سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس در دلش، دانه خردلی از تعصّب باشد، خداوند او را روز قیامت با اعراب جاهلی برانگیزد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اهالی بصیرت
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حکومت مهدوی و وظایف منتظران (13) {قسمت اول}

حکومت مهدوی و وظایف منتظران (13)

دستاوردها، قلمرو و مدت حکومت حضرت


طرح درس

اهداف:

1. شناخت دستاوردها و گستره‌ی حکومت حضرت

2. شناخت مدت دوران حکومت حضرت

3. آشنائی با سیر‌ه‌ی شخصی و حکومتی حضرت

فوائد:

1. آشنائی با چشم انداز درخشان عصر ظهور

2. درک جذابیت برنامه‌های دوران ظهور

3. عشق و شوق به فرا رسیدن زمان ظهور

مطالب آموزشی:

1. کارکرد عدالت گستری حضرت

2. کارکرد اخلاقی و تربیتی حضرت

3. کارکرد اجتماعی و دینی حضرت

4. کاکرد اقتصادی و علمی حضرت

5. قلمرو و مدت حکومت حضرت

رایحه انتظار

 

دانلود فایل این درس (سخنرانی صوتی و تصویری و فایل pdf) (حجم: 10MB)

 

دستاوردهای حکومت

افراد و جمعیت‌ها پیش از آنکه به حکومت برسند و قدرت را به دست گیرند آرمانهایی را برای حکومت خود بیان می‌کنند و چه بسا برای رسیدن به آن اهداف، برنامه‌های خود را نیز اعلام کنند امّا معمولا پس از رسیدن به قدرت و گذشت زمان، در اهداف خود ناکام مانده و گاهی از آنچه گفته بودند عدول می‌کنند و یا به کلّی آن ایده‌ها و اهداف مطرح شده را فراموش می‌کنند.

دست نیافتن به آرزوها و اهداف از پیش تعیین شده یا به جهت آن است که «هدف‌ها» واقعی و اصولی نبوده و یا آنکه برنامه‌های حکومت برای رسیدن به هدف ها، برنامه جامع و کاملی نبوده است و در بسیاری از موارد نیز سبب ناکامی، عدم لیاقت مجریان بوده است.

در حکومت امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اهداف، هدفهایی است واقعی و اصیل که ریشه در عمق وجدانهای بشر دارد و همگان در آرزوی رسیدن به آن بوده‌اند و برنامه‌ها نیز بر اساس تعالیم قرآن و سنّت اهل‌بیت(علیهم السلام) تنظیم گردیده و در تمامی بخش‌ها ضمانت اجرائی برای آنها وجود دارد؛ بنابراین دستاوردهای این انقلاب عظیم، بسیار چشمگیر و قابل توجه است و در یک جمله باید گفت دستاوردهای حکومت امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پاسخگوی تمام نیازهای معنوی و مادی بشر است که خداوند متعال در وجود انسان به امانت نهاده است.

در اینجا با توجه به روایات برخی از این دستاوردها را بیان می‌کنیم:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( جمعه 92/7/19 :: ساعت 12:18 صبح )


»» از مقاله های فمینیستی تا همصدایی با مادر ندا آقاسلطان

همه سوابق عجیب معاون امور زنان روحانی؛

از مقاله‌های فمینیستی تا همصدایی با مادر ندا آقاسلطان

بر خلاف سرعت بالای رئیس‌جمهور در معرفی اعضای کابینه به مجلس و با گذشت نزدیک به دو ماه از شروع به کار دولت یازدهم، روز گذشته دکتر روحانی در حکمی شهیندخت مولاوردی را به سمت «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» منصوب کرد.

به گفته اعضای مرکز امور زنان و خانواده، کارگروه زنان رئیس‌جمهور یازدهم برای انتخاب گزینه پیشنهادی معاونت امور زنان در هفته های اخیر  جلسات متعددی را با گروه‌های مختلف زنان برگزار کرده و از برخی نیز درخواست برنامه داشته است و از همه اقشار زنان فعال دعوت به عمل آمد ولی در عین ناباوری شهیندخت مولاوردی  از جمله اعضای حزب منحله مشارکت به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و دولت اعتدال‌گرا و شایسته سالار کلید ساختمان نوفل لوشاتو را به او تحویل داد.

بنابراین، از این پس شهیندخت مولاوردی سکان‌دار مرکزی خواهد بود که به عنوان یک مرجع تصمیم‌گیری و موتور محرکی برای انجام امور مربوط به زنان و خانواده معرفی می‌شود.


مولاوردی کیست؟

شهیندخت مولاوردی از جمله اعضای حزب منحله مشارکت است که یادداشت ها و مقالات او در سایت‌های وابسته به عناصر  ملی - مذهبی‌ با رویکردی کاملا فمنیستی به رشته تحریر در آمده است.

وی در دوران ریاست جمهوری خاتمی، مدیر ارتباطات بین الملل مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری بوده است و نام او در میان اعضای انجمن زنان اصلاح طلب و همچنین ائتلاف اسلامی زنان نیز به چشم می‌خورد.

او در وبلاگ شخصی‌اش، خود را اینگونه معرفی می‌کند: «در شهر خوی متولد شدم. کودکی و نوجوانی‌ام را در آن شهر و چندسالی در شهر سردشت گذراندم. از سال 1363 که در دوره کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شدم تاکنون ساکن تهران هستم. انتخاب موضوع مرتبط با مسایل زنان برای پایان نامه آن دوره - بررسی اقدامات بین المللی مقابله با خشونت علیه زنان - افق جدیدی پیش روی من گشود و با آن پا در وادی بی انتهایی نهادم که پشت سرگذاشتن آن جز با پایان عمر میسر نیست.»

مولاوردی در دوران هشت ساله اصلاحات و پس از آن برای ارتقاء جایگاه و حقوق زنان بر اساس آموزه‌های فمینیسم و برابری جنسیتی فعالیت‌های زیادی داشته است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/7/17 :: ساعت 5:6 عصر )


»» آهنگ زیبای حامدزمانی به مناسبت سالروزازدواج حضرت علی وحضرت زهرا

 نغمه‌ای برای بهترین زوج دنیا

جدیدترین آهنگ حامد زمانی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به نام "عشق پاک

سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا

دانلود آهنگ صوتی (حجم: 3MB)

دانلود با کیفیت بالا (حجم: 11MB)

لینک کمکی: دانلود با کیفیت بالا


دانلود آهنگ تصویری (حجم: 25MB)

 

چه صاف و ساده شروع شد، چه عاشقونه و زیبا

حکایت دو تا عاشق، حکایت دو تا دریا

می‌باره نقره ستاره، از آسمون شبستون

فرشته ریسه می‌بنده، تو کوچه و تو خیابون

زلال آینه‌ی نور، نگین آیه‌ی نوره

همون که مهریه‌اش آبه، همون که سنگ صبوره

برکت این زندگی تا ابد موندگاره، آیه به آیه محبت تو سفره می‌باره

آسمون خونه امشب عجب نوری داره، بارون بارون ستاره

دامن خورشید و ماه و گرفته فرشته، دست خدا این دو یارو برای هم نوشته

ساقی و کوثر که باشن همون جا بهشته، این بهترین سرنوشته

سبوی سبز جهازش، پر از شراب طهورا

بلور شاخه نباتش، هزار تا شاخه‌ی طوبی

شب کرامته ماهه، شب سخاوتِ خورشید

عروس خونه‌ی مولا، لباس عروسشو بخشید

 

برای مشاهده پوستر این آهنگ به ادامه مطلب مراجعه نمایید:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( دوشنبه 92/7/15 :: ساعت 6:45 عصر )


»» دولت آمریکا غیر منطقی و عهد شکن است

دولت آمریکا غیرقابل اعتماد و خودبرتربین است

امام خامنه‌ای

بخشی از بیانات مهم امام خامنه‌ای در مراسم تحلیف و اعطاى سردوشى دانشجویان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش جمهورى اسلامى ایران‌(13/7/1392):

ما تهدیدهاى مکرّر و مشمئزکننده‌ى دشمنان ملّت ایران را می‌شنویم؛ پاسخ ما به هرگونه شرارتى علیه ملّت ایران، پاسخى جدّى و سخت خواهد بود؛ این را همه‌ى کسانى که عادت کرده‌اند ملّت ایران را با زبان، تهدید کنند، باید مطّلع باشند و بدانند. ملّت ایران ملّتى است که سرسختى خود را در راه دفاع از آرمانهاى خود و از منافع خود آن‌چنان نشان داده است که میل و رغبت خود [را] به سلامت و صلح و همزیستى با برادران مسلمان و همه‌ى آحاد بشر؛ این دو با یکدیگر موازى هستند.

پوستر

 این را هم عرض بکنیم: ما از تحرّک دیپلماسى دولت حمایت میکنیم، پشتیبانى میکنیم. در کنار آمادگى‌هاى همه‌جانبه‌ى ملّت ایران - چه از لحاظ اقتصادى، چه از لحاظ امنیّت داخلى، چه از لحاظ استحکام ساخت درونى نظام اسلامى، چه از لحاظ وحدت ملّى و چه از لحاظ نظامى - به تلاش و تحرّک دیپلماسى هم چه در این قضایاى سفر اخیر و چه غیر از آن، اهمّیّت میدهیم و از آنچه دولت ما انجام میدهد و تلاشهاى دیپلماتیک و تحرّکى که در این زمینه میکنند، حمایت میکنیم. البتّه برخى از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به نظر ما بجا نبود؛ لکن ما به هیئت دیپلماسى ملّت عزیزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبین هستیم؛ البتّه به آمریکایى‌ها بدبینیم؛ به آنها هیچ اعتمادى نداریم. ما دولت ایالات متّحده‌ى آمریکا را دولتى غیرقابل اعتماد میدانیم؛ دولتى خودبرتربین، دولتى غیرمنطقى و عهدشکن، دولتى سخت در پنجه‌ى تصرّف و اقتدار شبکه‌ى صهیونیسم بین‌المللى - که به‌خاطر رعایت خواسته‌ها و منافع نامشروع شبکه‌ى صهیونیستى بین‌المللى مجبورند با رژیم غاصب و جعلى اشغال‌کننده‌ى فلسطین مماشات کنند، در مقابل او نرمش نشان بدهند؛ اسمش را میگذارند منافع آمریکا، در حالى که بکلّى منافع ملّى آمریکا با آنچه امروز اینها در حمایت از [آن‌] رژیم جعلى انجام میدهند، منافات دارد؛ از همه‌ى دنیا دولت ایالات متّحده‌ى آمریکا باج میگیرد و به رژیم جعلى صهیونیستى باج میدهد؛ این حقایق را ما داریم مشاهده میکنیم - به دولت آمریکا اعتمادى نداریم، به مسئولین خودمان اعتماد داریم، خوشبین هستیم، از آنها میخواهیم که با دقّت، با ملاحظه‌ى همه‌ى جوانب گامها را درست بردارند، محکم بردارند، منافع ملّى را یک لحظه به فراموشى نسپرند.


این بخش از سخنرانی را می‌توانید از اینجا دانلود نمایید. (حجم: 7MB)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( یکشنبه 92/7/14 :: ساعت 11:37 صبح )
»» می‏خواهی ذلیل باشی؟ برو پیوند کن با امریکا

گفتمان مردی که اندیشه‌هایش هنوز نرفته است؛

می‏‌خواهی ذلیل باشی؟ برو پیوند کن با آمریکا

امام خمینی

 مرور رابطه ایران و امریکا از نگاه امام خمینی(ره)  این روز ها می‌تواند خواندنی‌تر از گذشته باشد.
آنهایی که خواب امریکا را می‏بینند خدا بیدارشان کند
سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) و روز ارتش
و من امیدوارم که خدای تبارک و تعالی ما را بیدار کند و افراد ملت ما را بیدار کند. آنهایی که در خواب هستند، آنهایی که باز هم خواب می‏بینند، آنهایی که خواب امریکا را می‏بینند خدا بیدارشان کند ...
شما می‏گویید که ما با یک کسی که خرد کرده است مسلمین را و به اسلام هیچ اعتقاد ندارد و هر روز زورش برسد اسلام را زیرپا می‏مالد و منهدم می‏کند، ما با او بنشینیم و دست دوستی بدهیم و بعد هم بگوییم که «سَلَّمَکُمُ اللّه‏»  ! این چه منطقی است؟ منطق اسلام این است؟! شما اسلام شناسها این را منطق اسلام می‏دانید؟! خداوند اصلاحتان کند ان‏شاءاللّه‏. من امیدوارم 
http://jamaran.ir/fa/BooksahifeBody.aspx?id=3509
ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( چهارشنبه 92/7/10 :: ساعت 12:55 صبح )
»» آقای روحانی، امام (ره) رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناخت!

دکتر حسن روحانی در نشست مجمع عمومی درباره خلع سلاح هسته‌ای گفت:

"اسراییل به عنوان تنها غیر عضو پیمان عدم اشاعه هسته‌ای در این منطقه، باید بدون هیچ گونه تأخیری به این معاهده بپیوندد تا همه فعالیت‌های هسته‌ای در منطقه، تحت پادمان‌های جامع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز قرار گیرد."

 

 آقای روحانی اسرائیل نباید به جایی بپیوندند، اسرائیل باید از بین برود!

دکتر روحانی

آقای روحانی، امام (ره) رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناخت!

پس از تائید دوپلهوی افسانه هولوکاست توسط ریس‌جمهور در مصاحبه با کریستین امانپور(خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان)، هر روز شاهد عقب نشینی از اصول تاریخی و بنیادی انقلاب اسلامی هستیم. همان اصولی که پافشاری احمدی‌نژاد بر آنها باعث شد برچسب افراطی‌گری را بر پیشانیش بکوبند! دکتر روحانی در اجلاس خلع سلاح هسته‌ای در نیویورک، اسرائیل را نه به عنوان رژیم اشغالگر فلسطین، بلکه به عنوان رژیم اسرائیل به رسمیت شناخته و در نطق خود از لزوم پیوستن اسرائیل به معاهده پیمان عدم اشاعه هسته‌ای سخن گفته است. اما انگار جناب رئیس‌جمهور هنوز نمی‌دانند اسرائیل نه یک رژیم مستقل است که بتواند به جایی بپیوندد،  بلکه اسرائیل همان غده‌ی سرطانیست که امام (ره) فرمودند باید از صحنه‌ی روزگار محو شود. ضرب المثلی داریم که می‌گوید شتر سواری دولا دولا نمی‌شود! یا اسرائیل باید از صحنه‌ی روزگار محو شود که در این صورت حق شرکت در هیچ اجلاس و عضویت در هیچ معاهده‌ای را ندارد، به قول خودمانی‌تر داخل آدم حسابش نمی‌کنیم، یا باید آن را به رسمیت  بشناسیم و مثل بقیه‌ی کشورهای منطقه‌اجازه‌ی شرکت در تمام اجلاس ها و معاهده‌ها را به او بدهیم. آیا رئیس جمهور ایران اسلامی از بازتاب این نحوه سخن گفتن در یک اجلاس بین المللی با خبر نیستند؟! آیا رئیس جمهور ایران نمی‌داند که سخن گفتن به طوری که استقلال اسرائیل را به رسمیت بشناسد خلاف مصالح عمومی کشور و نصحیت و وصیت امام و بیانات مقام معظم رهبریست؟

البته آن مردی که می‌گفت اسرائیل باید از صحنه‌ی روزگار محو شود دیگر رفته است! اما آن مردمی که به پشتوانه‌ی آن مرد انقلاب کردند و هر سال در راهپیمایی روز قدس موجودیت رژیم صهیونیستی را زیر سوال می‌برند هنوز هستند. آقای رئیس‌جمهور، وقت آن نرسیده کمی محکم‌تر،  آنطور که دل مردم شاد شود نه دل دشمن موضع‌گیری کنید؟! هراس از چه چیزی دارید؟ هولوکاست افسانه است و اسرائیل، رژیم اشغالگر سرزمین قدس و دشمن تاریخی ملت انقلابی ایران و دست پرورده ی شیطان بزرگی است که وزیر امور خارجه اش بعد از 34 سال با وزیر امور خارجه ایران در دولت اعتدال بر سر یک میز نشستند. آقای رئیس‌جمهور، من فکر می‌کنم مردم از نشستن وزیر امور خارجه شان با وزیر امور خارجه آمریکا ناراحت نشوند. گاهی لازمه‌ی دیپلماسی نرمش قهرمانانه است، اتفاقاً شاید مردم از این دیدارها و این مذاکره‌ها خوشحال هم بشوند، اما قطعاً از باج دادن و زیر بار حرف زور رفتن و حرف حق را خوردن و نگفتن و ظلم و تجاوز را دیدن و دم نزدن ناراحت می‌شوند.

آقای رئیس جمهور، برای افسانه دانستن هولوکاست نیازی به تاریخ‌دان بودن نیست. همان حقوق‌دان بودنتان کافیست تا تشخیص دهید اگر هم جنایتی توسط نازی‌ها انجام گرفته و عده‌ای هم کشته شده‌اند ربطش به مردم فلسطین چیست؟! چرا تاوان جنایت یک قوم را باید قوم دیگری بدهند؟! کافیست دو سوالی که احمدی‌نژاد در مورد هولوکاست از دنیا پرسید و به خاطر همین دو سؤال توسط عده‌ای متهم به افراطی‌گری و تحجر شد را از خودتان بپرسید و به دنبال جوابش بگردید. آقای رئیس‌جمهور، اعتدال خوب است اما نه آن قدر که دشمنان تاریخی ملت ایران پس از 34 سال تودهنی خوردن ازمقاومت ملت ایران با موضع‌گیری‌های دوپهلو به مساعدت و روی خوش نشان دادن ایران امیدوار بشوند. از تغییر لحن‌ها به تغییر روش‌ها و از تغییر روش‌ها به تغییر اصول امیدوار بشوند. آقای روحانی کاش این روزها صحیفه‌ی امام را بخوانید و ببیند که که دغدغه امام در مورد رژیم منحوس صهیونیستی چه بود. امام می‌ترسید از روزی که عده‌ای بیایند و کمک کنند تا اسرائیل در جهان شناسایی و به عنوان یک رژیم مستقل و نه غاصب در جهان معرفی شوند. و امیدوارم آن روز، روز تدبیر و امید نباشد.
 
امام خمینی (ره): من طرفداری از طرح استقلال اسرائیل و شناسایی او را، برای مسلمانان یک فاجعه و برای دولتهای اسلامی یک انفجار می‌دانم.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( شنبه 92/7/6 :: ساعت 1:18 عصر )
»» حکومت مهدوی و وظایف منتظران(12)

حکومت مهدوی و وظایف منتظران(12)

برنامه‌های حکومت جهانی حضرت

 

طرح درس

اهداف:

1. آشنائی با برنامه‌های حضرت(علیه السلام)

2. الگوپذیری از برنامه‌های اصلاحی حضرت

مطالب آموزشی:

1. برنامه‌های فرهنگی حضرت (احیاء سنت، گسترش اخلاق، علم....)

2. برنامه‌های اقتصادی حضرت (منابع طبیعی، توزیع، عمران و...)

3. برنامه‌های اجتماعی حضرت (احیاء امر به معروف، اجرای حدود و...)

فواید:

1. افزایش معرفت نسبت به آینده جهان

2. هماهنگ نمودن و هم‌سو کردن زندگی فردی با عصر ظهور

 

دانلود فایل این درس (سخنرانی صوتی و تصویری و فایل pdf) (حجم: 9MB)

 

برنامه‌های حکومت

پس از آشنایی با اهداف حکومت، باید به بررسی برنامه‌های حکومت برای رسیدن به هدف‌های مذکور بپردازیم تا ضمن شناخت مسیر فعالیت‌ها در دورانِ سبز ظهور، الگویی برای دوران پیش از ظهور ترسیم شود و آنانکه به انتظار منجی بزرگ عالم هستند با روش‌های حکومتی و برنامه‌های اجرایی امام عصر(علیه السلام) آشنا گردیده و خود و جامعه را برای پیمودن چنان راهی آماده کنند.

با استفاده از روایات فراوانی که درباره دوران حکومت امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) موجود است سه محور عمده برنامه‌های آن حکومت عبارتند از: برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های اجتماعی و برنامه‌های اقتصادی.

به بیان دیگر جامعه بشری که به خاطر دوری از تعالیم ناب قرآن و سیره پیشوایان دینی، به انحطاط فرهنگی گرفتار شده است لازم است در پرتو یک انقلاب فرهنگی بزرگ، به دامن قرآن و عترت بازگردانده شود.

همچنین لزوم یک «برنامه جامع اجتماعی» به آن جهت است که زخم‌های گوناگون پیکر اجتماع، التیام گیرد و برنامه‌های صحیحی که ضامن حیات واقعی جامعه و برخورداری همگان از حقوق الهی و انسانی است به جای روش‌های ظالمانه که جامعه را به هرج و مرج و فساد و تباهی و از بین رفتن حقوق ضعیفان کشانیده است، قرار گرفته و اجرا گردد.

برای فراهم شدن زمینه‌های تعالی فرهنگی و رشد اجتماعی، برنامه اقتصادی نیز ضرورت دارد تا ضمن آن از تمامی امکانات مادّی زمینی به شکل عادلانه و در بستر مناسب استفاده شود. به بیان دیگر اینکه با بهره گیری بهینه از مواهب طبیعی، رشد اقتصادی و تأمین معیشت برای همه طبقات و در همه محیط‌ها امکان پذیر گردد.

پس از بیان اجمالی برنامه‌های حکومت امام دوازدهم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ـ به بررسی تفصیلی آنها بر اساس روایات معصومین(علیهم السلام) می‌پردازیم و مهمترین برنامه‌های حضرت را در هر بخش مورد بحث قرار می‌دهیم:

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » اهالی بصیرت ( پنج شنبه 92/7/4 :: ساعت 6:45 صبح )


<      1   2      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تربیت یافتگان غرب و شرق
جناب آقای ظریف خجالت بکش!
یا از روی ناآگاهی است یا خیانت
آموزش حجاب
واردات یونجه از فرانسه!
شهدا زنده اند...
واردات کالا ازکشورهای دیگرسبب تعطیلی بسیاری ازواحدهای تولیدی شده
نوروز
مکارم: برای حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها دلخوش نباشیم
چرا حجاب؟!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 157
>> بازدید دیروز: 113
>> مجموع بازدیدها: 557942
» درباره من

اهالی بصیرت
مدیر وبلاگ : اهالی بصیرت[886]
نویسندگان وبلاگ :
بداغی (@)[0]

علیرضا (@)[0]



» پیوندهای روزانه

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی [2]
گفتگوی دینی
کانون گفتمان قرآنی
معارف قرآن
آوینی
مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه [1]
سایت جامع دفاع مقدس [1]
شهدا [1]
فرهنگ ایثار و شهادت [2]
نورالشهدا
صبح [1]
منجی [1]
سبکبالان [1]
فارس نیوز [1]
پایگاه خبری رجانیوز [3]
[آرشیو(30)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حکومت مهدوی و وظایف منتظران[18] . سیاسی[10] . عطر انتظار[5] . فوتبال[3] . امام خمینی[2] . جوشقان . کتاب . وعده آب و برق مجانی .
» آرشیو مطالب
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عطر ظهور
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
..:: وزنه سیاسی ::..
پردیس
سرباز ولایت
قلمدون
وبلاگ شخصی محی الدین اله دادی
.عاشق خدا .
نگارستان خیال
ندای ماهین
نشریه حضور
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
حامد ذوالفقاری
طب سنتی@
*شهرستان بجنورد*
آقاشیر
صراط مستقیم
پیام نمای جامع
وبلاگ گروهیِ تَیسیر
ارمغان تنهایی
کوثر ولایت
داستان های جذاب و خواندنی
تسنیم
قافیه باران
امام خمینی(ره)وجوان امروز
مشکات نور الله
سرباز حریم ولایت
نت سرای الماس
وب سایت رسمی جوشقان
فرهنگی نوین
سربازان گمنام امام زمان
به سوی ظهور
جاوید باد ایرن
پرچم‌های سیاه شرق
سکوی هشتم
حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)
سربازی در مسیر
رنگی ها در ورزش ها

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب