سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برتری دانشمند بر غیر او، مانند برتری پیامبر بر امتش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اوضاع نگران کننده در معاونت هنری ارشاد

اوضاع نگران کننده در معاونت هنری ارشاد

معاونت هنری از جمله معاونت‌های وزارت ارشاد بوده‌است که همواره و در دولت‌های مختلف محل نقد بوده‌است. هربار هم برای این نقدها دلایل متفاوتی وجود داشته است .نقدهایی گاه به‌جا و گاه نا‌به‌جا..گاهی مشکلات مالی هنرمندان را به نقد وا می‌داشت و گاهی نابه‌سامانی صحنه‌های نمایش محل اعتراض بود. هربار هم توضیحی بود و گپ‌و‌گفتی و حل شدن بخشی از مشکل و باقی قضایا.

اما در دوره اخیر معاونت هنری شکل و ساختاری عجیب و سخت باور پیدا کرده است.

معاون هنری جناب آقای مرادخانی علاوه بر مشکلاتی که مثل دوره‌های قبل به کار او وارد است روش و شیوه‌ای در مدیریتش دارد که غریب است و نامتعارف.

 

مرادخانی و علاقه به شبه‌روشنفکرها

 مرادخانی که از همان بدو ورود به‌شدت علاقمند بود نزدیکی‌اش را با روشنفکران نشان دهد و با این نمایش عامه مردم و هنرمندان را با خود همراه سازد دو سه ماه اولش را طوفانی آغاز کرد.هر مراسم و نمایشگاهی که بود حاضر میشد.آن هم در کنار یکی از اساتید و هنرمندان یا دست کم جماعت شبه روشنفکر. فلان نمایشگاه با این خواننده مخالف.فلان کنسرت با آن نمایشنامه نویس حامی فتنه و ...

 

  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/6/18 :: ساعت 7:23 عصر )


»» آموزش شکنجه در شبکه یک تلویزیون! چرا؟

آموزش شکنجه در شبکه یک تلویزیون! چرا؟

ساعت 10:30 جمعه شب. ساعتی است که بچه ها خردسال هم روبه روی تلویزیون نشسته اند و کنار بزرگترها قسمت آخر سریال انقلاب زیبا می بینند.
 
نه بحث تکنیکی دارم و نه تاکتیکی و محتوایی، که بسیار سوال و ایراد دارم به فیلنامه و پرداخت سریال. 
 
تنها سوالم از ناظران پخش شبکه ملی است. آخر با چه توجیهی و استدلالی نزدیک به یک ربع در این ساعت طلایی، تلویزیون اقدام به پخش آموزش شکنجه کردید؟
 
جابر پروا، شکنجه گر پست فطرت ساواک، بعد از 35 سال، تصویری از یک شب شکنجه شهیدی را برای فرزندش بازسازی می کند.
 
به این تصاویر پخش شده توجه کنید: زیر ناخن های انگشت شخصیت حامد در سریال، دانه دانه سوزن فرو می شد. همه تصاویر به صورت کلوزآپ از انگشتان، بعد از فرو کردن سوزن ها، گرفتن فندک زیر سوزن ها را دیدیم.
 
بعد از این تصاویر مازوخیستی، وصل کردن جریان برق را داشتیم با داد و درد و فریاد همراه با کف کردن دهان و بیرون ریختن کامل آن.

سپس مرحله بعدی آموزش شکنجه شروع شد که قراردادن پیک نیکی به صورت روشن زیر صندلی فلزی شکنجه شونده بود. مرحله بعد اراده نشان دادن کشیدن دندان با انبر بود و ... سپس با شعله روشن سراغ صورت رفتن، را داشتیم. تمام این تصاویر لاینقطع و بدون هیچ وقفه ای پخش می شد. 
 
حتی یک +16کنار صفحه قرار نداده بودند و اخطاری مبنی بر این که دیدن این تصاویر برای همه مناسب نیست هم زیرنویس نشد. هرچند تبلیغات مجال زیرنویس نمی دهند.
 
سوالم واضح است. مسولان پخش شبکه یک که بسیار هم مقید به حفظ ارزش ها و آسیب نرسیدن به حریم خانواده هستید با چه مجوزی و با چه اصلی در این ساعت همگانی نگاه به تلویزیون! اجازه پخش این تصاویر را دادید؟ همین. 
منبع: پارسینه


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/6/17 :: ساعت 1:4 عصر )
»» نماهنگ «کاشکی بازم تو حرم» با صدای چاووشی

نماهنگ «کاشکی بازم تو حرم» با صدای چاووشی

کاشکی


دانلود نماهنگ (حجم: 33MB)

لینک 2


دانلود فایل صوتی (حجم: 4MB)

لینک 2

 

متن آهنگ:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/6/16 :: ساعت 11:40 صبح )


»» ندایی که انحطاط اصلاح طلبان را آشکار کرد!

ندایی که انحطاط اصلاح طلبان را آشکار کرد!

پس از فتنه‌ی صهیونیستی – آمریکایی سال 1388، عناصری از داخل در تنور این فتنه دمیدند و چنان آن را شعله‌ور کردند که آتش فتنه، طردشدنشان از جامعه را به دنبال داشت. فتنه ای که علاوه بر خسارت‌های اجتماعی و امنیتی، خسارت‌های زیان بار اقتصادی و تحریم‌های هولناکی را علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت مسلمان ایجاد نمود. در این نوشتار به عملکرد این جریان در فتنه‌ی 88 و نیز چرایی شکل گیری جریان موسوم به نسل دوم اصلاح طلبان می‌پردازیم.

 

* دلایل شکل گیری ندا چیست ؟

سخنرانی اخیر خاتمی و اعلام عدم بازگشت او به قدرت، موجی را در جریان اصلاح طلبان ایجاد نمود که نتوانست خسارت‌های این کنش را پاسخ دهد. کناره گیری خاتمی از قدرت، به دلیل تفکر راهبردی جریان اصلاح طلبی در موضع گیری او و اطرافیانش در فتنه‌ی سال 1388 است. جریانی که با حمایت از آشوبگران و متوهمین پیروزی انتخابات، کشور را 8 ماه و اندی به اغتشاش کشید و چنان خسارت‌هایی را به نظام  و مردم مسلمان وارد کرد که کشور را از محاسبات عقلانی خارج نمود. عدم تمکین در برابر قانون، عدم پذیرش سخنان رهبری به عنوان فصل الخطاب در 29 خرداد، عدم موضع گیری در قبال هتاکان به آرمان‌های استکباری و ضد صهیونیستی انقلاب اسلامی در روز قدس، عدم مقابله با فحاشان و هتاکین به روز عاشورا و سالار شهیدان و... بخشی از کارنامه‌ی سیاه این جریان در چند سال اخیر است.

سکوت این افراد پس از مقابله نظام با سران فتنه و خروش میلیونی مردم در روز 9 دی، پرده های جهل را از مقابل رخسار آنان کنار زد و فهماند دیگر این جریان در بدنه‌ی اجتماعی نقشی ندارد و به کتاب تاریخ سیاسی پس از انقلاب اسلامی پیوسته‌اند. اصلاح طلبانی که تمام سعی‌شان برداشت التقاطی از تفکر های اندیشمندان اسلامی و مخلوط ساختن آن با روش‌های پراگماتیسم جهت پیاده سازی آرمان شهر غربی و دمکراسی آمریکایی بود. تفکراتی که همیشه نظام استکبار را به عنوان ابر قدرت می‌پذیرفت و در مقابل آن سکوت را به جای شعار نه شرقی و نه غربی ترجیح می‌داد، تا شاید موضع گیری آنان سدی در برابر شیطان بزرگ و دستگاه اغوا گری او نباشد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/6/15 :: ساعت 10:57 صبح )


»» مستند شکار روباه

روایت مستند از دستگیری کلاه سبزهای انگلیسی در ایران

شکار روباه

 مستند شکار روباه با موضوع بازخوانی دستگیری کماندوهای آمریکایی و انگلیسی در چند سال گذشته و در 3 برهه تاریخی، چهارشنبه شب ساعت 20 از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت.

پخش این مستند همزمان با سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس، و همچنین در حالی که زمزمه هایی از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران شنیده می شود و از سوی دیگر بدلیل زبان صریح و بی پرده در روایت اتفاقات رخ داده مورد استقبال گسترده مخاطبان تلویزیون قرار گرفت.

 

دانلود مستند شکار روباه (حجم: 165MB)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/6/14 :: ساعت 3:49 عصر )
»» گشت ارشاد با بازیگران کاری ندارد؟ +تصاویر

گشت ارشاد با بازیگران کاری ندارد؟ +تصاویر

چند صباح پیش که  وقتی عده ای از بازیگران، کارگردانان و منتقدان از پشت پرده های رو صحنه های روی پرده، پرده گشایی کردند. این اظهارات و پرده گشایی ها برای کسانی که در این سینما ریشه دوانده بود، بسیار ناخوشایند تلفی می شد. بهرام رادان بازیگر سینمای ایران، در همین رابطه در پاسخ به منتقدان گفت: «همه کسانی که در خصوص فساد در سینمای ایران اظهارنظر کرده اند، ربطی به سینما ندارند.هرکس می گوید سینما فاسد است آن را رها کند.»

بهرام رادان

استدلال جالب این بازیگر، ما را بر آن داشت که سینمای فاسد را رها کنیم و به فکر سینمای جدید و پاک و سالم بیافتیم. جناب آقای رادان، با سینمای شما کاری نداریم ولی آیا نمی توانیم از آثار و بازده منقی کارهای سینمای شما به روی جوانان  جامعه سخن بگوییم. برای اثبات وجود سینمای فاسد به صحبت‌های همکاران جنابعالی اکتفا می کنیم و خود را به درگیر سینمای آلوده شما نمی سازیم.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/6/12 :: ساعت 11:42 صبح )


»» اهداف پروژه قداست زدایی از امام خمینی(ره) چیست؟

اهداف‌ پروژه‌ قداست‌زدایی از امام خمینی(ره) چیست؟

اخیرا مشاهده شده در برخی شبکه‌های اجتماعی فیلترشده و غیرفیلتر شده،مطالب موهنی درباره امام خمینی (ره)، مرحوم علی شریعتی،آیت الله جنتی و ...به صورت سازماندهی شده منتشر می‌شود. این اقدامات توهین آمیز که در لفافه طنزپردازی صورت می‌گیرد انسان را به یاد یک مصراع شعر می‌اندازد که "مه فشاند نور و سگ عوعو کند..."

تاریخ مشحون از روایت‌ها و رویدادهایی است که اقدامات تقدس زدا، دست بر قضا مسبب تقدس زایی یا زایش قداستی افزون بوده اند. به عنوان نمونه، توهین به شخص پیامبر اسلام از سوی نویسنده دانمارکی، سبب گرویدن افراد زیادی از اقصی نقاط جهان به دین اسلام شد؛ مظلومیت پیامبر اسلام(ص) از یک سو و متوجه شدن مضاعف افکار عمومی جهان به شخصیت ایشان، نکته مثبت و حسن اتفاق آن توهین موهن و شنیع بود. توهین به امام عظیم‌الشان (ره) نیز از این حیث مستثنی نیست و به طریقی مشابه، دنیا را متوجه انقلاب اسلامی، مظلومیت و نیز ارزش‌های آن خواهد نمود.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/6/11 :: ساعت 3:38 عصر )


»» عملکرد روزنامه های اصلاح طلب برای بزک کردن آمریکا

بازخوانی عملکرد روزنامه‌های زنجیره‌ای در بزک کردن آمریکا؛

یک سال دروغ، وعده های پوچ و تلاش برای بزک کردن آمریکا

باز هم آمریکا بعد از توافق ژنو ایران را تحریم کرد تا بحث قابل اعتماد یا غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها داغ شود! البته این بار واکنش مسئولان دستگاه سیاست خارجی کشور نسبت به تحریم های قبلی آمریکا بعد از توافق ژنو، کمی صریح تر بوده و آنها «جدید» بودن این تحریم ها را پذیرفته اند اما در هر صورت از نقض توافق ژنو سخنی نمی گویند و این موضوع را تنها مغایر با «روح» توافقنامه می دانند!

از یک سال قبل که دولت یازدهم کار خودش را شروع کرد؛ آقای روحانی با تکیه بر مذاکره با اروپا و آمریکا تمام تلاش خود را بکار بست تا تحریم های علیه ایران لغو شود؛ اما این موضوع از ابتدا مورد انتقاد خیلی ها در داخل کشور بود چرا که آنها معتقدند دل بستن برای رفع تحریم ها از سوی دشمن «خوش خیالی» و «غیر واقعی بینانه» است و با مذاکره با آمریکا نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه مشکلات بیشتر هم خواهد شد.

حالا گذشت یک سال نشان می دهد ظاهرا حرفهای منتقدان دولت درست بوده است، چرا که بعد از توافق ژنو آمریکایی ها از تحریم های یک جانبه و غیر منطقی علیه مردم ایران دست نکشیده اند و در 12 ماه گذشته تاسیسات هسته ای کشور نیز پلمپ شده است.

اما چه افراد و چه جریان هایی باعث شدند تا این تحلیل نادرست و «آدرس غلط» در افکار عمومی بوجود بیاید که مذاکره با آمریکا رفع کننده مشکلات داخلی کشور است؟

پاسخ به این پرسش، نیازمند بازخوانی عملکرد رسانه های حامی دولت در یک سال گذشته و بویژه بعد از توافق ژنو است، درست همان روزهایی که منتقدان از «غیر قابل اعتماد بودن آمریکا» سخن می گفتند و در مقابل حامیان دولت با بوق و کرنا کردن توافق ژنو، از حل تمام مشکلات بواسطه مذاکره با آمریکا سخن می گفتند! همان روزهایی که هر کس علیه توافق ژنو کوچکترین سخنی به میان می آورد؛ با برچسب «بی سواد»، «تندرو»، «مغرض»، «افراطی»، «بدون شناسنامه» و ... توصیف می شد اما گذشت زمان ظاهرا نشان داد اظهارات همین بی سوادهای افراطی درست تر از کسانی بود که مدعی تدبیر و شناخت دیپلماسی بودند.

شاید بهترین توصیف برای عملکرد روزنامه های زنجیره ای که در آن زمان تلاش داشتند تا به هر قیمت چهره آمریکا را «بزک» کرده و از دوستی و مهربانی دشمن برای ملت ایران سخن بگویند، سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در 28 بهمن 92 باشد که فرمودند: «برخی افراد تلاش دارند با بزک کردن چهره امریکا، زشتی ها و خشونت ها و وحشت آفرینی ها را از این چهره بزدایند و دولت امریکا را دولتی علاقمند به مردم ایران و انسان دوست معرفی کنند، اما تلاش این افراد به نتیجه نخواهد رسید.»

تیتر روزنامه های زنجیره‌ای؛ پیش از توافق ژنو:

  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/6/10 :: ساعت 12:9 عصر )
»» تایید محکومیت ایران در دادگاه لاهه توسط زنگنه

ضرر 10000000000 دلاری ایران؛ دستاورد لجبازی دولت یازدهم در انتصاب وزیر نفت

پس از چندین هفته روایت‌های ضد و نقیض از ماجرای محکومیت ایران دادگاه بین‌المللی بر سر ماجرای «قرارداد کرسنت» و تایید و تکذیب‌های متوالی، بالاخره وزیر نفت دولت یازدهم که نوک پیکان همه انتقادات در این ماجرا به سمت اوست، صراحتا محکومیت کشورمان در لاهه را تایید کرد؛ تاییدی که به معنای ضرر 10000000000 دلاری ایران در این پرونده است.

پس از تایید تلویحی و سپس تکذیب محکومیت ایران در دادگاه بین‎المللی پرونده کرسنت توسط وزیر دادگستری دولت یازدهم، نهایتا خود بیژن زنگنه اذعان کرد که جمهوری اسلامی ایران در پرونده کرسنت، قافیه را به حریف باخته و دادگاه لاهه با وجود فساد صورت گرفته در عقد این قرارداد، به دلیل انتصاب مجدد زنگنه و برخی مدیران نفتی، رای به معتبر بودن قرارداد کرسنت داده است و این در حالی است که پیش از تکیه زنگنه بر جایگاه وزارت نفت، روند دادگاه در دولت قبل به سمت محکومیت طرف اماراتی در حال پیش رفتن بود.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/6/9 :: ساعت 12:37 عصر )


»» آمریکا 28 فرد و شرکت دیگر را به لیست تحریم ها افزود

تایید فرمایشات رهبر انقلاب درباره تحریم‎های جدید علیه ایران پس از مذاکره با امریکا

وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا هشت شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله شش نفتکش ایرانی را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در لیست سیاه قرار دادند.

در حالیکه در روزهای گذشته و پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون افزایش تحریم‎های علیه ایران با وجود مذاکره مستقیم ایران و امریکا در موضوع هسته‎ای، خانم ماری هارف سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که در یکسال گذشته تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نشده است، روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد 20 موسسه مالی و شرکت ایرانی را در لیست سیاه تحریم‎های خود قرار داده است.

از جمله شرکت‌ها و موسسه‌هایی که به لیست تحریم‌ها افزوده شده‌اند می‎توان از بانک آسیا، شرکت پشتیبانی هوانوردی آسیا، خطوط هوایی کاسپین، بانک قرض الحسنه رسالت (تمام شعب در جهان)، بانک قوامین (تمام شعب در جهان)، موسسه مالی "گلدن تکس"،شرکت جهان تک رویان پارس، بانک خاورمیانه بانک بین المللی کیش، شرکت ماندگار بسپار کیمیا، خطوط هوایی معراج، موسسه علوم هسته ای و تحقیقات فناوری، شرکت سازه مرکب و سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی نام برد که به لیست جدید تحریم‌های وزارت خزانه داری اضافه شده‌اند.

این در حالی است که در زمستان سال گذشته و در حالیکه ایران و 1+5 آماده اجرای توافق ژنو می‎شدند، دولت امریکا در اقدامی مشابه تعدادی از شرکت‎ها و اشخاص ایرانی را در لیست تحریم‎های جدید خود قرار داد. هر چند دولت امریکا مدعی بود این تحریم‎ها جدید نبوده و اجرای قانون پیشین است، اما بررسی‎ها نشان داد، برخی از شرکت‎ها و اشخاص ذیل یک تحریم جدید و کاملا بر خلاف توافق ژنو مورد تحریم قرار گرفته‎اند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/6/8 :: ساعت 1:23 عصر )


<      1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 89
>> بازدید دیروز: 83
>> مجموع بازدیدها: 556756
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب