کار همه‌ى ائمه داراى یک مضمون و یک معنا است. آگاهانه مقاومت کردن، تکلیف را فهمیدن و ایستادن، و من به شما بگویم برادران و خواهران من، {امام حسین‌} امام حسن یکى از شجاعانه‌ترین اقدامها را براى انجام این تکلیف انجام داد، چرا؟ براى خاطر این‌که به دیگران، به پیغمبران، به پیغمبر اسلام، به امیرالمؤمنین، به همه‌ى ائمه فقط دشمنان بودند که طعن مى‌زدند، اما پیچیدگى کار امام حسن و ظرافت آن موضع آنچنان بود که حتى دوستان او هم به او طعن مى‌زدند. حجربن‌عدیها هم نمى‌دانستند و به او «یا مذل المؤمنین» مى‌گفتند اما صبر کرد. 
(1364/03/17)
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24837/C/13921009_0124837.jpg
امام حسن بعد از حادثه‌ى متارکه‌ى جنگ، بنا کرد تشکیلات دهى و سازماندهى، آن کارى که آن زمان انجام نشده بود لزومى هم نداشت، امکان هم نداشت، یک سازماندهى عظیم شیعى را به وجود آوردند این همان سازماندهى است که شما در کوفه، در مدینه، در یمن، در خراسان، در مناطق دور دست حتى نشانه‌هاى او را مى‌بینید زمان امام حسین و بعد از ماجراى شهادت امام حسین همان سازماندهى بود که ماجراى توابین را به وجود آورد، ماجراى مختار را به وجود آورد، ماجراهاى فراوانى را در دنیاى اسلام ایجاد کرد که تا آخر هم نگذاشت آب خوش از گلوى خلفاى بنى‌امیه پایین بیاید. این تشکیلات زمان امام حسین بود که امام حسین وقتى شهید مى‌شد مى‌دانست که دنبال خودش یک تشکیلاتى را دارد باقى مى‌گذارد که اینها پرچم را بالا نگه خواهند داشت و نمى‌گذارند که قضیه لوث بشود و حقیقت مکتوم بماند.
(1365/03/04)
منبع: khamenei.ir


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/10/11 :: ساعت 11:29 صبح )
<      1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 25
>> بازدید دیروز: 8
>> مجموع بازدیدها: 557643
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب