سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش، قدرت تشخیص اخلاقی و نمایاندن پسندیده آن و ریشه کن کردن ناپسند آن است . [امام علی علیه السلام]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نکاتی قابل تامل درباره حادثه گروگان گیری 5 مرزبان

نکاتی قابل تامل درباره حادثه گروگان گیری 5 مرزبان؛
افزایش ناامنی در جنوب‌شرق با اشتباه محاسباتی و امنیتی اعتدالیون/آیا دولت اجرای یک قانون بازدارنده را بدلیل سیاسی‎کاری تعطیل کرده است؟

 

یکی از دل مشغولی های مدیریت کشور در دو دهه اخیر تفسیر و تحلیل ریشه ناامنی‎های جنوب شرق مخصوصا آن دسته از ناامنی‎ها که جنبه خارجی و گفتمانی پیدا می‎کند بوده و همچنین عدم دخالت نگاه سیاسی دولت‎ها برای تغییر در این محاسبات بوده تا بتوانند بطور واقعی این ناامنی‎ها را تحلیل کند.

در این میان دولت تدبیر و امید در برخی حوزه‌ها با ترجیح دادن نگاه سیاسی به برخی موضوعات مهم سبب منزوی کردن و یا تضعیف قوت واقعی برای ارزیابی‌های اطلاعاتی مهم و راهبردی شده است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/1/11 :: ساعت 11:8 صبح )


»» نتیجه نگاه سیاسی به امنیت جنوب شرق در دولت تدبیر و امید چیست؟

ریشه اشتباه محاسباتی دولت درباره امنیت جنوب شرق به کجا باز می‌گردد؟
نتیجه نگاه سیاسی به امنیت جنوب شرق در دولت تدبیر و امید چیست؟/ وقتی حمایت از مروجان وهابی‌گری راه برقراری امنیت سیستان و بلوچستان تشخیص داده می‌شود!

حوداث امنیتی در جنوب شرق مسئله‌ای تازه‌ای نیست، در این سالها با کار مشترک سرویس اطلاعاتی عربستان، امریکا، اسرائیل و گروه های تکفیری در سیستان و بلوچستان شاهد ناامنی ها و اقدامات تروریستی متعددی بوده است.

رشد گروه های تکفیری مانند القاعده و طالبان در افغانستان و پاکستان و پیوستن برخی افراد فریب خورده در داخل کشور به این گروه‌ها ریشه اصلی ناامنی‌های جنوب شرق محسوب می‌شود. در این میان غفلت از نظارت برخی حوزه‌های علمیه اهل سنت در سیستان و بلوچستان که حیات خلوتی برای تندروهای مذهبی درس خوانده پاکستان و هم نشینی با طالبان و القاعده بود در این سالها نیز به صورت نرم افزاری افراط گریی مذهبی را در برخی حوزه های مذهبی و اجتماعی جنوب شرق رشد داده است.

البته مردم اهل سنت در سیستان و بلوچستان از افراط گریی به دور بوده اند و با وجود سالها غفلت مسئولین فرهنگی عوام اهل سنت تلاش می کنند که فرزندانشان را از آسیب‌های افراط گریی مذهبی دور نگه دارند. بگونه‌ای که با وجود هزینه کردن هزاران دلار گروه‌های تروریست وهابی در جنوب شرق نتوانسته اند در یارگیری موفق باشند.

با این وجود علی یونسی معاون اقوام رئیس جمهور که این روزها روابط نزدیکی با برخی محافل تندرو مذهبی مانند مسجد مکی در زاهدان برقرار کرده است در مصاحبه ای اعلام می کند که در کشور تکفیری وجود ندارد! پاک کردن صورت مسئله ریشه ناامنی ها در جنوب شرق توسط حجت‌الاسلام یونسی که سابقه وزارت اطلاعات دولت اصلاحات را دارد چگونه باید تفسیر کرد؟! این در حالی است که استاندار سیستان و بلوچستان نیز در دیدارهای متعددی رسانه‌ای این استان را توصیه می‌کند که به جای گروه‌های وهابی و ترویست از واژه " خرده اشرار" استفاده کنند!

رمزگشایی از این مسئله چندان سخت نیست، به نوشته ذیل با تامل بیشتری دقت کنید:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/1/10 :: ساعت 10:13 صبح )


»» تدبیر دولت پس از سخنرانی ناموفق هاشمی در کیش

تدبیر دولت پس از سخنرانی ناموفق هاشمی در کیش
رفسنجانی حتی در کیش هم نتوانست سخنرانی کند/ برکناری فرماندار بندرلنگه!

 

هاشمی رفسنجانی که برای تعطیلات نوروزی به جزیره کیش سفر کرده بود، برای سخنرانی در یکی از مساجد حاضر شد اما با بی اقبالی مردم روبرو شد. سایت عصر ایران که وابستگی خاصی به اقای هاشمی رفسنجانی دارد گزارش داد: سخنرانی هاشمی رفسنجانی در یکی از مساجد جزیره کیش با انتقادات و اعتراضات شماری از حاضران به اغتشاش کشیده شد و ناتمام ماند.

 
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار عصر ایران گفت: به هنگام سخنرانی هاشمی، شماری از حاضران که به جهت گیری های سیاسی خاص معروف بودند؛ با سرو صدا و فریاد تلاش کردند مانع از ادامه سخنرانی شوند و در نهایت سخنرانی هاشمی ناتمام ماند.
 
به خاطر این اتفاق "جاسم جادری" استاندار هرمزگان نیز مسعود قانعی فرد فرماندار بندرلنگه که یکی از معدود نیروهایی بود که از دولت گذشته باقی مانده و تغییر نکرده بود و محمدحسین حسن بیگی بخشدار کیش را برکنار کرد.کیش گرچه منطقه آزاد است اما براساس تقسیمات کشوری یکی از بخش های فرمانداری شهرستان بندرلنگه به شمار می رود.
 
سایت عصرایران همچنین می نویسد: استاندار هرمزگان در واکنش به این حادثه، شمار دیگری از مقامات از جمله رئیس دفتر خود را نیز برکنار کرده است.
 
هاشمی به رسم هر ساله به کیش سفر کرده و از روز سوم فروردین وارد جزیره شده است. البته سفرهای نوروزی هاشمی به کیش در چند سال اخیر در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به دلیل عدم همکاری و کارشکنی مدیران محلی جزیره، انجام نشده بود.
 
سفر امسال هاشمی به کیش نخستین سفر وی به این جزیره پس از چند سال به شمار می رود.
منبع: رجانیوز


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/1/9 :: ساعت 11:7 صبح )
»» عطر انتظار(9)

عطر انتظار(9)

انتظار

 

عطر انتظار

به دلیل حجم بالای مطالبِ این درس، امکان آوردن متن در این پست نبود. لذا فایل pdf مطالب را به همراه فایل‌های صوتی، می‌توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

 

دانلود فایل‌های این درس (حجم: 4MB)

 

طرح درس

فهرست مطالب

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 93/1/8 :: ساعت 11:44 صبح )


»» نمره پنج اقتصاددان به عملکرد اقتصادی دولت روحانی در سال 93

راغفر، حسینی نسب، مومنی، رزاقی و پژویان به دولت نمره دادند؛

نمره پنج اقتصاددان به عملکرد اقتصادی دولت روحانی در سال 93

نمره اقتصادی دولت در این هفت ماه باید چند باشد؟ ایا دولت به وعده‌هایی که قبل از انتخابات داده بود عمل کرد؟ تیم اقتصادی روحانی چه کارهایی باید انجام می‌داد که نداد و چه کدام کار‌ها را به اشتباه انجام داد؟

این چند سوال کوتاه پرسشی است که از 5 اقتصاددان برجسته کشور پرسیده شده است. 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 93/1/7 :: ساعت 10:30 صبح )


»» بازخوانی پیامهای نوروزی رهبر انقلاب از سال 69 تا 92

بازخوانی پیام‌های نوروزی رهبر انقلاب از سال 69 تا 92

امام خامنه‌ای در نخستین دقایق آغاز سال نو، در پیامی به ملت شریف ایران، با تشریح اوضاع مهم سال ِ قبل، چارچوب کلی و افق پیش روی ملت و مسئولان جمهوری اسلامی را در سال ِ پیش ِ رو، ترسیم می‌کنند.

بخش‌هایی از پیام‌های نوروزی ایشان از سال 69 تا 92 را در زیر می‌خوانید:


* پیام به ملت شریف ایران، به مناسبت حلول سال 69

ما امسال عید نوروز را در حالى برگزار می‌کنیم که خداى متعال با فقدان بزرگ رهبر عظیم‌الشأنمان، امتحان سختى از ما کرد و دوران سختى را بر ما گذراند. آن فقدان، محنت بزرگى بود. امیدواریم که خداى متعال، روح آن بزرگمرد را با ارواح مقدسه‌ى انبیا و اولیا محشور کند و او را از ما راضى نماید و ما را در راه او، مستمر و مستدام بدارد. امیدواریم که خداوند، نظر لطف و محبت خود را که در طول این یازده سال همواره بر این ملت و بر این نظام داشته است، باز هم آن را بر ما مستمر بگرداند و ما بتوانیم به کمک خدا و با حرکت در راه او و با استغفار و توبه‌ى الى‌اللَّه، متاع حَسَن و قدرت و قوّت و عزت الهى را براى خودمان و براى این ملت بزرگ و فداکار تأمین کنیم.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 93/1/6 :: ساعت 10:12 صبح )
»» تأملی بر نام گذاری سال ها در دوران زعامت امام خامنه ای

تأملی بر نام‌گذاری سال‌ها در دوران زعامت امام خامنه‌ای
به نظر می‌رسد رهبر معظم انقلاب براساس تحلیل شرایط موجود و تطبیق آن با اهداف انقلاب اسلامی، در رهیافتی کنشی یا واکنشی، اولویت هر سال را مشخص می‌کنند. لذا توجه به ابعاد سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری انقلاب نیز در نام‌گذاری هر سال تأثیر بسزایی دارد.

یکی از اتفاقاتی که با انتظار لحظه‌ی تحویل سال عجین شده، شنیدن بیانات رهبر معظم انقلاب و در ادامه، آگاهی از شعار و و نام سال جدید است که توسط ایشان اعلام می‌گردد. 
 در باب نام‌گذاری و تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب باید گفت اعلام شعار سال در چارچوب اصل 110 قانون اساسی و تعیین جهت‌گیری نظام اسلامی توسط مقام رهبری قابل تفسیر است. قطعاً توجه دادن جامعه به موضوعی کلان، به‌نوعی تعیین نقشه‌ی کلی راه برای خواص و ایجاد حساسیت مثبت یا منفی در بین عوام جامعه است که اقدامات همسو در هر سطحی را می‌طلبد. 
 طبیعتاً تعیین یک شعار و موضوع مهم در هر سال، معنایی جز اولویت‌دهی ندارد. رهبری جامعه با توجه به تحلیل شرایط موجود و بررسی آسیب‌ها و نقاط قوت و درک فاصله بین وضعیت امروز و اهداف و آرمان‌های مشخص‌شده در گفتمان انقلاب، سعی می‌کند در اقدامی کنشی یا واکنشی و همچنین طبق قاعده‌ی اهم و مهم، توجه جامعه را نسبت به شعار سال جلب کند تا با کمترین انحراف و بیشترین سرعت، مسیر انقلاب به حرکت خود ادامه دهد.
 در تحلیل چرایی انتخاب شعار هر سال و رفتارشناسی رهبر انقلاب، باید گفت همان‌گونه که در قبل اشاره شد، به نظر می‌رسد باید رفتار ایشان را در بین دو قطب سلبی و ایجابی یا واکنشی و کنشی تفسیر نمود. این موضوع نیز وابسته به تحلیل ایشان نسبت به شرایط نظام اسلامی و محیط آن است. البته اگر با رویکرد مدیریتی نیز به تحلیل چرایی انتخاب شعار سال بپردازیم، می‌توانیم جهت‌گیری‌های رهبری در نام‌گذاری سال‌ها را در چارچوب دو رهیافت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز دسته‌بندی کنیم. به این ترتیب که در پاره‌ای از مواقع، مسائل نرم‌افزاری انقلاب، همچون اهداف، ارزش‌ها، تئوری و مباحثی از این دست، از اولویت برخوردار می‌گردد و گاه با توجه به نهادینگی نسبی نرم‌افزار انقلاب، مسائل سخت‌افزاری، همچون اقتصاد، سیاست، رویه‌های اجرایی و... اولویت‌بندی ذهنی ایشان را به خود جلب می‌کند.
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( سه شنبه 93/1/5 :: ساعت 8:59 صبح )


»» این تحریف ها جفا در حق انقلاب است!

چرا تاریخ را تحریف می‌کنند؟

این تحریف ها جفا در حق انقلاب است!

اسناد و مکتوبات تاریخی از جمله وسایلی هستند که کار بررسی و پژوهش در قلمرو تاریخ را ممکن می‌کنند. چه بسیار حقایق و اتفاقات مهم تاریخی که به‌سبب نبود امکان تحقیق، دچار فراموشی شده و چه بسیار تجارب گرانبهای گذشتگان که در این رهگذر، نابود شده‌اند تا ما از عوامل آن بی‌خبر بمانیم.

موسسه‌ای برای پیشگیری از تحریف

حضرت امام خمینی(ره) در شهریورماه 1367 ضمن پاسخ به نامه فرزند خود حاج سید احمد خمینی(ره)، با پیشنهاد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) موافقت کردند.

این مؤسسه طی شش سال پس از تأسیس با هدایت و نظارت فرزند بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران  اداره شد و پس از رحلت ایشان در تاریخ 25 اسفند 1373 تحت نظارت مستقیم سیدحسن خمینی به فعالیت پرداخته است.

اکنون «محمد علی انصاری» که سال‌هاست سرپرستی این مؤسسه را بر عهده گرفته است، طی سال‌های اخیر و در موارد متعدد، همواره مورد انتقاد و اعتراض شدید دلسوزان انقلاب اسلامی بوده است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 93/1/4 :: ساعت 10:23 صبح )


»» روایت رهبر انقلاب از آنچه در سال 92 گذشت

روایت رهبر انقلاب از آنچه در سال 92 گذشت

 



با توجه به پهنای باند اینترنت خود، می‌توانید این فیلم را با کیفیت‌های مختلف زیر دریافت نمایید: 


منبع: khamenei.ir



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 93/1/3 :: ساعت 10:45 صبح )
»» کلیپ صوتی اهداف 93

کلیپ صوتی اهداف 93

رهبر انقلاب اسلامی سال 93 را، سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام نهادند. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR کلیپ صوتی «اهداف 93» را تهیه و منتشر کرد. در این کلیپ هر یک از کلمات «اقتصاد»، «فرهنگ»، «عزم ملی» و «مدیریت جهادی» با استفاده از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شرح داده شده است.

  دانلود (حجم: 5MB)
 
سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این صوت می‌شنوید:
 
در نگاه به سال 93 آنچه که به نظر این حقیر مهم‌تر از همه است. یک مسئله همین مسئله اقتصاد است و دیگری مسئله فرهنگ.
 
* اقتصاد
ما امسال را گفتیم سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی. بحمدالله حماسه سیاسی به وجود آمد، حماسه اقتصادی تأخیر افتاد متأسفانه لکن حالا در پایان سال این سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرآغازی برای حماسه اقتصادی خواهد بود که قطعاً باید انشاءالله در سال 93 با جدیت کامل از سوی مسئولین باید دنبال بشود.
 
* فرهنگ
مسئله فرهنگ مسئله مهمی است. اساس این ایستادگی این حرکت و در نهایت انشاءالله پیروزی بر حفظ فرهنگ انقلاب اسلامی است و تقویت جناح فرهنگی مؤمن تقویت این نهالهایی که روییده است در عرصه فرهنگ و امیدوارم که مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند که چه می کنند با مسائل فرهنگی شوخی نمی شود کرد.
 
* عزم ملی
ما فاصله های بسیار زیادی با آنچه که شأن ایران سربلند و پرافتخار است داریم. این فاصله‌ها جز با همت بلند جز با امید بی‌پایان جز با تلاش همه‌جانبه ملی میسر نخواهد شد.
 
* مدیریت جهادی
با حرکت عادی نمی شود پیش رفت حرکت عادی و احیاناً خواب آلوده. نمی شود کارهای بزرگ را انجام داد یک همت جهادی لازم است تحرک جهادی و مدیریت جهادی لازم است برای این کارها.
 
*
لذا من شعار امسال را این قرار دادم اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 93/1/2 :: ساعت 10:18 صبح )
<      1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 135
>> بازدید دیروز: 83
>> مجموع بازدیدها: 556802
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب